Forfatter Emne: Sikre biler  (Læst 59 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    54.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sikre biler
« Dato: Oktober 10, 2018, 05:58:21 pm »
Nu er der intet i verden der rager mig mindre end sport, hunde og biler, men nu da vi bestandigt får at vide at de store tunge biler er meget sikre. Hmmmm........????.

F eks blev denne perversitet udråbt til den mest sikre bil i 2017.

Nuvel. Thailand her en megahøj andel af disse meget sikre biler. Jeg har ikke tal på det. Bare et indtryk.

Thailand har noget af verdens højeste ulykkestal.

Når man samtænker disse fakta: Hvordan så nogen kan få dem til at være sikre biler, overgår min logik og fatteevne.

Ja, jeg vil medgive at de måske er mest sikre for dem der sidder i dem. For alle andre er de meget farligere. Skulle man følge den logik, så skulle vi allesammen køre Mercedes Unimog.

Denne ville nemlig kvase sådan en sølle Volvo som nix, uden at der bliver en skramme på Unimog'en.

Uha, man ser det på FB-debat. Når jeg nævner det, er jeg lige ved at blive halalslagtet.
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2018, 06:09:50 pm af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    59%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Sikre biler
« Svar #1 Dato: Oktober 10, 2018, 07:40:31 pm »
Jeg er enig, for det er nok ikke størrelsen, det kommer an på. Selv om det også har noget med sport at gøre, så kan en Formel 1 bil jo køre galt med 200 uden at der sker noget slemt, og en F1 vejer vel ikke mere end 7-800 kg.

Jeg læste engang, at mange lastbilchauffører ikke bruger sele, fordi de mente, den var overflødig. En lastbil på 15.000 kg stopper ikke bare lige, hvis den rammer en personbil. Men hvad sker der når lastbilen vælter eller kommer i slinger eller kører op i en anden lastbil? Lastbilchaufførerene har ikke helt fulgt med i fysiktimen.
Vi skal endelig huske den gode debat.