Forfatter Emne: Naturen udleder ikke CO2  (Læst 1327 gange)

Anklageren

• Gæst
Naturen udleder ikke CO2
« Dato: Oktober 11, 2018, 03:43:53 pm »
Klimadebatten er forvirret, så jeg synes det er klogest at debattere et element af gangen

Når det regner i havet, så bliver der ikke mere og mere vand på jorden, så havene stiger og til sidst oversvømmer landjorden.

Vand er en del af en cyklus. Vandet fordamper fra havet, fortættes til skyer, det regner, vandet løber gennem bække, åer og floder tilbage til havet, hvor det kom fra.

Derfor siger man ikke, at naturen udleder vand.

Sådan er det også med CO2.

Kan vi så snart slippe for, at nogen påstår, at naturen udleder meget mere CO2 end mennesket gør?

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Naturen udleder ikke CO2
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2018, 04:11:27 pm »
Mener du hermed heller ikke at vulkanudbrud udleder CO2?
//MTG

Anklageren

• Gæst
Du har ret. Det mener jeg heller ikke
« Svar #2 Dato: Oktober 11, 2018, 04:25:31 pm »

Det er ikke meget anderledes. CO2 indgår også i en langsigtet Cyklus, så der bliver ikke mere og mere CO2 på jorden på grund af vulkanudbrud.

Der dannes hele tiden fossile brændstoffer på jorden: kul, naturgas og olie.

I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.

Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #3 Dato: Oktober 11, 2018, 04:31:02 pm »
Så udleder jeg heller ikke når jeg:

BØVS!'er
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
« Svar #4 Dato: Oktober 11, 2018, 04:31:38 pm »
Så udleder jeg heller ikke når jeg:

BØVS!'er

Du er bare så klog  :smile1:

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.4%
    • Vis profil
Sv: Du har ret. Det mener jeg heller ikke
« Svar #5 Dato: Oktober 11, 2018, 04:58:35 pm »

Det er ikke meget anderledes. CO2 indgår også i en langsigtet Cyklus, så der bliver ikke mere og mere CO2 på jorden på grund af vulkanudbrud.

I årmillionernes forløb kommer den CO2, der engang blev bundet i kul, naturgas og olie frem igen gennem vulkanudbrud og bjergkædedannelser.

Der er her mennesket spiller ind ved at frigive den CO2 hurtigt - som det først var naturens mening skulle frigives i en fjern fremtid.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig helt ret, men ellers er det dagens gode nyhed…:

Fossile brændstoffer er altså CO2 neutrale, idet disse i fjern fortid har bundet CO2 i olie, gas eller brunkul.

Det eneste problem – som jeg forstår på dig - er dog at vi frigiver CO2’en for hastigt (?)

Og det mener du så ikke at et vulkanudbrud gør???
//MTG

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 11, 2018, 05:18:08 pm »

Engang om mange millioner år vil Jordens beboere så måske komme til at opleve at der er for lidt CO2 i atmosfæren og at der kommer global nedkøling og faldende vandstand.
  :Laie_cyclist:

Anklageren

• Gæst
« Svar #7 Dato: Oktober 11, 2018, 05:34:54 pm »

Engang om mange millioner år vil Jordens beboere så måske komme til at opleve at der er for lidt CO2 i atmosfæren og at der kommer global nedkøling og faldende vandstand.

Tror du da, at den CO2, som udledes nu, forsvinder på en eller anden måde i mellemtiden?

Man kan forestille sig, at der bliver dannet flere fossile brændstoffer, når kloden bliver varmere, så måske har du ret  :smile1:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    70%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 11, 2018, 05:42:07 pm »
Kan vi så snart slippe for, at nogen påstår, at naturen udleder meget mere CO2 end mennesket gør?

Du skal lade være med at komme så meget henne i Pinsekirken, hvor de siger sådan noget.
« Senest Redigeret: Oktober 11, 2018, 08:05:27 pm af Carlo »
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Anklageren

• Gæst
« Svar #9 Dato: Oktober 11, 2018, 05:44:19 pm »

Du skal lade være med at komme så meget henne i Pinsekirken, hvor de sigef sådan noget.

Jeg har lige opgivet at debattere klima med Convex Earth, og jeg vidste ikke, at han var pinsemissionsk, men det forklarer jo meget  :yes:

Anklageren

• Gæst
« Svar #10 Dato: Oktober 11, 2018, 05:51:26 pm »

Citér

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig helt ret, men ellers er det dagens gode nyhed…:

Fossile brændstoffer er altså CO2 neutrale, idet disse i fjern fortid har bundet CO2 i olie, gas eller brunkul.

Det eneste problem – som jeg forstår på dig - er dog at vi frigiver CO2’en for hastigt (?)

Og det mener du så ikke at et vulkanudbrud gør???

Du har forstået det rigtigt

Jeg mener, at samtidig med at der frigives CO2 fra vulkanudbrud - bliver en tilsvarende mængde CO2 bundet i de nye fossile brændstoffer, som hele tiden bliver dannet på jorden (kul, gas og olie).

Det er også rigtigt, at jeg bare mener, at vi frigiver CO2 for hastigt - men for os er millioner af år jo lang tid  :smile1:

Jeg ved ikke, hvor lang tid der vil gå, inden der kommer balance igen.

« Senest Redigeret: Oktober 11, 2018, 06:13:29 pm af Anklageren »

Offline Grisebassen

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 14, 2019, 02:05:42 pm »
Klimadebatten er forvirret, så jeg synes det er klogest at debattere et element af gangen

Når det regner i havet, så bliver der ikke mere og mere vand på jorden, så havene stiger og til sidst oversvømmer landjorden.

Vand er en del af en cyklus. Vandet fordamper fra havet, fortættes til skyer, det regner, vandet løber gennem bække, åer og floder tilbage til havet, hvor det kom fra.

Derfor siger man ikke, at naturen udleder vand.

Sådan er det også med CO2.

Det er forkert jorden udleder endog meget store mængder Co2, men den optager blot nogenlunde samme mænge igen.

vi kan se af co2 ophobningen i atmosfære er udlet af mennesker, det kan vi på de isotoper som der er, de stammer nemlig fra kul og olie.