@lunavecchia i Somalia render flere tusind mandlige sygeplejsker med statsautoriseret gyldigt certifikat, rundt og kan ikke finde job. De vil meget gerne til Danmark.
Spørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.
Citat fra: dna efter Oktober 07, 2018, 08:47:45 pmSpørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.Det synes jeg, det er.Jeg synes ikke, vi skal bruge mad til brændstof i biler, når der er 7 milliarder mennesker på jorden, hvoraf en del allerede har svært ved at skaffe mad nok.Desuden giver EL-biler renere luft i byerne. Det er også muligt, at EL-biler kan køre på brint engang i fremtiden. Bilen drives af en elektrisk motor, der får sin strøm fra en brændselscelle i stedet for et batteri. Vindmølleparker til havs kan spalte vand til brint og ilt. Det afhænger af udviklingen af brintbiler - og også af - hvor gode batterier man får med tiden.
Jeg må indrømme jeg er både el-bil-nazist og vedvarende-energi-fascist.Var det ikke bedre bare at skære ned på energifrådseriet? Og m h t el-biler var det ikke en langt støtte miljøgivinst ved at nedsaætte hastighederne og accelerationer, bruge mindre og lettere biler. Og bruge mere metro og tog. Endelig at sygle noget mere. Det ville slå to fluer med et smæk, nemlig fordi det ville gavne folkesunheden - endda gratis.
Jeg bor i en by hvor der går en bus hvert kvarter, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i nogle familiers kørselsmønster A ::> Familien har 2 biler de kører ikke sammen for de skal hver sin vej og samkørsel er ikke mulig da det er et tyndt befolket område de bor i og der er os liige noget med børn der skal afleveres i institution, Der er store områder hvor man ikke kan undvære mindst en bil, regeringen vi så gerne ha at vi tar det offentlige men faktisk modarbejder deres egen politik,Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på? B ::> lav indkomst familier har naturligvis ikk råd til 2 biler så det er cykel eller nærmeste bus til den anden så er der stadigvæk kun en i bilen og det er dem du ser på vejen alene i deres biler, jeg tror såmænd viljen er der til at samkøre med andre der skal samme vej men hvis som jeg nævnte det er områder der er tyndt befolket hænger det ikke sammen,
Det er vel netop problemet, at vi i Danmark har masser af steder, der er tyndt befolket. Det virkede sikkert fint i det gamle landbrugssamfund, men det fungerer slet ikke i dag. Det fungerer bare ikke, at vi har byer liggende spredt, hvor der kun bor 200-400 mennesker.
Men i Danmark elsker vi at holde fast i fortiden med andedam, bondehus med høns, sladdertanter, landsbyskoler, stråtækt.
I den vestlige del af Tyskland er bebyggelse lagt i forlængelse af store og mellemstore byer. Det er praktisk og det gør infrastrukturen mere overskuelig.
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.
Men antallet af biler stiger også i takt med økonomisk fremgang og i Asien er der flere milliarder. Alene i Indien er der flere indbyggere end der er i de biltunge lande til sammen (eller tæt på). Og de lande er godt på vej til at anskaffe sig flere og flere biler.
Hvad gør vi ved det?
Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?