Forfatter Emne: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?  (Læst 1227 gange)

Offline Convex Earth (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Mere om regeringens udspil
« Svar #30 Dato: Oktober 09, 2018, 04:02:41 pm »
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Jeg er så godt som sikker på, at det med el-biler er et valgoplæg fra Løkke!

De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!

Det er nok muligt at el-biler vil komme engang i fremtiden om måske 30-50 år, når de er blevet lige så billige som en Aygo, og kan køre meget længere pr. opladning og hurtigt kan genoplades.

Der er ingen større transport biler og taxaer som kan bruge el til kørsel i dag.

Jorden er konveks og flad

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.2%
    • Vis profil
Sv: Mere om regeringens udspil
« Svar #31 Dato: Oktober 09, 2018, 04:40:26 pm »
Regeringen vil udskyde den planlagte stigning i registreringsafgiften for el- og såkaldt plugin-hybridbiler med et år og samtidig indføre et forhøjet fradrag på 40.000 kroner i 2019 for grønne bilejere. Fradraget skal ifølge udspillet stige til 77.500 kroner i 2020.

Det er Galematias at opkræve og forhøje afgiften på EL-biler - og samtidig indføre et fradrag for at køre EL-biler.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om den model giver den største fordel for topskatteydere? Hvis du har en månedsløn på mere end 45.190 kr. vil du skulle betale topskat i 2018.

Jeg er så godt som sikker på, at det med el-biler er et valgoplæg fra Løkke!

De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!

Det er nok muligt at el-biler vil komme engang i fremtiden om måske 30-50 år, når de er blevet lige så billige som en Aygo, og kan køre meget længere pr. opladning og hurtigt kan genoplades.

Der er ingen større transport biler og taxaer som kan bruge el til kørsel i dag.

Hybridbiler kan jo køre indtil tanken er tom. Så har de en forbrændingsmotor der kan lade batteriet op. Energien fra nedbremsning kan også gemmes.
Det er smart til danske forhold, hvor der ikke bliver kørt ret meget, for hvis man fordobler en bils hastighed, bliver energiforbruget fire gange så højt.
Grunden til, at el-biler er smarte er, at selv om traditionelle forbrændingsmortorere er effektive, går en stor del af energien til spilde. Det sker ikke ved en el-motor. Der er det mere batteriet, der udvikler varme.
En elbil kan også køre på el uanset om det kommer fra en stikkontakt, energikonservering, solenergi, vindenergi eller noget andet. Men man laver ikke lige en forbrændingsmotor om, så man kan fylde benzin, diesel, olie i tanken.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
« Svar #32 Dato: Oktober 09, 2018, 04:42:04 pm »

Her er et udpluk af EL-biler, som er væsentlig billigere, end du påstår.

En Renault Twizy koster 80.000 kroner

En Renault Zoe koster 165.000 kroner

En VW e-Up koster 186.000 kroner

En VW e-Golf koster    290.000 kr

En Nissan Leaf koster 250.000 kroner

http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Dine oplysninger om rækkevidden stammer vist også fra Ellertens tid  :smile1:

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
« Svar #33 Dato: Oktober 10, 2018, 11:04:49 am »

En Renault Twizy kan vist ikke betegnes som en bil! :hyper:

Jeg har hørt at nogle gerne ville skifte deres Aygo ud med en el-bil, da de ikke har råd til mere end ca. 100.000 kr. - og så får man jo ikke meget "bil" i en Renault Twizy-he-he! :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Men hvorfor lyver du?
« Svar #34 Dato: Oktober 10, 2018, 11:32:12 am »

Jeg har hørt at nogle gerne ville skifte deres Aygo ud med en el-bil, da de ikke har råd til mere end ca. 100.000 kr. - og så får man jo ikke meget "bil" i en Renault Twizy-he-he! :smile1:

Har du ingen kommentarer til, at selv en stor EL-bil som en VW e-Golf, er væsentlig billigere end den løgn du præsenterede os for i oplægget?

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Sv: Men hvorfor lyver du?
« Svar #35 Dato: Oktober 11, 2018, 11:04:08 am »

Har du ingen kommentarer til, at selv en stor EL-bil som en VW e-Golf, er væsentlig billigere end den løgn du præsenterede os for i oplægget?

https://fdm.dk/motor/biltest/vw-e-golf-helstobt-elbil

Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Kan det være fordi du ikke fulgte med i matematik timen i skolen? :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Så må jeg jo skære det ud i pap
« Svar #36 Dato: Oktober 11, 2018, 11:21:19 am »

Hvordan kommer du frem til at en VW e-Golf El til 309.874 kr. er billigere end en benzin Aygo til ca. 100.000 kr.?

Det som jeg siger er, at du virker dum i betydningen mindre intelligent, fordi du skriver - og nu citerer jeg dig ordret: "De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!".

Du fordummer derfor debatten, fordi en VW e-Golf El kun koster 309.874 kr. - og det er meget langt fra at være den billigste EL-bil.

Alle kan tage fejl, men det dumme består i, at du er dumstædig - og ude af stand til ændre synspunkter - selvom du bliver præsenteret for fakta.

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Sv: Så må jeg jo skære det ud i pap
« Svar #37 Dato: Oktober 11, 2018, 11:31:11 am »

Det som jeg siger er, at du virker dum i betydningen mindre intelligent, fordi du skriver - og nu citerer jeg dig ordret: "De billigste el-biler koster vist ca. 350.000 kr. og det er de færreste som har råd til  en sådan og så samtidig kun kan køre en kort strækning pr. opladning!".

Du fordummer derfor debatten, fordi en VW e-Golf El kun koster 309.874 kr. - og det er meget langt fra at være den billigste EL-bil.

Alle kan tage fejl, men det dumme består i, at du er dumstædig - og ude af stand til ændre synspunkter - selvom du bliver præsenteret for fakta.

Ja men så synes jeg du skal købe sådan en her, den er da billig! :hyper:

https://www.pegasus-mobility.dk/mini-el-bil

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: Så må jeg jo skære det ud i pap
« Svar #38 Dato: Oktober 11, 2018, 11:36:54 am »

Ja men så synes jeg du skal købe sådan en her, den er da billig! :hyper:

https://www.pegasus-mobility.dk/mini-el-bil

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent euismod venenatis interdum. Donec blandit nunc lectus, quis luctus urna feugiat in. Fusce venenatis tristique arcu, eget faucibus neque volutpat id. Aenean dignissim orci eget justo tempor imperdiet. Etiam tincidunt lectus nec nisl auctor aliquet. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Ut nec ligula nec nunc porta suscipit vitae a quam.

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    7.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030!?
« Svar #39 Dato: Oktober 11, 2018, 08:16:50 pm »
Jeg bor på tredje sal - er der nogen der ved, hvor man køber ekstralange forlængerledninger?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Oktober 12, 2018, 11:51:53 am »
-

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
    • Vis profil
Sv: Ha ha ha - Hvordan får du inspiration til at skrive så falske kommentarer
« Svar #41 Dato: Oktober 12, 2018, 10:20:25 pm »

Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Det har du ret i
« Svar #42 Dato: Oktober 12, 2018, 10:24:09 pm »
Jeg har ikke lige tjekket alle bilerne du viser, men tjekkede den første "reelle" bil, Renault Zoe. Twizy synes jeg minder om en krydsning af en bil og knallert.
Renault skriver selv at Renault Zoe har en rækkevidde på 300 km, hvilket jeg synes er lige i underkanten som primær bil. Som nr 2 bil er det sikkert ok. Derudover skriver de at prisen STARTER ved 253.880 kr, hvilket er ret langt fra de 165.000 kr du skriver den koster.
https://www.renault.dk/biler/personbiler/ny-zoe.html?gclid=CjwKCAjwjIHeBRAnEiwAhYT2h4Tk8iVQikllL60klYIG3r7J6HafBvI9sSeTaSY7KW2b_DSS7ntHjxoCULEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLq42Pncgd4CFcioUQodhqcEpw

Jeg fandt bare prislisten på nettet her: http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.6%
    • Vis profil
Sv: Det har du ret i
« Svar #43 Dato: Oktober 12, 2018, 10:32:04 pm »

Jeg fandt bare prislisten på nettet her: http://www.danskelbilkomite.dk/Elbil_salg.htm

Der er så tilsyneladende en del forskel i priserne, men jeg tænker at priserne på Renaults hjemmeside trods alt er mere korrekte.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Oktober 12, 2018, 10:37:33 pm »
Jeg kan se at VW e-Golf koster fra 305.996 kr. inklusive et Clever Unlimited-abonnement med 1 måneds gratis strøm, en ladeboks og installationen af denne samt adgang til Clevers netværk af ladestationer i Danmark, Sverige og Tyskland.

Det ligner ellers godt nok prisen fra min liste. Der er bare lagt 15.000 på til et Clever Unlimited-abonnement med 1 måneds gratis strøm, en ladeboks og installationen af denne.

https://biltesteren.dk/ny-vw-e-golf-yderst-skarp-pris/

Det er måske også steget siden sidste år?