Forfatter Emne: Frygter politiet og forsvaret et terrorangreb i Danmark?  (Læst 2361 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    69.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Frygter politiet og forsvaret et terrorangreb i Danmark?
« Svar #30 Dato: Oktober 03, 2018, 01:48:41 pm »
Kan det være Revolutionsgarden i Iran, som har udsendt dødspatruljer?

Det har de ihvertfald gjort før. Med dødelige følger.
Du får ret og jeg får fred!

Evalu

• Gæst
Sv: Ikke forstået
« Svar #31 Dato: Oktober 03, 2018, 08:06:29 pm »

PET må opfatte truslen som reel, når de reagerede på den måde; men hvis PET troede, at de mistænkte var tilhængere af Revolutionsgarden i Iran, så virker det ikke ligefrem oplagt at lede mellem gylletankene på en svinefarm på Sydfyn.

Jeg skrev om muligheden for, at Revolutionsgarden (den iranske regering) vil dræbe ledelsen i ASMLA - som er en nationalistisk gruppe, der vil løsrive Khuzestan provinsen fra Iran.

Jeg er enig i, at der er risiko for et angreb på ASMLA i Danmark, og at PET skal tage en sådan risiko alvorligt; men jeg er ikke imponeret over PETs/politiets håndtering af begivenhederne i fredags.

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Oktober 04, 2018, 10:35:24 am »

PET må opfatte truslen som reel, når de reagerede på den måde; men hvis PET troede, at de mistænkte var tilhængere af Revolutionsgarden i Iran, så virker det ikke ligefrem oplagt at lede mellem gylletankene på en svinefarm på Sydfyn.

Jeg skrev om muligheden for, at Revolutionsgarden (den iranske regering) vil dræbe ledelsen i ASMLA - som er en nationalistisk gruppe, der vil løsrive Khuzestan provinsen fra Iran.

Jeg er enig i, at der er risiko for et angreb på ASMLA i Danmark, og at PET skal tage en sådan risiko alvorligt; men jeg er ikke imponeret over PETs/politiets håndtering af begivenhederne i fredags.

Hvad er det du mener politiet gjorde dårligt?

Evalu

• Gæst
« Svar #33 Dato: Oktober 04, 2018, 02:38:26 pm »
Hvad er det du mener politiet gjorde dårligt?

Min mening er naturligvis kun bygget på det, som vi har fra medierne. Jeg er ikke synsk.

PET spotter en mistænkelig bil i Ringsted, hvor PET er tilstede, fordi der foreligger en trussel mod en bestemt gruppe mennesker.
Bilen er mistænkelig, fordi den er meldt stjålet, og fordi fører/passagerer (sandsynligvis) er af "anden etnisk herkomst end dansk".

PET kan nu vælge mellem at bringe bilen til standsning eller skygge den. De har nok valgt at skygge bilen, for det er først omkring Roskilde, at personerne i bilen opdager, at politiet er efter dem, hvorefter de stikker af.
Uanset om PET/politiet forsøgte at skygge eller standse bilen, så mislykkedes det, selvom man kendte bilmærke, farve og nummerplade.
Det lykkedes heller ikke PET/politiet at finde Volvoen efter at personerne  havde forladt den.
Bilen bliver fundet i Holbæk, fordi en af personerne i Volvoen (via en advokat) kontakter politiet og fortæller, hvor de kan finde bilen.
Det er naturligvis uheldigt, at det ikke lykkedes PET/politiet at skygge, standse eller finde Volvoen; men det kan der sikkert være mange forklaringer på.

Det mest kritisable er, at der ikke er givet en fornuftig forklaring på, hvorfor politiet valgte at lukke togafgange, broer o.s.v.
Der var jo ikke noget angreb eller kidnapping eller noget som helst andet, som berettigede en sådan reaktion.
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2018, 02:41:27 pm af Evalu »

Evalu

• Gæst
« Svar #34 Dato: Oktober 30, 2018, 12:31:07 pm »
Der er nu gået en måned, og PET har indkaldt til pressemøde i dag kl 13, hvor de vil fortælle om sagen.

Evalu

• Gæst
« Svar #35 Dato: Oktober 30, 2018, 01:38:26 pm »
Kan det være Revolutionsgarden i Iran, som har udsendt dødspatruljer?

Ja.  PET siger, at den Iranske efterretningstjeneste planlagde/planlægger et attentat i Danmark.

Der er altså ikke tale om enkeltstående skøre, radikaliserede ekstremister; men om et planlagt angreb fra myndighederne i et andet land!
« Senest Redigeret: Oktober 30, 2018, 01:41:27 pm af Evalu »

Convex Earth

• Gæst
« Svar #36 Dato: Oktober 30, 2018, 05:00:39 pm »
Ja, det er meget alvorligt når et andet lands efterretningsvæsen her Iran planlægger et attentat i Danmark!

Jeg tror at det får store konsekvenser!

Og de såkaldte "venligboer" er ikke blevet klogere endnu om den muslimske indvandring?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #37 Dato: Oktober 30, 2018, 05:03:52 pm »
Der er nu gået en måned, og PET har indkaldt til pressemøde i dag kl 13, hvor de vil fortælle om sagen.

Tak. Jeg tænkte at poste, men kunne ikke finde den her tråd. Men nyheden kan ingen vel overse.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
Du forstår sjældent et problem
« Svar #38 Dato: Oktober 30, 2018, 07:42:17 pm »
Ja, det er meget alvorligt når et andet lands efterretningsvæsen her Iran planlægger et attentat i Danmark!

Jeg tror at det får store konsekvenser!

Og de såkaldte "venligboer" er ikke blevet klogere endnu om den muslimske indvandring?

Du skriver ligesom en robot.

Her på debatten forsvares Iran f.eks. af dem, der går ind for, at alle muslimer skal smides ud af Europa

Især Licensnægteren.

« Senest Redigeret: Oktober 31, 2018, 10:43:26 am af Anklageren »

Convex Earth

• Gæst
« Svar #39 Dato: Oktober 31, 2018, 11:24:22 am »

Tak. Jeg tænkte at poste, men kunne ikke finde den her tråd. Men nyheden kan ingen vel overse.

Selv om de er deres egne muslimske landsmænd, som Irans efterretningsvæsen vil myrde, er der jo tale om at de fører deres kampe ind i andre demokratiske lande - her Danmark!?

Anklageren

• Gæst
« Svar #40 Dato: Oktober 31, 2018, 11:27:00 am »
Selv om de er deres egne muslimske landsmænd, som Irans efterretningsvæsen vil myrde, er der jo tale om at de fører deres kampe ind i andre demokratiske lande - her Danmark!?

Du får 50 minuspoint for at spilde vores tid med at læse det indlysende, som alle ved i forvejen  :blum:

Convex Earth

• Gæst
« Svar #41 Dato: Oktober 31, 2018, 04:47:39 pm »

Du får 50 minuspoint for at spilde vores tid med at læse det indlysende, som alle ved i forvejen  :blum:

Er du en slags GuBBi? :blum:

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Oktober 31, 2018, 05:27:51 pm »
Han tror selv, at fordi han skriver langt flere indlæg end alle andre, får han status af en slags assistent-moderator, som bedst ved, hvad der er 'den gode tone' og hvad der er bullshit.
Sådan var han også på Sol-debat. Der er ikke andet at gøre end at ignorere bralderet mest muligt.  :smile1:
Danmark muhammedanerfrit!

Anklageren

• Gæst
Du skulle prøve hans forum
« Svar #43 Dato: November 01, 2018, 12:43:29 am »
Han tror selv, at fordi han skriver langt flere indlæg end alle andre, får han status af en slags assistent-moderator, som bedst ved, hvad der er 'den gode tone' og hvad der er bullshit.
Sådan var han også på Sol-debat. Der er ikke andet at gøre end at ignorere bralderet mest muligt.  :smile1:

Så kunne Convex Earth gentage det, vi alle sammen har hørt i forvejen - du kunne være "seriøs" og gentage det, som du plejer at gentage - helt uden modstand af irriterende brovtere eller andre ignoranter. Ja - faktisk uden nogen overhovedet.

Convex Earth ville være så glad for at få en debattør, at du kunne få lov til skrive, hvad du gerne vil skrive - og så finder du ud af, om du kan tiltrække "seriøse" læsere  :smile1:

Ren win-win  :big_grin: