Forfatter Emne: Nu er jeg ét stort spørgsmålstegn ?  (Læst 546 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
Nu er jeg ét stort spørgsmålstegn ?
« Dato: Oktober 02, 2018, 10:01:57 pm »

Derfor blev Sjælland lukket ned: PET og politi frygtede angreb på iranere

https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-blev-sjaelland-lukket-ned-pet-og-politi-frygtede-angreb-paa-iranere

Et par dage før hørte / så vi :

Iran: Danmark huser terrorister

Iran beskylder Danmark for at huse organisation, der stod bag angreb i Iran lørdag lokal tid. Leder af antiiransk gruppe kalder fra sit eksil i Danmark angrebet for selvforsvar.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10889551/iran-danmark-huser-terrorister/

En af grupperne hedder Arab Struggle Movement for the Liberation of Ahwaz, ASMLA, og har kontor i Ringsted uden for København. Ifølge al-Jazeera forsvarede gruppen og dens leder, Habib Jabor, søndag angrebet ved at kalde det for »national modstand.« Og den udtalelse står han ved.

_______

https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-blev-sjaelland-lukket-ned-pet-og-politi-frygtede-angreb-paa-iranere

Politiets Efterretningstjeneste (PET) var bekymret for sikkerheden for bestemte personer tilknyttet en politisk gruppe af eksil-iranere i Danmark, som blev offentligt kendt efter et terrorangreb mod en militærparade den iranske by Ahvaz den 22. september.

Derfor blev en historisk stor politiaktion igangsat i fredags. Det bekræfter flere af hinanden uafhængige kilder over for DR Nyheder.

Den formodede trussel mod eksil-iranerne, der tilhører gruppen ASMLA, skulle være politisk motiveret. ASMLA står for Arab Struggle Movement for the Liberation of Ahwaz.

????  :bb:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Nu er jeg ét stort spørgsmålstegn ?
« Svar #1 Dato: Oktober 02, 2018, 11:13:15 pm »
Danmark er ikke enig med Iran i, at ASMLA er terrorister - men du tror jo ikke på det, jeg skriver - så det er alligevel omsonst  :smile1:
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 03, 2018, 11:06:22 am »
Det er det, jeg har skrevet flere gange, muslimerne har flyttet deres krig - til Danmark !

De hører ikke hjemme her !!

Så Sjælland blev lammet, fordi politiet ville beskytte nogen terrorister, mod nogen andre terrorister  :dash2:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/irans-ambassadoer-vi-bad-om-udlevering-af-terrorister-i-danmark-i-2010

Dansk talsmand kaldte angrebet 'heltemodigt'
Der hersker stadig usikkerhed om, hvem der begik angrebet.

Islamisk Stat har taget skylden, men en dansk talsmand fra gruppen Arab Struggle Movement for the Liberation of Ahwaz (ASMLA) hævder, at det var deres moderorganisation Ahwaz National Resistance (ANR), der angreb militærparaden.

ASMLA
Gruppen Arab Struggle Movement for the Liberation of Ahwaz (ASMLA) kæmper for, at det sydvestlige Iran omkring byen Ahvaz, hvor angrebet fandt sted, løsriver sig og bliver sin egen nation.

De iranske myndigheder mener, at gruppen stod bag et angreb i lørdags på en militærparade, der kostede mindst 25 livet.

Efterfølgende blev den danske, hollandske og britiske ambassadør i landet indkaldt til et hastemøde i Teheran.

Det skyldes, at de tre lande - ifølge de iranske myndigheder - alle har medlemmer fra gruppen boende i deres land.

I går stod gruppens danske talsmand frem i et interview med DR Nyheder, hvor han fortalte, at gruppen sympatiserede med angrebet, men at de hverken havde kendskab til eller havde deltaget i planlægningen af angrebet.

Talsmanden, Yaqoub Al Tostari, valgte lørdag på iransk tv at kalde angrebet 'heltemodigt.'
:bad:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 03, 2018, 01:17:18 pm »

Så Sjælland blev lammet, fordi politiet ville beskytte nogen terrorister, mod nogen andre terrorister  :dash2:

Går du nu "muslimernes" ærinde?

ASMLA er ikke terrorister. De er en nationalistisk gruppe, som vil løsrive Khuzestan provinsen.

Du plejer ellers at elske nationalister  :smile1:

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 03, 2018, 10:11:16 pm »
Anklager

Citér
ASMLA er ikke terrorister. De er en nationalistisk gruppe, som vil løsrive Khuzestan provinsen.

Så skal de ikke sidde i Danmark - men tage ned og kæmpe hvor de hører hjemme !

Nu plukker jeg i teksten ..

Islamisk Stat har taget skylden..

Talsmanden, Yaqoub Al Tostari, valgte lørdag på iransk tv at kalde angrebet 'heltemodigt.'

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 04, 2018, 10:14:34 pm »
Danmark er ikke enig med Iran i, at ASMLA er terrorister - men du tror jo ikke på det, jeg skriver - så det er alligevel omsonst  :smile1:

Hvad har du skrevet - ud over din anklage om dette, kan jeg ikke se du har skrevet noget som helst om ASMLA - :bug: :cuerda: :elf:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 04, 2018, 10:29:25 pm »

Hvad har du skrevet - ud over din anklage om dette, kan jeg ikke se du har skrevet noget som helst om ASMLA - :bug: :cuerda: :elf:

Jeg gider ikke skrive i Lyjses tråd, fordi hun ikke forstår ret meget om sagen.

Jeg har skrevet i denne tråd:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8675.msg118983#msg118983

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 05, 2018, 08:09:58 am »
Anklager

Citér
Jeg gider ikke skrive i Lyjses tråd, fordi hun ikke forstår ret meget om sagen.

Jeg forstår så meget, at Eksil-iranere har været under politibeskyttelse i månedsvis
Iranere har i op til et år været under politibeskyttelse i en sag, som de danske myndigheder har mørkelagt.

https://sn.dk/Danmark/Eksil-iranere-har-vaeret-under-politibeskyttelse-i-maanedsvis/artikel/779291

Så kan jeg læse her:

25. april 2005

Historisk har araberne i Khuzestan levet side om side med perserne, men der har gentagne gange været spændinger - senest i december 2002, hvor iranske sikkerhedsstyrker slog voldsomt ned på en demonstration.

Denne nabokonflikt bunder i et historisk modsætningsforhold imellem de semitiske arabere og de indoeuropæiske persere. Arabiske aktivister har i årevis klaget over forfølgelse, tortur og henrettelse af deres fortalere, over diskrimination på arbejdsmarkedet og tvangsekspropriering af deres jord, og over at de ikke har lov til at undervise i deres eget sprog i uddannelsessystemet. Det forlød under Iran-Irak-krigen - der gik hårdt ud over provinsen, som grænser op til Irak og var målet for Saddams erobringsplaner - at arabere fra Khuzestan hjalp de irakiske tropper i et forsøg på at udrense derboende persere. Mange persere flygtede fra området under den otte år lange krig, og deres tilbagevenden i begyndelsen af 90’erne bidrog yderligere til de sociale og etniske spændinger i et område, der paradoksalt er et af de fattigste i Iran trods en enorm olieindustri, der udgør den islamiske republiks hovedindtægtskilde. Selv om de bliver betragtet som marginale grupper, eksisterer der separatistiske organisationer så som den London-baserede Popular Democratic Front of Ahwazi Arabs (PDFAA), der puster til ilden i den ulmende, etniske konflikt. Separatistiske organisationer, der stod bag en besættelse af den iranske ambassade i London i 1980, har krævet oprettelse af et arabisk emirat i Khuzestan og er blevet beskyldt for at modtage støtte fra arabiske stater til at finansiere deres propagandakampagne. På PDFAA’s hjemmeside har gruppen i lørdags erklæret, at dette er begyndelsen på en revolution, der vil ende med provinsens løsrivelse fra Iran.

Selv om flertallet af arabere i Khuzestan afviser de separatistiske gruppers radikale budskab, og anser sig selv for en uadskillelig del af den iranske nation, så beviser weekendens optøjer, at der er utilfredshed i Khuzestan.

https://www.information.dk/2007/07/etniske-faktor-iran

Min mening er, at politiet skal bruge deres tid på, at beskytte det danske folk - og lade de andre kæmpe i deres land !!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 05, 2018, 08:38:17 am »
Min mening er, at politiet skal bruge deres tid på, at beskytte det danske folk - og lade de andre kæmpe i deres land !!

Det ville bestemt være rart, men vi bliver nødt til at nøjes med den verden, som vi nu engang har.

Der ligger mere i det her, end man skulle tro. Der har udviklet sig en ny kold krig i Mellemøsten mellem de to lokale stormagter: Saudi Arabien og Iran.

USA holder med Saudi Arabien, om vi kan lide det eller ej.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 07, 2018, 11:05:19 am »

Nå, endelig vågnede de op :

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-11-07-iranere-i-danmark-anholdt-og-sigtet-for-billigelse-af-terror

25 mennesker mistede livet i et terrorangreb, som ASMLA har bakket op om.

De tre mænd kom i offentlighedens søgelys, da PET-chef Finn Borch Andersen i sidste uge fortale, at de tre mænd var målet for den operation, som politiet forsøgte at forhindre i den store politiaktion, der lukkede dele af Danmark ned den 28. september.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: November 07, 2018, 11:54:11 am »

25 mennesker mistede livet i et terrorangreb, som ASMLA har bakket op om.

Det som du kalder et terrorangreb, var et angreb på Revolutionsgarden, som præstestyret kontrollerer

Du ved - det præstestyre - som har indført sharialovgivning i Iran, som bl.a. går ud på, at utro kvinder kan blive stenet.

Derfor er der nogen, som kalder det en frihedskamp og ikke et terrorangreb

Det er jo den samme Revolutionsgarde, som er mistænkt for at sende en dødspatrulje til Danmark, som blev angrebet hjemme i Iran.

Det betyder ikke, at ASMLA står bag "terrorangrebet", men ASMLA bakker det bare op - fordi ASMLA er midt i en frihedskamp imod den samme Revolutionsgarde.

Det hænger da fint sammen.

Det er altså sært, at du lader til at bakke sharia styret op - men jeg tror også bare, at du har svært ved at følge med.

Man kan med god grund være imod, at kampen foregår på dansk grund, men lad dog være med at støtte revolutionsgarden.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 07, 2018, 12:35:28 pm »
Jeg går ud fra Danmarks officielle holdning er at det var et terrorangreb. I hvert fald er tre iranere blevet anholdt og sigtet for at hylde angrebet.

https://ekstrabladet.dk/112/tre-iranere-anholdt-i-danmark-sigtet-for-billigelse-af-angreb-i-iran/7386241

Online Forsvareren

• Senior medlem
  • Activity:
    51.8%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 07, 2018, 12:43:55 pm »
Referaterne i udenlandsk presse er ret uklare. De skriver, at Danmark anser angrebet som en aktion fra Iran. Men de skriver ikke noget om, at andre lande gør det samme. Så deres tillid til de danske politikeres og dansk politis vurdering ser faktisk ud til at være ret ringe.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.2%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 07, 2018, 03:37:09 pm »
Anklager

Citér
Det er altså sært, at du lader til at bakke sharia styret op - men jeg tror også bare, at du har svært ved at følge med.

Så har PET også svært ved, at "følge med"  :hyper:

Jeg undrede mig, men nu er jeg klar over, at  Mens de tre mænd blev beskyttet mod et muligt iransk komplot, blev de imidlertid også selv undersøgt for brud på den paragraf i straffeloven, der forbyder billigelse af terror.

Vi har rigeligt med sharia i Danmark, lad os bekæmpe dem her i landet, og lad de iranere kæmpe i DERES EGET land !!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 07, 2018, 03:45:05 pm »
Anklager

Citér

Så har PET også svært ved, at "følge med"  :hyper:

Jeg undrede mig, men nu er jeg klar over, at  Mens de tre mænd blev beskyttet mod et muligt iransk komplot, blev de imidlertid også selv undersøgt for brud på den paragraf i straffeloven, der forbyder billigelse af terror.

Vi har rigeligt med sharia i Danmark, lad os bekæmpe dem her i landet, og lad de iranere kæmpe i DERES EGET land !!

Det sidste du skriver med, at de skal holde det i deres eget land - lyder meget fornuftigt.