Forfatter Emne: Big Pharma konspirationen  (Læst 462 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Hvor høje er de
« Svar #15 Dato: December 19, 2018, 02:35:59 am »

Det der bliver holdt hemmeligt, er at profitterne i medicinalindustrien muligvis  ikke er så høje endda. At lægestanden er i lommen på BigPharma.

Hvor høje er de da?

"Høje" og "ikke så høje" siger jo ikke meget  :smile1:

Aner det ikke. Jeg slutter bare, at hvis profitterne var over middel, så ville flere gå ind med investeringer i branchen. Og det gør der jo ikke.

Det ved jeg ikke noget om, men jeg kan se, at det danske NOVO-Nordisk nettoresultat er på DKK 9,03 mia. i tredje kvartal i år - på trods af  af valutamodvind og ekstra udgifter til fratrædelsesordninger med mere i forbindelse med den igangværende restrukturering af medarbejderstyrken.

Det er ret meget - og f.eks. mere end A.P. Møller - Mærsk A/S

Anklageren

• Gæst
Sv: Big Pharma konspirationen
« Svar #16 Dato: December 19, 2018, 03:40:26 pm »
-

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 28, 2018, 09:44:47 am »
Da Internettet kom, midt i 90'erne, blev det omgående en boltreplads for hypokondri og medicinsk misinformation - også kaldet kvaksalveri.

Jeg læste selv lidt om forfærdelige dødelige sygdomme. Om de allerledeste står der om symptomerne: "I begyndelsen mærker man ingenting". GOSH! tænkte jeg. Jeg mærker ingenting, så det må jeg lide af, og være døden nær. Så op til lægen, for jeg måtte være døden nær, fordi jeg ikke mærkede noget. Det gik indtil jeg kom til Barselsfeber ..............

Anti-vax'er-bevægelsen kunne ikke eksistere uden Internet, hvor de ordentligt kan hælde benzin på bålet. Anti-vax'erne har givet anledning til mere udbredelse af mæslinger i USA.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Hvor høje er de
« Svar #18 Dato: December 29, 2018, 10:22:35 am »

Det der bliver holdt hemmeligt, er at profitterne i medicinalindustrien muligvis  ikke er så høje endda. At lægestanden er i lommen på BigPharma.

Hvor høje er de da?

"Høje" og "ikke så høje" siger jo ikke meget  :smile1:

Aner det ikke. Jeg slutter bare, at hvis profitterne var over middel, så ville flere gå ind med investeringer i branchen. Og det gør der jo ikke.

Det ved jeg ikke noget om, men jeg kan se, at det danske NOVO-Nordisk nettoresultat er på DKK 9,03 mia. i tredje kvartal i år - på trods af  af valutamodvind og ekstra udgifter til fratrædelsesordninger med mere i forbindelse med den igangværende restrukturering af medarbejderstyrken.

Det er ret meget - og f.eks. mere end A.P. Møller - Mærsk A/S

Hvad er der sket, siden du er blevet ""GÆST"" :Laie_50: :Laie_49:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Zukla

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 30, 2018, 03:29:04 pm »
Her er dokumentation for "konspirationensteorien" om Big Pharma

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-14-laege-advarer-patienter-brug-ikke-netdoktor

Offline Zukla

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 06, 2019, 07:16:31 pm »
Vores sundhedsminister har også selv aktier i medicinindustrien.

Det er besynderligt at i her selv nævner alt det som i tidligere har sagt til mig er noget sludder.