Forfatter Emne: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?  (Læst 2705 gange)

Anklageren

• Gæst
Muhamedanere på hjernen
« Svar #15 Dato: Oktober 06, 2018, 09:17:03 pm »
@lunavecchia i Somalia render flere tusind mandlige sygeplejsker med statsautoriseret gyldigt certifikat,  rundt og kan ikke finde job. De vil meget gerne til Danmark.

Du er jo helt manisk - så selvfølgelig har du ikke fantasi til at forestille dig vestlige indvandrere  :big_grin:

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.4%
    • Vis profil
Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
« Svar #16 Dato: Oktober 07, 2018, 08:47:45 pm »
Spørgsmålet er så om det er det rigtige at gå over til eldrevne biler.
https://ing.dk/artikel/professor-kritiserer-klimaraadet-baeredygtig-diesel-mere-miljoevenlig-end-el-214809?amp

Anklageren

• Gæst
« Svar #17 Dato: Oktober 07, 2018, 09:28:43 pm »

Det synes jeg, det er.

Jeg synes ikke, vi skal bruge mad til brændstof i biler, når der er 7 milliarder mennesker på jorden, hvoraf en del allerede har svært ved at skaffe mad nok.

Desuden giver EL-biler renere luft i byerne. Det er også muligt, at EL-biler kan køre på brint engang i fremtiden. Bilen drives af en elektrisk motor, der får sin strøm fra en brændselscelle i stedet for et batteri.

Vindmølleparker til havs kan spalte vand til brint og ilt. Det afhænger af udviklingen af brintbiler - og også af - hvor gode batterier man får med tiden.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 07, 2018, 10:05:18 pm »

Det synes jeg, det er.

Jeg synes ikke, vi skal bruge mad til brændstof i biler, når der er 7 milliarder mennesker på jorden, hvoraf en del allerede har svært ved at skaffe mad nok.

Desuden giver EL-biler renere luft i byerne. Det er også muligt, at EL-biler kan køre på brint engang i fremtiden. Bilen drives af en elektrisk motor, der får sin strøm fra en brændselscelle i stedet for et batteri.

Vindmølleparker til havs kan spalte vand til brint og ilt. Det afhænger af udviklingen af brintbiler - og også af - hvor gode batterier man får med tiden.

Jeg må indrømme jeg er både el-bil-nazist og vedvarende-energi-fascist.

Var det ikke bedre bare at skære ned på energifrådseriet? Og m h t el-biler var det ikke en langt støtte miljøgivinst ved at nedsaætte hastighederne og accelerationer, bruge mindre og lettere biler. Og bruge mere metro og tog. Endelig at sygle noget mere. Det ville slå to fluer med et smæk, nemlig fordi det ville gavne folkesunheden - endda gratis.

anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Anklageren

• Gæst
Det er kun et eneste problem ved det, og det er, at det ikke er realistisk
« Svar #19 Dato: Oktober 07, 2018, 10:51:51 pm »

Jeg må indrømme jeg er både el-bil-nazist og vedvarende-energi-fascist.

Var det ikke bedre bare at skære ned på energifrådseriet? Og m h t el-biler var det ikke en langt støtte miljøgivinst ved at nedsaætte hastighederne og accelerationer, bruge mindre og lettere biler. Og bruge mere metro og tog. Endelig at sygle noget mere. Det ville slå to fluer med et smæk, nemlig fordi det ville gavne folkesunheden - endda gratis.

Danskerne vil køre i bil, og politikere som ødelægger det, får en kort fremtid som politikere.

Ellers lyder det da godt nok  :smile1:

« Senest Redigeret: Oktober 07, 2018, 11:25:43 pm af Anklageren »

Online Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 07, 2018, 11:17:04 pm »
Efter at jeg stoppede på arbejdsmarkedet, er det yderst sjældent, jeg er ude i morgentrafikken. Men forleden dag var jeg nødt til det, da jeg havde en tidlig aftale på hospitalet, og her kunne jeg betragte hver sin mand eller kvinde i hver sin bil, som sad i lange køer på vejene. Det rene energifråds.
Men jeg er da privilegeret som hovedstadsbeboer, og jeg er udmærket klar over, at bor man på landet er man noget mere afhængig af at eje en bil - medmindre man vil være selvforsynende på et lille husmandssted.
I'm a Troll

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Oktober 07, 2018, 11:58:08 pm »
Jeg bor i en by hvor der går en bus hvert kvarter, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i nogle familiers kørselsmønster A ::> Familien har 2 biler de kører ikke sammen for de skal hver sin vej og samkørsel er ikke mulig da det er et tyndt befolket område de bor i og der er os liige noget med børn der skal afleveres i institution,

Der er store områder hvor man ikke kan undvære mindst en bil, regeringen vi så gerne ha at vi tar det offentlige men faktisk modarbejder deres egen politik,

Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?  :girl_sad:

B ::> lav indkomst familier har naturligvis ikk råd til 2 biler så det er cykel eller nærmeste bus til den anden så er der stadigvæk kun en i bilen og det er dem du ser på vejen alene i deres biler, jeg tror såmænd viljen er der til at samkøre med andre der skal samme vej men hvis som jeg nævnte det er områder der er tyndt befolket hænger det ikke sammen,  :girl_sigh:
« Senest Redigeret: Oktober 08, 2018, 12:01:54 am af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.8%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Oktober 08, 2018, 08:55:24 am »
Jeg bor i en by hvor der går en bus hvert kvarter, men derfor kan jeg godt sætte mig ind i nogle familiers kørselsmønster A ::> Familien har 2 biler de kører ikke sammen for de skal hver sin vej og samkørsel er ikke mulig da det er et tyndt befolket område de bor i og der er os liige noget med børn der skal afleveres i institution,

Der er store områder hvor man ikke kan undvære mindst en bil, regeringen vi så gerne ha at vi tar det offentlige men faktisk modarbejder deres egen politik,

Busruter blir nedlagt flere steder og nu `gyys´ hører jeg at man vil stoppe med tog fra holbæk til kalundborg dog først i 23 men anyway, hvad tænker de på?  :girl_sad:

B ::> lav indkomst familier har naturligvis ikk råd til 2 biler så det er cykel eller nærmeste bus til den anden så er der stadigvæk kun en i bilen og det er dem du ser på vejen alene i deres biler, jeg tror såmænd viljen er der til at samkøre med andre der skal samme vej men hvis som jeg nævnte det er områder der er tyndt befolket hænger det ikke sammen,  :girl_sigh:

Det er selve livsformerne med stort transportbehov og ressorceforbrug der er problemet. I Kim-Sung-Carlos kommunistiske utopi der slet ikke være brug for biler, for alle vil bo i folkekommuner hvor alt vil være i nærheden. Og i disse folkekommuner vil der total genanvendelse af alt og de vil være 0-energi.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Oktober 08, 2018, 10:48:18 am »
Det er vel netop problemet, at vi i Danmark har masser af steder, der er tyndt befolket. Det virkede sikkert fint i det gamle landbrugssamfund, men det fungerer slet ikke i dag. Det fungerer bare ikke, at vi har byer liggende spredt, hvor der kun bor 200-400 mennesker. Og det fungerer slet ikke, fordi små købmænd ikke kan eksistere. Det kunne de måske engang, men forbrugere er langt mere kritiske.
Men i Danmark elsker vi at holde fast i fortiden med andedam, bondehus med høns, sladdertanter, landsbyskoler, stråtækt. I den vestlige del af Tyskland er bebyggelse lagt i forlængelse af store og mellemstore byer. Det er praktisk og det gør infrastrukturen mere overskuelig. 

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.8%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Oktober 08, 2018, 11:31:10 am »
Det er vel netop problemet, at vi i Danmark har masser af steder, der er tyndt befolket. Det virkede sikkert fint i det gamle landbrugssamfund, men det fungerer slet ikke i dag. Det fungerer bare ikke, at vi har byer liggende spredt, hvor der kun bor 200-400 mennesker.

Ja, MON ikke. Jeg færdes en del i de små samfund. Mest på syggel, da jeg er pensionist og har tiden til det. Som om de livsformer med 15 kilometer til nærmeste høkke og 70 kilometer på arbejder, ikke var nok i sig selv, så bruges der offentlige midler til at holde liv i den luksus. Først kørselsfradrag. Men så gives der statstilskud til at holde liv i små håbløse friskoler. Og kommulale midler til idrætsfaciliteter. Der bruges midler på kollektiv trafik med busser, der skrumpler gabende tomme rundt. En bus koster 600 - 700 kroner i timen. Endelig er der EUs landbrugsstøtte der giver kunstigt høje ejendomspriser i landområder, så de rigtgt kan frådse i renovering af deres jernalderhuse, med samtalekøkken og det hele.

Børnene skal køres til skole, til ridning, til sportshallen og på vennebesøg i bil.

Citér
Men i Danmark elsker vi at holde fast i fortiden med andedam, bondehus med høns, sladdertanter, landsbyskoler, stråtækt.

Totalt forløjet virkelighed for gaderne ligger stendøde hen. Livet foregår i biler og bag hjemmets hegn. Undtagen lige når der er eftermiddag med traktor-pulling på industrområdet i Kliplev eller bayersk oktoberfest i Kværs.

https://graastenavis.dk/Artikler/718-til-bierfest-i-kvaers/

Udkantsdanskere i fri dressur.

Og nu skal de have el-biler oven i hatten. Gu' skal de ej. Lortet skal jævnes med jorden.

Citér
I den vestlige del af Tyskland er bebyggelse lagt i forlængelse af store og mellemstore byer. Det er praktisk og det gør infrastrukturen mere overskuelig.

Jeg synes jeg ser noget paradoksalt i Tyskland. På den ene side set er der så meget trafik at tyskerne må leve en stor del af deres liv i biler. Ikke noget faktuelt begrundet - bare et indtryk.

På den anden side set, så er der liv på gaderne i Tyskland endnu. Og den kollektive trafik benyttes. Der er altid mange mennesker med togene og busserne, så jeg vil kalde det bæredygtigt i nogen udstrækning.
« Senest Redigeret: Oktober 08, 2018, 11:33:50 am af Carlo »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Oktober 08, 2018, 01:10:55 pm »
Men hvis vi skal vende debatten lidt, så forstår jeg ikke, at vi taler så meget om biler i Danmark. Ja, det er rigtigt, at der er mange biler i Europa, USA og Australien - i hele Vesten. Men antallet af biler stiger også i takt med økonomisk fremgang og i Asien er der flere milliarder. Alene i Indien er der flere indbyggere end der er i de biltunge lande til sammen (eller tæt på). Og de lande er godt på vej til at anskaffe sig flere og flere biler. Det kommer ligesom ikke til at betyde ret meget, om der er 1000 biler mindre, når der om 20-30 år er 20.000.000 flere på den anden side af kloden.

Hvad gør vi ved det?

Anklageren

• Gæst
Mere om regeringens udspil
« Svar #26 Dato: Oktober 09, 2018, 01:28:45 am »
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.8%
    • Vis profil
Sv: Mere om regeringens udspil
« Svar #27 Dato: Oktober 09, 2018, 06:09:12 am »
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Akker ja! Skattelettelser til luksusforbrug!

Nåja, jeg er også bare en vranten gammel mand.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.8%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Oktober 09, 2018, 08:52:09 am »
Men antallet af biler stiger også i takt med økonomisk fremgang og i Asien er der flere milliarder. Alene i Indien er der flere indbyggere end der er i de biltunge lande til sammen (eller tæt på). Og de lande er godt på vej til at anskaffe sig flere og flere biler.

Ja, for satan. Jeg har selv iagttaget det i Thailand. Men tendensen er over hele Fjernøsten. Lige så snart folk får snotten lidt opad økonomisk, gælder det bare om at anskaffe sig bil. I Thailand, og også i hovedstaden Bangkok, er der ingen kollektiv trafik af betydning. Alt foregik i bil. Og der er mast kørende og parkerede biler sammen overalt.

I Chanthaburi hvor jeg boede f eks ser man meget få gående mennesker på gaden. Og de ganske få fodgængere man så, var ofte vestlige. Al bevægelse over fem meter foregår motoriseret.

I Kyiv og Sankt Petersburg er der god kollektiv trafik og forholdvis få mennesker har bil. Alligevel er der et mas af parkerede og kørende biler.

Citér
Hvad gør vi ved det?

Det gør vi ikke noget ved. Klimaløbet er kørt. Det er bare med at nyde den sidste tid og være så glade for at vi er så gamle.

Offline puffin

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Oktober 09, 2018, 12:53:27 pm »

Det fik mig til at kigge en ekstra gang. Jeg var ellers sikker på at togtrafikken skulle forstærkes på den strækning.

Kan det være sådan at de direkte tog fra København til Kalundborg stopper i 2023 på grund af elektrifiseringen? Strækningen til Holbæk skal være klar i 2023 og til Kalundborg i 2028. Jeg tror at i den periode kan der være drift med dieseltog men man er nødt til at skifte i Holbæk (blandet med perioder af togbusser). Jeg håber at det er sådan ellers er det rigtigt skidt.
Mvh
puffin