Forfatter Emne: Flygtningebørn i Danmark klarer sig markant bedre end for 20 år siden  (Læst 1150 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Flygtningebørn i Danmark klarer sig markant bedre end for 20 år siden
« Svar #15 Dato: Oktober 23, 2018, 02:19:05 pm »
Jeg har citeret fra: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-10-19-flygtningeboern-i-danmark-klarer-sig-markant-bedre-end-for-20-aar-siden

Hvis du havde citeret fra Information, så havde du været tættere på kilden.

Hvis jeg havde citeret fra Københavns Universitet, så havde jeg været ved selve kilden - og jeg deler slet ikke din forkærlighed for omveje  :smile1:

I det hele taget så er formålet med de mange omveje og vildveje jo kun at forplumre debatten - når du føler dig lammet  :yes:

Anklageren

• Gæst
« Svar #16 Dato: Oktober 23, 2018, 02:22:31 pm »
Her var den eneste kloge kommentar af en modpol, jeg kunne finde på debatten under Uhrskovs blogindlæg.

Citér
af Christian Adelhorst Rossil
Jeg har siddet og læst kommentarerne til MUJ indlæg. Et indlæg som jeg gerne vil anerkende har visse pointer, selvom jeg ikke er enig i konklusionerne. Men når jeg så læser alle de kommentarer i andre kommer med, er det jo slående hvordan i begår nøjagtig det MUJ beskylder Information og den pågældende undersøgelse for, bare med modsat fortegn.
Jeg vil gerne indrømme at jeg ikke plejer at læse JP og har tendens til at læse medier, artikler m.m. som jeg selv er enige med. Det er godt at blive udfordret på sine holdninger. Er der nogen af jer der har prøvet det? For det virker ærlig talt ikke sådan når man læser jeres kommentarer....

Det skyldes nok at Uhrskov har fat i det rigtige.  :yes:

Uhrskov er en intellektuel akademikersnude, så han skal nok afholde sig fra at komme med en faglig vurdering af sine kolleger - og det er da sjovt at se en intellektuel akademiker argumentere som en sypige her  :big_grin:

- rigtigt eller ikke rigtigt.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #17 Dato: Oktober 23, 2018, 02:24:15 pm »
Jeg var lige hurtig nok, læste faktisk ikke dit indlæg, ej heller Uhrskovs blogindlæg.

Kan vi ikke glemme det og starte forfra?  :blush: 
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
Det kan vi da godt
« Svar #18 Dato: Oktober 23, 2018, 02:34:48 pm »
Jeg var lige hurtig nok, læste faktisk ikke dit indlæg, ej heller Uhrskovs blogindlæg.

Kan vi ikke glemme det og starte forfra?  :blush:

Vi kan starte med at erkende - at jeg beskriver en peer reviewet videnskabelig afhandling fra Københavns Universitet, som har set på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005 - og hvordan det gik dem.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #19 Dato: Oktober 23, 2018, 02:44:56 pm »
Anklageren burde vide at det er uredelig "forskning".

"Forfatterne bag undersøgelsen har ingen ære af deres reelt manipulerende arbejde. Det er den slags, der kun gør os alle dummere, men målet helliger måske midlerne?" Skrev Uhrskov, og det har han ret i.

Jeg har set at mange unge perkere har gjort "karriere" som supermarkedsmedarbejdere, men kan de så arbejde sig op, når de bliver ældre? Så er der også dem, som har job hos Ali's indvandrereforretning. Alt for mange falder fra som lærlinge til håndværksfag, og her er en artikel om udenlandske læger https://www.theoccidentalobserver.net/2017/09/05/bad-medicine-the-sickening-truth-about-britains-foreign-doctorsbad-medicine-the-sickening-truth-about-britains-foreign-doctors/

Man kan ikke gøre sig i de jobs, som der er efterspørgsel efter med en IQ på 87.

Anklageren

• Gæst
« Svar #20 Dato: Oktober 23, 2018, 02:49:19 pm »
Hvad er det, som du har svært ved at forstå ved: at undersøgelsen ser på samtlige flygtningebørn mellem seks og 15 år, der fik opholdstilladelse i Danmark i perioden 1986 til 2005?

Ordet "samtlige" er da ikke et fremmedord  :smile1:

Det er jo ikke 'samtlige' når de har 'taget højde for' noget.

Der er tale om samtlige, når der står samtlige

Samtlige er ikke et ord, der kan gradbøjes.

Når forskerne har taget højde for flygtningefamiliernes oprindelsesland, flygtningebørnenes alder ved ankomsten og forældrenes behov for psykiatrisk behandling - så er det ikke noget de udelader - men noget som de beskriver.

Det står ingen steder overhovedet, at nogen er udeladt på grund af forældrenes behov for psykiatrisk behandling.

Så hvad bygger du din antagelse på?

Anklageren

• Gæst
« Svar #21 Dato: Oktober 23, 2018, 03:02:17 pm »
Anklageren burde vide at det er uredelig "forskning".

"Forfatterne bag undersøgelsen har ingen ære af deres reelt manipulerende arbejde. Det er den slags, der kun gør os alle dummere, men målet helliger måske midlerne?" Skrev Uhrskov, og det har han ret i.

Jeg ser ingen gode grunde til at foretrække, at det bliver vurderet, hvordan flygtningebørn klarer sig af danskere, som dumpede i matematik (fordi man forkaster akademikeres afhandlinger).

Det springer i øjnene, at Morten Uhrskov kommer med tomme beskyldninger - i den forstand at han ikke peger på - hvordan der skulle være manipuleret.

Det kan enhver jo sige, hvis de ikke skal stå på mål på det - fordi det er hemmeligt, hvad manipulationens skulle bestå i.

Det er sådan sypiger argumenterer - men det er ikke værdigt for en intellektuel akademiker som Morten Uhrskov - og selvfølgelig værdiløst - fordi vi ikke må få at vide, hvad det består i.

Jeg forstår heller ikke, at du argumenterer ved at citere andres subjektive mening. Det er ikke en logisk måde at argumentere på - at fordi Morten uhrskov mener det - så må det være sandt.

Hvornår ophøjede du egentlig Morten Uhrskov  til at have gude-status?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #22 Dato: Oktober 23, 2018, 03:13:22 pm »
Træerne vokser ikke op i himlen, det burde "forskningen" fortælle. Fair nok at 22-årige perkere har flaskejob i Netto, i større omfang end før. Men man stikker folk blår i øjnene, for samfundet har behøv for sygeplejesker, politifolk, lærere, gode håndværkere, læger og ingeniører. Dem får vi ikke ud af flygtninge efterkommere fra Somalia, Yemen og Syrien.   
« Senest Redigeret: Oktober 23, 2018, 03:16:28 pm af PU »

Anklageren

• Gæst
Prøv at kigge på Morten Uhrskovs sære kommentarer
« Svar #23 Dato: Oktober 23, 2018, 03:26:25 pm »
Træerne vokser ikke op i himlen, det burde "forskningen" fortælle. Fair nok at 22-årige perkere har flaskejob i Netto, i større omfang end før. Men man stikker folk blår i øjnene, for samfundet har behøv for sygeplejesker, politifolk, lærere, gode håndværkere, læger og ingeniører. Dem får vi ikke ud af flygtninge efterkommere fra Somalia, Yemen og Syrien.

I bloggen i Jyllands Posten skriver Morten Uhrskov:

Citat: For det første – og den alvorligste undladelsessynd – er det kun gruppen af 20-22 årige, der er blevet undersøgt. Hov, hvad mon der sker i årene derefter? Det forklarer Danmarks Statistik i Indvandrere i Danmark 2017 (side 51): "Blandt kvinderne følges ikke-vestlige efterkommere og kvinder med dansk oprindelse ad fra 20 til 24 år. Herefter sker der et tydeligt skift, og kvinder med dansk oprindelse bliver den gruppe, som har den højeste andel med en afsluttet ...." og bla. bla bla.

Citat slut.

Men hov - det er jo ikke de samme kvinder.

Den undersøgelse som Morten Uhrskov kommenterer på, fortæller jo netop, at der er sket en markant udvikling med specifikke årgange - og så kan man da ikke argumentere med, hvordan det ser ud i andre tilfældige årgange.

Det er en ommer Morten Uhrskov.

« Senest Redigeret: Oktober 23, 2018, 03:31:48 pm af Anklageren »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.2%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Oktober 23, 2018, 04:20:57 pm »

Vi får heller ikke højtuddannede fra det islamkritiske segment, for det er ikke deres børn, der bliver sygeplejersker, lærer og ingeniører. Hvor mange mon har en akademisk uddannelse fra Stram Kurs-segmentet?

Det er lidt sjovt, at hver gang, man ser en bruger på facebook støtte islamkritiske grupper, at der næsten altid står under uddannelse: Livets hårde skole.  :smile1:

Der er stadigvæk en tendens til, at udviklingen bliver bedre for efterkommere, også med de højere uddannelser.
https://www.mm.dk/artikel/indvandrere-og-efterkommere-stryger-til-tops-paa-arbejdsmarkedet

http://uim.dk/nyheder/integration-i-tal/integration-i-tal-nr-2-24-maj-2016/efterkommere-fra-nogle-lande-overhaler-personer-med-dansk-oprindelse-pa-ud-dannelses-og-jobfronten

http://uim.dk/nyheder/integration-i-tal/integration-i-tal-nr-2-24-maj-2016/efterkommere-fra-nogle-lande-overhaler-personer-med-dansk-oprindelse-pa-ud-dannelses-og-jobfronten

Her kan man også se, at efterkommere fra Somalia klarer sig bedre sammenlignet med efterkommer af andre grupper.

En sjov ting er forskellen mellem Irak og Libanon. Libanon er et mere vestligt orienteret land end Irak, men de klarer sig dårligere end irakere. Omvendt klarer iranere sig bedre. Når man ser på de forskellige grupper, svinger de meget forskelligt.

Anklageren

• Gæst
« Svar #25 Dato: Oktober 23, 2018, 04:27:33 pm »

Vi får heller ikke højtuddannede fra det islamkritiske segment, for det er ikke deres børn, der bliver sygeplejersker, lærer og ingeniører. Hvor mange mon har en akademisk uddannelse fra Stram Kurs-segmentet?

Det er nemlig rigtigt homofaber - der er rigtig mange på overførselsindkomst, som går ind for Stram Kurs - så det er lidt sjovt, at de går så højt op i, hvor gode job flygtningebørnene får  :big_grin:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #26 Dato: Oktober 23, 2018, 05:46:18 pm »
@Homofaber. Nu har jeg ikke brugt så meget tid på dine links.

Alle med blot en IQ på 80 kan gå på en uddannelse, jeg vil hellere se data for dem der er på arbejdsmarkedet.

Men. At somalia klarer sig bedre end Libanon overrasker, men palæstinenserne fra Libanon har virkelig en taberkultur. Jeg tror vi har fået de resourcestærke somaliere, for det har sikkert kostet mange dollar at flygte så langt.

Hvorfor har du linket dobbelt?   :blum:

"Artiklen har sit udspring i et datajournalistik-kursus hos European Youth Press", ja, der kan man bare se.
« Senest Redigeret: Oktober 23, 2018, 05:48:58 pm af PU »