Forfatter Emne: "Fuck din mor" og "skrid, din luder" er hverdag  (Læst 348 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: "Fuck din mor" og "skrid, din luder" er hverdag
« Svar #15 Dato: Oktober 10, 2018, 07:01:45 pm »
Englebasser findes ikke på en produktions højskole; men det ved du jo.
Blev ansat som faglærer og i løbet af 5min med hver elev, havde de lært at børne svejse (MIG). Det havde de bøvlet med i lang tid, fordi det var en pædagog der var værkstedsleder.
Fik mødeprocenten hos eleverne op fra 34% til 90%; men det var nok fordi jeg havde forstand på rep. af bil og det havde de fleste elever.
Stoppede efter 3år pga. misundeligheden fra pædagoger og lærere, de er tunge at danse med.    :smile1:

Det princip kan være udmærket. Man kalder det "learning by doing". Fint skal det være, og så taler man udenbys, men princippet er ofte udmærket.

Summerhill-skolen har siden dens grundlæggelse af A.S. Neill i 1921 været inspirationskilde for generationer af lærere.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Oktober 10, 2018, 07:15:15 pm »
learning by doing Det havde de gjort, efter pædagogens svejse anvisninger, som han havde lært; men man skal snyde med M.I.G for at eleverne lærer i en fart. Ligesom på teknisk skole og det hjælper at være uddannet svend.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Oktober 10, 2018, 08:31:24 pm »
learning by doing Det havde de gjort, efter pædagogens svejse anvisninger, som han havde lært; men man skal snyde med M.I.G for at eleverne lærer i en fart. Ligesom på teknisk skole og det hjælper at være uddannet svend.

Det er ellers meget ualmindeligt at lærerne underviser efter learning by doing principper.

Det plejer at være noget med: først teori - og derefter praksis (når læreren tror, eleverne har forstået teorien).

Med learning by doing principper går man bare i gang uden teori - og lærer ved at gøre tingene.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 10, 2018, 09:27:38 pm »

Det er ellers meget ualmindeligt at lærerne underviser efter learning by doing principper.

Det plejer at være noget med: først teori - og derefter praksis (når læreren tror, eleverne har forstået teorien).

Med learning by doing principper går man bare i gang uden teori - og lærer ved at gøre tingene.

Så har læreren haft teori med eleverne og så prøvet i praksis, hvor jeg syntes pædagogen også fejlede i praksis. Mig der ikke helt forstod de principper du beskrev.
Svejsning læres ved rutine og pædagogen og eleverne lavede ikke lige svejsninger, lav indbrænding som fremkommer ved urolig svejsehånd.
Man snyder ved at trække gaskoppen længere ud på pistolhåndtaget og skruer op for gassen. Så støtter man spidsen af gaskoppen mod det materiale, man skal svejse og smeltebadet kører pga. forhøjet gastryk.
Det eneste eleven skal styre nu, er tilspændingen (hastigheden )
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Oktober 10, 2018, 09:47:52 pm »
Så har læreren haft teori med eleverne og så prøvet i praksis, hvor jeg syntes pædagogen også fejlede i praksis. Mig der ikke helt forstod de principper du beskrev.
Svejsning læres ved rutine og pædagogen og eleverne lavede ikke lige svejsninger, lav indbrænding som fremkommer ved urolig svejsehånd.
Man snyder ved at trække gaskoppen længere ud på pistolhåndtaget og skruer op for gassen. Så støtter man spidsen af gaskoppen mod det materiale, man skal svejse og smeltebadet kører pga. forhøjet gastryk.
Det eneste eleven skal styre nu, er tilspændingen (hastigheden )

Jeg kan godt lide learning by doing, for eleverne kan spørge læreren, når der er problemer, og så er de meget mere motiverede til at lytte, end hvis de bare får en tør omgang teori, hvor problemer bliver beskrevet.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    13.6%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 10, 2018, 09:48:20 pm »
Carlo

Citér
De er umådeligt langt fra at ødelægge vort land og slet ikke hvor du bor.

Nu ved du jo ikke hvor jeg bor, men de er allevegne, så galt på Lolland.

https://www.tveast.dk/artikel/faa-overblikket-rockernes-indtog-paa-lolland-og-falster

Rockergruppen Satudarah holdt lørdag aften åbningsfest i Egebjerg på det østlige Falster.

For her har grupperingen nemlig fundet sit nye klubhus, efter de blev smidt ud af den gamle trælast i Idestrup.

Og Kalundborg

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-05-to-maend-er-anholdt-efter-skyderi-i-kalundborg

To mænd er anholdt efter skyderi i Kalundborg

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10842460/skud-affyret-mod-bil-i-kalundborg/

Skud affyret mod bil i Kalundborg