Forfatter Emne: Muslimsk magtovertagelse af Europa.  (Læst 1606 gange)

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: Omvendt betyder det også
« Svar #60 Dato: Oktober 04, 2018, 04:19:35 pm »
Det er da korrekt, at hvis jeres teori om at et multietnisk samfund er en fiasko, så ville USA ikke være der, hvor de er i dag. Jeg kan ikke se, hvorfor genesen har så meget at sige.

Hvis det mutietniske samfund er lige så godt eller bedre end det homogene, hvorfor er der så et fænomen som white flight? Det kunne være meget interessant at få redegjort.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #61 Dato: Oktober 04, 2018, 05:06:44 pm »
Det er da korrekt, at hvis jeres teori om at et multietnisk samfund er en fiasko, så ville USA ikke være der, hvor de er i dag. Jeg kan ikke se, hvorfor genesen har så meget at sige.

Hvis det mutietniske samfund er lige så godt eller bedre end det homogene, hvorfor er der så et fænomen som white flight? Det kunne være meget interessant at få redegjort.

Well, nu mener jeg ikke, at et multietnisk samfund er bedre, hvis man ser på muligheden for udvikling eller vækst. Jeg kan ikke se, at det hverken er bedre eller dårligere. Man kan finde eksempler for både det ene eller andet. Det skulle da også være meget underligt med over 170 lande i verden. Jeg mener derfor heller ikke, at påstanden om at et multietnisk sanfund vil ende galt, er en gyldig påstand.
Jeg kan bare ikke se, at Danmark har gavn af isolering eller at dyrke en eller anden fortidsromantisk historie. Jeg ser lidt folk, der dyrker nationalisme som folk, der har behov for at køre i dyre biler eller blære sig med dyrt mærketøj eller være sygeligt fokuseret på udseenet. Det over en eller anden følelse af at være utilstrækkeligt og det eneste, der kan rette op på det, er hvis man skaber en form for kunstruktion af nationalisme. Jeg har ikke helt behov for at gå og råbe, at jeg er stolt af at være dansker eller hvid. Jeg kan være stolt af de ting, som jeg har opnået i livet og de ting, der er gået galt, er så min egen fejl. Ikke at min nabo er neger eller at ekspedienten i Brugen er fra Syrien.

Vi havde her på DD for mange år siden en diskussion om Færøerne. Der var en stolt færing, der mente, at Færøerne sagtens kunne klare sig selv og være et moderne samfund. Det er også en form for oppustet nationalisme, der dækker over, at Fæerøerne ikke har andet end fiskeri at byde på.

Som dansker er jeg stolt af, at vi lever i et af de mest åbne samfund politisk set og med lav korruption og at vi sikrer borgerne deres frihedsrettigheder uanset religion eller farve. Jeg er stolt af, at vi lever i et samfund, hvor du og jeg - på trods af vores uenigheder - ikke skal frygte for at ende i et eller andet fangehul. Jeg synes, desværre, der er en del på siden, der ønsker det modsatte, men jeg vil forsvare deres ret til kritik.

Det med white flight mener jeg, vi har diskuteret, men hvis ikke, må det blive efter maden.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #62 Dato: Oktober 04, 2018, 05:15:07 pm »

Well, nu mener jeg bla. bla bla og en lang smøre... (red PU Rød kursiv)

Det med white flight mener jeg, vi har diskuteret, men hvis ikke, må det blive efter maden.
God appetit, og jeg glæder mig til at du opgiver at give mig et svar.... :ROFL:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: Oktober 04, 2018, 09:05:38 pm »

Der er derfor ikke noget, der tyder på, at det skulle gøre os specielt rige eller succesfulde, hvis bare vi åbner op for multikulturen. Det er altså andre faktorer, der har betydning.

Jeg synes det er et lidt billigt argument, fordi jeg skrev det modsatte.

Argument? Argument for hvad? Jeg konstaterer - på baggrund af fakta, som enhver kan slå op på Wikipedia.

Jeg tror ikke på, at du kan slå det op i et leksikon, at det skulle gøre os "specielt rige eller succesfulde, hvis bare vi åbner op for multikulturen".

Jeg synes bare, at du løj om - eller fordrejede det, jeg har skrevet - fordi jeg ikke mener, at multikultur gør os velhavende.

Jeg mener:

1. Det er en forudsætning for at få succes, at man har et stort handels samkvem med andre lande, og at man er åben over for deres kultur (ellers vil handel ikke lykkes).

2. Multikultur er en bivirkning.

Som bevis anfører jeg, at "store kulturer" har været multietniske.

Babylonien, Egypten, Romerriget ... USA, Canada, Australien (vestlig kultur).

« Senest Redigeret: Oktober 05, 2018, 08:01:53 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Nu er jeg her igen
« Svar #64 Dato: Oktober 05, 2018, 08:25:53 am »
Danmark og Sverige havde vel storhedstid i 60'erne, man behøvede ikke at låse cyklen, man kunne lade barnevognen med barn stå ude, mens man handlede ind. Tryghed på gaden og velstand til alle, næsten ingen fattigdom.

Det er en OMMER Anklager.

Jeg tog ud og sejle, selvom jeg ikke var sikker på, at jeg kunne sejle hjem igen samme dag (vejrudsigten). Jeg kom også til at overnatte i en fjord.

Jeg har ikke påstået, at enhver højkonjunktur vil medføre en folkevandring, så jeg ser ikke nogen god grund til at lave en "ommer".

Da højkonjunkturen i 1960'erne var en del af en mere generel velfærdsstigning af betydelig omfang, underbygger det tværtimod min tese, at Vesteuropa blev mere multietnisk.

Det var jo allerede sket i de store kolonilande, og nu blev det mere generelt.

Jeg ved godt, at de mere fanatiske tror, jeg skriver om islam - og derfor får jeg "underlige" kommentarer - men det gør jeg ikke.

Jeg udelukker selvfølgelig ikke muslimer, men i Vollsmose bor der f.eks. 80 forskellige nationaliteter, og ikke kun to "slags".

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: Oktober 09, 2018, 09:51:28 pm »
USA er opstået som indvandringsnation, og der ville slet ikke være noget USA uden et par århundreder med indvandring. Det er noget helt andet end de vesteuropæiske nationer, der har en meget længere historie - de eksisterer allerede, og deres eksistens er ikke afhængig af, at man opsuger befolkningsoverskud fra andre dele af verden.
Det gælder jo for hele det amerikanske kontinent. Det virker som om du siger, at en nation godt kan være multietnisk, hvis den er ny, men ikke hvis den har en længere historie.

Jeg tror egentlig, det har noget at gøre med, hvordan landet er multietnisk. Visker man tavlen rem og fylder en masse folkeslag ind på et næsten mennesketomt landområde, så er det selvfølgelig noget andet, end når et land, der allerede er kulturelt defineret skal absorbere en større udefrakommende menneskemængde. Det har i praksis ofte vist sig problematisk, selvom man godt kan have nogle ideologiske ønsker om, at det sker.

Jeres? Hvad er det lige for en gruppe, du mener, jeg er med i?? Som jeg skrev ovenover, så mener jeg, det er to vidt forskellige situationer, om en nation opstår multietnisk, eller om man forsøger at gøre en allerede eksisterende nation multietnisk. Jeg har i øvrigt ikke skrevet noget om, at genesen er af betydning.

Der er også den forskel, at der ikke var noget socialt sikkerhedsnet i Amerika, da kontinentet var mål for store europæiske indvandringsbølger i 1700-, 1800- og 1900-tallet, så der var altså ikke andet at gøre end at arbejde for egen eksistens. Man kæmpede for at overleve, og det har nok givet en særlig selvforståelse, baseret på initiativ og høj arbejdsmoral.

Den amerikanske drøm var tanken om, at alle kunne få succes uanset baggrund. Det er det stik modsatte end det, du taler for. Det er heller ikke rimeligt at sammenligne nutidens Europa med datidens Amerika - vilkårene var anderledes. Der var mere behov for manuelt arbejde end i dag.

Nej, det er ikke det stik modsatte af, hvad jeg taler for. Hvor ser du det henne?? Jeg skrev jo netop, at nybyggerne selv sikrede sig succes! Når jeg nævner europæere, så er det selvfølgelig fordi, det først og fremmest var dem, der indvandrede i Amerika, selvom der også kom nogle asiater, men de var altså i fåtal.

Det er jo noget helt andet i dagens Europa, hvor man kan komme og banke på - og så ellers lade sig forsørge. Den slags bidrager ikke med noget som helst.

Det er en myte. Man kan ikke bare komme og lade sig forsørge. Der er ingen flygninge, der jubler over deres tilstedeværelse.

Hvordan ved du egentlig, hvordan alle flygtninge har det? Selvfølgelig kan man lade sig forsørge, når det er muligt at få en overførselsindkomst. Hvis du har et rationelt argument, der siger andet, så kommer du bare med det.  :smile1:

Men hvis Danmark vil tiltrække mennesker, der bidrager, skal den opfattelse lægges på hylden.

Du mener ... den opfattelse, du lige har påduttet mig?  :big_grin:

Der er ingen fremmede i Danmark, der gider høre på danskhedsdebatten og at Martin Henriksen ikke har andet end frikadeller i hovedet.

Nu er det ikke op til "fremmede" (hvad det så end dækker over), hvad der debatteres her i landet, og heldigvis da for det.

I USA taler man nemmelig ikke om amerikanskhed.

Så ... i USA taler man ikke om en national identitet?! Undskyld, men hvordan i alverden vil du underbygge sådan en påstand? USA er en enorm nation, der rummer alle mulige forskellige diskurser. Der er dælme langt fra Trump-tilhængerne og til de cirka 5000 medlemmerne af Communist Party USA

I USA vil man hellere end gerne ansætte en person fra Indien eller Pakistan, hvis han/hun er den bedst kvalificeret.

Gælder det alle amerikanske arbejdsgivere? Hvordan ved du det?

I Danmark holder vi stadig fast i opfattelsen at fremmede stadig kun er mennesker der kan arbejde på vaskerier og den slags.

Gælder det alle danske arbejdsgivere? Hvordan ved du det?

I dag er piger med ikke-dansk baggrund bedre uddannet end de danske piger. Der er en stor overvægt af farmaceutstuderende med ikke-dansk baggrund. De gider heller ikke Danmark, fordi de har bedre muligheder i udlandet.

For mig er det kun glædeligt at høre, at de unge nydanske kvinder er godt uddannet, problemet er bare, at det ikke er helt så rosenrødt, som du fremstiller det, for det viser sig nemlig, at de unge nydanskere ikke så ofte gennemfører de uddannelser, de går i gang med. Som 30-årige er det kun 63% af indvandrekvinderne, der har en kompetencegivende uddannelse, mens det samme gør sig gældende for 80% af de etnisk danske kvinder, se side 63 her: http://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/GetPubFile.aspx?id=20703&sid=indv2015

Det er lidt sjovt, for det, du kalder tredjeverdenslande ...

Det jeg kalder tredjeverdenslande ... ? Det er et alment accepteret begreb, som du burde være præsenteret for i geografiundervisningen helt tilbage i folkeskolen. Det er ikke et prædikat, jeg sætter på nogen som helst for at sætte dem i dårligt lys eller deslige.

Det er ikke en betingelse at være multikulturelt for at have en stor handel - se på Kina. På Wikipedia omtales de som verdens største monoetniske nation.

Kina har hverken en etnicitet eller kultur, der kan siges at være rigtig kinesisk. Selv blandt de store etniske grupper er der store forskelle. Kina har succes i ny tid, fordi det netop ikke har isoleret sig eller taler om, at man er kun rigtig kineser, hvis man spiser en bestemt form for nudler. Det er ikke uden grund at Kinas nye silkevej også kaldes bæltevejen. En person som den kinesiske præsident er ikke populær, fordi han taler om "kinesiskhed", men fordi han har vist, at han kan begå sig internationalt.

Nu er det ikke mig, men Wikipedia der kalder Kina for verdens største monoetniske land: https://en.wikipedia.org/wiki/Monoethnicity

Storbritannien ligger også midt ude i havet, men de er alligevel blevet beriget med multikultur.

Madagascar ligger midt ude i havet - og er multikulturelt.

Så det er altså ikke en øs beliggenhed, der afgør, om et land bliver multikulturelt. Japan har bevidst holdt på ikke at gøre sig til et indvandringsland, og det er en beslutning, man godt kan tage politisk.

Polen er ikke multikulturelt, og det ligger midt i Europa - man har besluttet, at sådan ønsker man det, fordi det er til landets bedste.

Jeg kan da godt forstå, det må være irriterende, at andre bliver ved med at skrive om islam og multikultur, hvis man vitterlig ikke selv kan se de mange problemer, men faktum er bare, at der - i den situation og tidsepoke vi står i for nuværende her i Vesteuropa - ikke er nogen fordele at høste ved at lægge land til ikke-vestlig indvandring - jeg vil påstå: ikke en eneste fordel, tværtimod. Men jeg er selvfølgelig altid åben for at lytte til argumenter for det modsatte.

Japan ligger altså langt mere isoleret fra Kina og Korea

Korteste afstand mellem Japan og Korea er 50 kilometer ... så "langt mere" er måske nok lige at stramme den.

På grund af Japans historie har Japan heller ikke haft specielt meget lyst til have for meget kontakt med deres nærmeste naboer, og den er også gensidig.

Korrekt, det er altså et valg, man godt kan tage politisk.

Men Japan ville jo ikke have klaret sig uden hjælp udefra. Desuden er Japan er lorteland med en dybt løgnagtig kultur.

Uha-uha - det lyder jo næsten ... racistisk!  :hyper:

Det er irriterende at blive ved med at høre på, at Europa er ved at blive islamiseret eller at man skal spise svin for at være dansk eller at tørklæder er udansk. Det er generelt trivielt at høre på navlepilleri, danskhed, sovs og kartofler.

Fuldstændig fair holdning at have. Og det alleredebedste råd for at undgå irritationsmomentet er at springe de debatter over, som man ikke gider. Det er let, alle kan finde ud af det.

Det er uholdbart at tro, at man kan homogenisere lande i dag med så stor geografisk vandring og en så lille befolkning som i Danmark. Hvis Danmark skal frem, skal vi være internationale. Vi skal have flere studier i kultur og fremmedsprog

Helt enig, jeg er selv uddannet fra et kulturstudie. Jeg har aldrig påstået, vi ikke skal tænke internationalt. Men jeg vil til enhver tid holde på, at man ikke behøver have en multietnisk befolkning for at tænke og agere internationalt.

og vi skal have færre internetkrigere, der tror de er eksperter i muslimer, fordi de har læst en artikel på DKA. De bidrager nemmelig ikke til samfundet.

Mig kan man næppe kalde en internetkriger, for der kan gå ugevis, mellem jeg logger ind her - modsat visse andre. Og hvis du kan finde noget sted, hvor jeg har påstået, at jeg er ekspert i islam, så giver jeg en kasse bajer.  :big_grin:

Du må meget undskylde, men når jeg læser dit indlæg, så får jeg indtrykket af, at du er en person, der mener, du godt ved, hvad "sådan nogle" som mig tænker og mener. Jeg beklager, at jeg i det fleste tilfælde ikke lever op til dine fordomme.  :ermm:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: Oktober 09, 2018, 10:18:26 pm »
Jeg kan da godt forstå, det må være irriterende, at andre bliver ved med at skrive om islam og multikultur, hvis man vitterlig ikke selv kan se de mange problemer, men faktum er bare, at der - i den situation og tidsepoke vi står i for nuværende her i Vesteuropa - ikke er nogen fordele at høste ved at lægge land til ikke-vestlig indvandring - jeg vil påstå: ikke en eneste fordel, tværtimod. Men jeg er selvfølgelig altid åben for at lytte til argumenter for det modsatte.

Det er underligt, at du anklager mig for at pådutte ord, når du ellers selv skriver det så tydeligt.

Jeg er nemmelig også altid åben for argumenter om, at islam og multikultur giver så mange problemer, som vi hører fra jer. Og hvis du vil misforstå med vilje for at være på tværs, mener jeg med 'jer' andre med ligende holdning. 

Offline Dommeren

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Country: no
    • Vis profil
« Svar #67 Dato: Oktober 10, 2018, 03:08:06 pm »
Ævle ævle ævle knævre...

Selvfølgelig skriver du sådan når du er nazist!  :big_grin:

Offline Venstrefløjens Hævner

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Muslimsk magtovertagelse af Europa.
« Svar #68 Dato: Oktober 10, 2018, 03:08:47 pm »
Hvor mange muslimer er der i Danmark?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #69 Dato: Oktober 10, 2018, 03:21:55 pm »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    86.6%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #70 Dato: Oktober 14, 2018, 01:58:19 pm »
Jeg fik lige nogle tal. Den gruppe der har fået flest permanente opholdstilladelser hidtil i 2018 er ukrainere. Dernæst indere.

Ukrainere integreres godt i Danmark. Især hunnerne. Jeg kender et par stykker som er kommet hertil som landbrugsmedhjælpere. Straks når de har lært nok dansk, forlader de svinefarmen, får uddannelse og job, hus og bil.

Hannerne er det undertiden lidt sværere med, for de har den østeuropæiske tilbøjelighed til alkohol og dovenskab. Men kvinderne skyr dem og søger enten en dansker at stifte familie med eller forbliver singler.

I modsætning til muslimer. De har tvangsægteskaber og de giftes med håbløse tilfælde, bare de er halal. Så er der dømt evig islamisk opformering.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #71 Dato: Oktober 14, 2018, 03:09:15 pm »
I 2017 søgte 3.202 personer asyl i Danmark, mens 2.906 asylansøgere blev afvist og udvist.

(De afviste/udviste behøver ikke at have søgt samme år, da der er lang sagsbehandlingstid)

Det er det laveste antal asylansøgere siden 2008.

« Senest Redigeret: Oktober 14, 2018, 03:11:01 pm af Anklageren »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    86.6%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #72 Dato: Oktober 14, 2018, 05:11:46 pm »
Det er måske en overdrivelse, men der bliver flere og flere af disse æstetiske skændsler.

Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    37%
    • Vis profil
« Svar #73 Dato: Oktober 14, 2018, 05:38:34 pm »
Sådan ser svenske kvinder ud.

Og desuden lugter de af rådden fisk fra dåse.