Forfatter Emne: Nu er der 115 gæster  (Læst 2636 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Nu er der 115 gæster
« Svar #30 Dato: Oktober 30, 2018, 07:03:53 pm »
Det kunne du aldrig finde på  :blum:; men trådstarter er du.

Jeg skriver om antallet af gæster, fordi debatten kan lukke ligesom SOL-debat - og ikke for at være efter nogen  :yes:

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Oktober 30, 2018, 10:41:40 pm »
Jeg tror en god del af de gæster er brugere der ikke er logget ind, men også automatiske bots til indeksering der kører igennem siden så indholdet kan findes i søgemaskiner. Derfor ligger jeg selv meget lidt i antallet af gæster. Det er ikke til at vide hvor mange der faktisk er mennesker (eller reptiler for den sags skyld, politisk ukorrekt).

Det tror jeg ikke på. Computere smøler ikke med tiden.

For et øjeblik siden, har jeg pinget Din-debat 20 gange. Det vil sige, at min computer her sendt en pakke til DinDebats server, og har bedt den svare.

Som man kan se, er den tid, der er gået fra pakkerne er blevet afsendt - til jeg har modtaget dem igen - i gennemsnit angivet til 70ms.

1 ms er en tusindedel sekund, så det har i gennemsnit taget 7 hundrededele af et sekund at få svar.

Det skyldes dels, at jeg har langsomt Internet - og det skyldes dels, at jeg bruger WI-FI, som også er langsomt.

En søgerobot ville få svartider på en brøkdel af 1 millisekund, for de har meget hurtigt Internet.

Søgerobotter er der altså ikke længe - og man kan også sige sig selv, at det skal gå meget hurtigt, når søgerotter jævnligt skal indeksere langt over en milliard hjemmesider.

Det er den ene side af sagen - og den anden side er, at antallet af besøgende på Din-debat varierer i perioder - og søgerobotter holder ikke ferie.

Det er ikke helt korrekt. Det du har målt er hastigheden det tager at sende den mindst mulige pakke (næsten) fra én computer til en anden, eller med andre ord din latency til siden. Der bliver ikke læst noget på serveren når du pinger den.

Flaskehalsen med at indeksere en side er ikke internethastigheden af botten der indekserer, men den tid det tager severen at sende informationer tilbage. Udover det er jeg faktisk ikke klar over hvor længe efter man har forladt siden at den stadig registrerer en som gæst, men et minut eller to ville ikke undre mig. Det ligger nok i noget kode jeg kunne læse mig til et sted, men det orker jeg ikke.
« Senest Redigeret: Oktober 30, 2018, 11:17:42 pm af GuBBi »

Anklageren

• Gæst
Det er bare snak uden fakta
« Svar #32 Dato: Oktober 30, 2018, 11:27:51 pm »

Det er ikke helt korrekt. Det du har målt er hastigheden det tager at sende den mindst mulige pakke (næsten) fra én computer til en anden, eller med andre ord din latency til siden. Der bliver ikke læst noget på serveren når du pinger den.

Flaskehalset med at indeksere en side er ikke internethastigheden af botten der indekserer, men den tid det tager severen at sende informationer tilbage. Udover det er jeg faktisk ikke klar over hvor længe efter man har forladt siden at den stadig registrerer en som gæst, men et minut eller to ville ikke undre mig. Det ligger nok i noget kode jeg kunne læse mig til et sted, men det orker jeg ikke.

Når man pinger, læser serveren  den lille pakke som den modtager fra mig, og så sender serveren den lille pakke tilbage  - men serveren smøler da heller ikke med tiden, når den læser de småting på harddisken, som den sender til en robot.

Der er tale om små bitte filer på få tusind bytes - og vi taler om computere, som er meget hurtigere end min gamle HP.

Så lad dog være med at bilde os ind, at det er noget særligt, som tager mange sekunder

Det gør det slet ikke.

Jeg tror derimod at serveren registrerer, præcis når man forlader den - og det er også muligt at registerere, hvor en computer som forlader serveren tager hen bagefter.

« Senest Redigeret: Oktober 30, 2018, 11:39:47 pm af Anklageren »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
Sv: Det er bare snak uden fakta
« Svar #33 Dato: Oktober 30, 2018, 11:43:36 pm »

Flaskehalset med at indeksere en side er ikke internethastigheden af botten der indekserer, men den tid det tager severen at sende informationer tilbage. Udover det er jeg faktisk ikke klar over hvor længe efter man har forladt siden at den stadig registrerer en som gæst, men et minut eller to ville ikke undre mig. Det ligger nok i noget kode jeg kunne læse mig til et sted, men det orker jeg ikke.

Når man pinger, læser serveren bare den lille pakke som den modtager fra mig - men serveren smøler da heller ikke med tiden, når den læser de småting på harddisken, som den sender til en robot.

Der er tale om små bitte filer på få tusind bytes - og vi taler om computere, som er meget hurtigere end min gamle HP.

Så lad dog være med at bilde os ind, at det er noget særligt, som tager mange sekunder

For at en søgemaskine skal kunne finde f.eks. en tråd på det her forum, kræver det at søgemaskinen allerede har indekseret teksten her på siden. Så nej, det er ikke bittesmå pakker af information ligsom når du pinger. Efter hvad jeg lige selv kan google mig til, så har google alene i hvert fald indekseret samtlige tråde her på siden, på-nær nogle af de nyeste som ikke er indekseret endnu. Det er altså al tekst, i alle tråde, der indekseres. Jeg har ikke et overblik over hvor meget data der er tale om. Vi taler nok mange gigabytes, men tror ikke vi taler terabytes (endnu). Det tager tid, for serverens hastighed (Hverken dens læsehastighed eller internethastighed) kan følge med søgemaskinens.

For at bevise min påstand kan du google følgende (inkl gåseøjne): "Jeg arbejder selv som salgsleder i "Døgn Netto", jeg er dog pt butikschef, fordi min chef er langtids syg."

Dit resultat vil være denne tråd, og som du kan se er der ikke tale om en overskrift men en del af "brødteksten":
http://www.din-debat.dk/index.php?topic=49.0

Anklageren

• Gæst
Det er ikke sådan det foregår, for computere er ikke mennesker
« Svar #34 Dato: Oktober 31, 2018, 12:02:02 am »

Når man pinger, læser serveren bare den lille pakke som den modtager fra mig - men serveren smøler da heller ikke med tiden, når den læser de småting på harddisken, som den sender til en robot.

For at en søgemaskine skal kunne finde f.eks. en tråd på det her forum, kræver det at søgemaskinen allerede har indekseret teksten her på siden. Så nej, det er ikke bittesmå pakker af information ligsom når du pinger. Efter hvad jeg lige selv kan google mig til, så har google alene i hvert fald indekseret samtlige tråde her på siden, på-nær nogle af de nyeste som ikke er indekseret endnu. Det er altså al tekst, i alle tråde, der indekseres. Jeg har ikke et overblik over hvor meget data der er tale om. Vi taler nok mange gigabytes, men tror ikke vi taler terabytes (endnu). Det tager tid, for serverens hastighed (Hverken dens læsehastighed eller internethastighed) kan følge med søgemaskinens.

Det er dybt forkert.

Google har sin egen unikke måde, at identificere, gennemgå og indeksere hjemmesider på. Denne metode bruges på at gennemgå mange millioner af forskellige servere på verdensplan hver eneste dag.

Sagt med andre ord, er der ingen, undtagen Google selv, der ved hvordan denne metode og proces præcis fungerer.

I dag har der været aktiviteter i atten tråde, og Gubbi skriver om mange gigabytes data i simpel tekst uden formattering  :big_grin: :big_grin: :big_grin:
« Senest Redigeret: Oktober 31, 2018, 12:12:52 am af Anklageren »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
Sv: Det er ikke sådan det foregår, for computere er ikke mennesker
« Svar #35 Dato: Oktober 31, 2018, 12:19:21 am »
Det er dybt forkert.

Google har sin egen unikke måde, at identificere, gennemgå og indeksere hjemmesider på. Denne metode bruges på at gennemgå mange millioner af forskellige servere på verdensplan hver eneste dag.

Google gennemgår hver måned trillioner af sider. Hele den metode der ligger bag dette kæmpe stykke arbejde, er enormt avanceret og det der danner grundlag for hele Googles forretningsplan.

Sagt med andre ord, er der ingen, undtagen Google selv, der ved hvordan denne metode og proces præcis fungerer.

Jeg påstår heller ikke at vide hvordan deres spiders er bygget op. Men faktum er at google allerede har informationen der står på denne side når du søger. Den information er på en eller anden måde hentet på denne sides server, for det er det eneste sted den ellers ligger. Og ingen mængde af google-magi kan få serveren til at læse den information hurtigere end den allerede gør. Der er ingen vej uden om at al tekst der skal kunne fremsøges først skal hentes fra serveren din-debat ligger på, og over til (muligvis med et par mellem-servere imellem, men det kan være det samme) googles servere. Ellers ville google-søgninger tage evigheder. At overføre den mængde data tager tid, og det kan google ikke gøre noget ved for det er ude af deres hænder. De kan først bestemme hvordan dataen bliver behandlet når den er i deres hænder.

Præcis hvor tit lige præcis google indekserer siden, og om de har en metode til at undgå at overføre allerede indekseret data ved jeg ikke noget om. Det er meget muligt. Men vi kommer fortsat ikke uden om at det er en mere tidskrævende process end du åbenbart har antaget.
« Senest Redigeret: Oktober 31, 2018, 12:21:04 am af GuBBi »

Anklageren

• Gæst
« Svar #36 Dato: Oktober 31, 2018, 12:30:41 am »
Præcis hvor tit lige præcis google indekserer siden, og om de har en metode til at undgå at overføre allerede indekseret data ved jeg ikke noget om. Det er meget muligt. Men vi kommer fortsat ikke uden om at det er en mere tidskrævende process end du åbenbart har antaget.

Jeg har ikke sat nogen tid på, men jeg er gået ud fra som en selvfølge, at søgerobotter opdaterer de data, de allerede har om Din-Debat - fordi deres daglige "arbejde" derved bliver meget mindre omfattende.

Hvor mange kilobytes simpel tekst uden formattering, vil du anslå, der er kommer til i dag? Søgerobotter henter jo ikke andet (som billeder eller hvad der ellers ligger på Din-Debats server).

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Oktober 31, 2018, 12:46:55 am »

Jeg har ikke sat nogen tid på, men jeg er gået ud fra som en selvfølge, at søgerobotter opdaterer de data, de allerede har om Din-Debat - fordi deres daglige "arbejde" derved bliver meget mindre omfattende.

Hvor mange kilobytes simpel tekst uden formattering, vil du anslå, der er kommer til i dag? Søgerobotter henter jo ikke andet (som billeder eller hvad der ellers ligger på Din-Debats server).

På en normal dag kan de nye indhold nok holdes til indenfor et par MB (Unicode fylder lidt mere end f.eks. ASCII). Men for at finde ud af om der er noget nyt skal man jo sammenligne det gamle med det nye. Ellers skal du bruge en checksum af en eller anden art der kan holde øje med ændringer på siden. Der ligger ikke noget der laver den checksum der er tilgængeligt for mig, men det er da teknisk set muligt at serverhosten har en algoritme der laver en som google så kan bruge når de leder efter ændringer. Men jeg tvivler ærligt talt. Jeg har heller ikke kunnet finde information om det. Der er lidt information om spiders her dog: https://computer.howstuffworks.com/search-engine-spider.htm

Tror ikke der er nogen vej udenom at søgemaskiner fra tid til anden skal gå igennem hele indholdet på siden. Jeg kunne dog forestille mig at de havde algoritmer der sørgede for at det kun var de mest besøgte (linkede til fra egen søgemaskine) dele af siden der blev opdateret ofte, og at de ældre dele blev gennemgået mindre ofte.

Anklageren

• Gæst
« Svar #38 Dato: Oktober 31, 2018, 01:44:07 am »
På en normal dag kan de nye indhold nok holdes til indenfor et par MB (Unicode fylder lidt mere end f.eks. ASCII). Men for at finde ud af om der er noget nyt skal man jo sammenligne det gamle med det nye. Ellers skal du bruge en checksum af en eller anden art der kan holde øje med ændringer på siden. Der ligger ikke noget der laver den checksum der er tilgængeligt for mig, men det er da teknisk set muligt at serverhosten har en algoritme der laver en som google så kan bruge når de leder efter ændringer. Men jeg tvivler ærligt talt. Jeg har heller ikke kunnet finde information om det. Der er lidt information om spiders her dog: https://computer.howstuffworks.com/search-engine-spider.htm

Tror ikke der er nogen vej udenom at søgemaskiner fra tid til anden skal gå igennem hele indholdet på siden. Jeg kunne dog forestille mig at de havde algoritmer der sørgede for at det kun var de mest besøgte (linkede til fra egen søgemaskine) dele af siden der blev opdateret ofte, og at de ældre dele blev gennemgået mindre ofte.

Det er altså ikke så kompliceret, for en computer har et ur, og serveren laver logfiler over alt, hvad der foregår på serveren.

Google skal ikke rundt og snuse - robotten spørger bare serveren om, hvilke ændringer der er foretaget i nogen få biblioteker i et tidsinterval.

Problemet er, at du forsøger at snakke den lille simple opgave at læse nogen filer - til en stor opgave. Serveren læser måske 500 megabyte i sekundet på harddiskene, hvis udstyret er nyt og moderne.

- det er under ingen omstændigheder nogen tidsrøver at læse et par megabyte.

« Senest Redigeret: Oktober 31, 2018, 04:55:46 pm af Anklageren »

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #39 Dato: November 02, 2018, 11:14:24 pm »
WOW WOW WOW,

Fredag den 2. november 2018 er der 513 gæster kl. 23.14.

JEG tror dog, at de fleste er robotter, fordi mens jeg sidder og besvarer dette emne, står der at der er 7 gæster, der læser ALENE denne tråd.

Det kan jo ikke passe, da tråden var røget VÆK fra forsiden.

Så det beviser, at mange af gæsterne er robotter.

REDIGERING: Kl. 23.16 er der så 552 gæster. Anklageren sidder og vugger på sin buttplug fra Beathe Uhse nu i opstemthed over alle de gæster. Ups, der kom jeg til at lyde som Blue Velvet. Men nej, jeg er ikke ham...
« Senest Redigeret: November 02, 2018, 11:17:14 pm af Reptil Formskifter »

Anklageren

• Gæst
Robotter optræder nemlig i flok ligesom trækfugle
« Svar #40 Dato: November 02, 2018, 11:19:38 pm »
Du er altid så logisk  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Jeg synes også, det er lidt underligt - men det er din forklaring altså også  :smile1:

Kan debatten være blevet hacket?

WOW WOW WOW,

JEG tror dog, at de fleste er robotter, fordi mens jeg sidder og besvarer dette emne, står der at der er 7 gæster, der læser ALENE denne tråd.

REDIGERING: Kl. 23.16 er der så 552 gæster. Anklageren sidder og vugger på sin buttplug fra Beathe Uhse nu i opstemthed over alle de gæster. Ups, der kom jeg til at lyde som Blue Velvet. Men nej, jeg er ikke ham...

Friluftsbøssen

• Gæst
Sv: Robotter optræder nemlig i flok ligesom trækfugle
« Svar #41 Dato: November 02, 2018, 11:29:08 pm »

Tja, den tanke fik jeg også.

Det er mistænkeligt med over 500 gæster....

Men nu er GuBBi online. Måske har han en forklaring...

Du er altid så logisk  :big_grin: :big_grin: :big_grin:

Jeg synes også, det er lidt underligt - men det er din forklaring altså også  :smile1:

Kan debatten være blevet hacket?

WOW WOW WOW,

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #42 Dato: November 03, 2018, 12:13:43 am »
Nu er klokken 00.12 og i løbet af FEM minutter dalede antallet af gæster fra over 200 til kun 42.

Det virker ikke naturligt.

GuBBi har lige været online et par gange og er smuttet igen. Er det mon ham, der sidder og laver eksperimenter?

Det virker i hvert fald ikke som naturlige gæster, når antallet dykker fra over 200 til lidt over 40 i løbet af fem minutter.

Anklageren

• Gæst
« Svar #43 Dato: November 03, 2018, 12:18:35 am »
Nu er klokken 00.12 og i løbet af FEM minutter dalede antallet af gæster fra over 200 til kun 42.

GuBBi har lige været online et par gange og er smuttet igen. Er det mon ham, der sidder og laver eksperimenter?

Det virker i hvert fald ikke som naturlige gæster, når antallet dykker fra over 200 til lidt over 40 i løbet af fem minutter.

Man kan ikke udelukke, at det er naturlige gæster, men du har ret i, at det virker meget underligt.

Der var over 500 gæster længe, før du skrev det, og Gubbi var ikke online dengang.

DOjo

• Gæst
« Svar #44 Dato: November 03, 2018, 01:17:10 am »

Sorry folks.
Mine Blue Jeans med hele 5 skudhuller i dem har vaeret pa auction i eftermiddag, og uden at vaere bevist om det, blev Dd muligt naevnet.
Jeg beklager hvis dette var orsagen.
Ps.
Bukser er solgt.

Nu skal der Cusha til, sa ikke mere online.
Ellers bliver Carlo sur.

[9quote author=Anklageren link=topic=8713.msg122736#msg122736 date=1541200715]

Man kan ikke udelukke, at det er naturlige gæster, men du har ret i, at det virker meget underligt.

Der var over 500 gæster længe, før du skrev det, og Gubbi var ikke online dengang.
[/quote]
« Senest Redigeret: November 03, 2018, 01:22:31 am af DOjo »