Forfatter Emne: Frygter politiet og forsvaret et terrorangreb i Danmark?  (Læst 2569 gange)

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Frygter politiet og forsvaret et terrorangreb i Danmark?
« Svar #15 Dato: September 30, 2018, 08:42:55 am »
Jeg har lidt ondt af Chefpolitiinspektøren, der skulle holde pressemøde om en aktion, som PET åbenbart havde sat iværk.
Det burde vel være en talsmand for PET, der skulle stå ved det pressemøde og nægte at svare på spørgsmål.

Det er jo imponerende, hvor mange ressourcer politiet kan sætte ind i sådanne tilfælde; men hvad kom der ud af det?

Det er kommet frem i dag, at det var en af personerne i Volvoen, der via sin advokat kontaktede politiet og fortalte, hvor de kunne finde bilen. https://ekstrabladet.dk/112/saadan-fandt-politiet-efterlyst-volvo/7330909
citat:
"Ekstra Bladet kan nu fortælle, at det var en af personerne i den efterlyste Volvo V90, der via sin advokat fortalte politiet, hvor bilen befandt sig. Det bekræfter advokat Asser Gregersen.
- Han er interesseret i at samarbejde med politiet i det omfang, at det er muligt, siger Asser Gregersen til Ekstra Bladet."
citat slut

............så det var ikke engang politiet selv, der fandt bilen............ og hvad med Espe på Fyn? Hvad foregik der dog der?

Jeg vil dog hellere acceptere dette ressourceforbrug, end at ende op med lig-på-bordet,fordi politiet ikke greb hurtigt og hårdt nok ind .. :l_sunny: :JC_spliff:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Convex Earth

• Gæst
« Svar #16 Dato: September 30, 2018, 10:49:33 am »
Jeg har lidt ondt af Chefpolitiinspektøren, der skulle holde pressemøde om en aktion, som PET åbenbart havde sat iværk.
Det burde vel være en talsmand for PET, der skulle stå ved det pressemøde og nægte at svare på spørgsmål.

Det er jo imponerende, hvor mange ressourcer politiet kan sætte ind i sådanne tilfælde; men hvad kom der ud af det?

Det er kommet frem i dag, at det var en af personerne i Volvoen, der via sin advokat kontaktede politiet og fortalte, hvor de kunne finde bilen. https://ekstrabladet.dk/112/saadan-fandt-politiet-efterlyst-volvo/7330909
citat:
"Ekstra Bladet kan nu fortælle, at det var en af personerne i den efterlyste Volvo V90, der via sin advokat fortalte politiet, hvor bilen befandt sig. Det bekræfter advokat Asser Gregersen.
- Han er interesseret i at samarbejde med politiet i det omfang, at det er muligt, siger Asser Gregersen til Ekstra Bladet."
citat slut

............så det var ikke engang politiet selv, der fandt bilen............ og hvad med Espe på Fyn? Hvad foregik der dog der?

Jeg vil dog hellere acceptere dette ressourceforbrug, end at ende op med lig-på-bordet,fordi politiet ikke greb hurtigt og hårdt nok ind .. :l_sunny: :JC_spliff:

Kan det alligevel have været en fingeret øvelse i terrorbekæmpelse, for at afprøve om alle myndigheder kan arbejde sammen?

Der var trods alt tale om et samarbejde, mellem politiet - PET, og forsvaret!

Jeg ved det ikke, men hele forløbet virker underlidt! :ohmy:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    31%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: September 30, 2018, 11:34:19 am »
Der er ingen, der har talt om terror.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #18 Dato: September 30, 2018, 11:44:06 am »
Jeg tror begge involverede kriminelle var perkere.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
« Svar #19 Dato: September 30, 2018, 01:07:41 pm »
Jeg tror begge involverede kriminelle var perkere.

Fra hvilket land?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #20 Dato: September 30, 2018, 03:30:10 pm »
Det vil igen blive et trosspørgsmål, og her tror jeg på sverige og danmark.

Anklageren

• Gæst
« Svar #21 Dato: September 30, 2018, 04:36:47 pm »
Det vil igen blive et trosspørgsmål, og her tror jeg på sverige og danmark.

Du brændte altså lige for at fortælle os noget, som du ikke ved noget om.

Du er jo også en slags allieret med Licensnægteren.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #22 Dato: September 30, 2018, 04:40:32 pm »
Politiet kunne jo bare lægge kortene på bordet, så vi tosser ikke kommer med alle vore teorier.  :big_grin:

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Oktober 01, 2018, 08:31:08 am »

citat:
citat slut

Kan det alligevel have været en fingeret øvelse i terrorbekæmpelse, for at afprøve om alle myndigheder kan arbejde sammen?

Der var trods alt tale om et samarbejde, mellem politiet - PET, og forsvaret!

Jeg ved det ikke, men hele forløbet virker underlidt! :ohmy:

Ja, det kunne det meget vel være + test af forbindelserne til de udenrigske myndigheder SÄPO (Sverige) - BND (Tyskland) - AIVO (Holland) - PST (Norge) etc. - :morpheus: :mad:

Evalu

• Gæst
« Svar #24 Dato: Oktober 02, 2018, 08:20:46 pm »
Der er begyndt at komme oplysninger frem om baggrunden for politiaktionen.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-blev-sjaelland-lukket-ned-pet-og-politi-frygtede-angreb-paa-iranere
citat:
"Politiets Efterretningstjeneste (PET) var bekymret for sikkerheden for bestemte personer tilknyttet en politisk gruppe af eksil-iranere i Danmark, som blev offentligt kendt efter et terrorangreb mod en militærparade den iranske by Ahvaz.

Derfor blev en historisk stor politiaktion igangsat i fredags. Det bekræfter flere af hinanden uafhængige kilder over for DR Nyheder."
citat slut
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2018, 08:22:37 pm af Evalu »

Anklageren

• Gæst
« Svar #25 Dato: Oktober 02, 2018, 11:49:41 pm »
Kan det være Revolutionsgarden i Iran, som har udsendt dødspatruljer?

Evalu

• Gæst
« Svar #26 Dato: Oktober 03, 2018, 11:10:10 am »

Det er PET's opgave at forhindre terrorangreb og anden kriminalitet, uanset hvem gerningsmændene og ofrene er.

PET må opfatte truslen som reel, når de reagerede på den måde; men hvis PET troede, at de mistænkte var tilhængere af Revolutionsgarden i Iran, så virker det ikke ligefrem oplagt at lede mellem gylletankene på en svinefarm på Sydfyn.

Nu var der ikke noget angreb på nogen, så det eneste, PET har opnået, er en masse opmærksomhed og en del erfaring, medmindre "den sorte Volvo" var et røgslør over noget andet...........

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Oktober 03, 2018, 11:11:11 am »
Der er begyndt at komme oplysninger frem om baggrunden for politiaktionen.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/derfor-blev-sjaelland-lukket-ned-pet-og-politi-frygtede-angreb-paa-iranere
citat:
"Politiets Efterretningstjeneste (PET) var bekymret for sikkerheden for bestemte personer tilknyttet en politisk gruppe af eksil-iranere i Danmark, som blev offentligt kendt efter et terrorangreb mod en militærparade den iranske by Ahvaz.

Derfor blev en historisk stor politiaktion igangsat i fredags. Det bekræfter flere af hinanden uafhængige kilder over for DR Nyheder."
citat slut

Jeg selv blev taget - troede, som mange andre, at der var tale om en prøve på beredskabet OG SÅ VAR DET SQ RIGTIGT, man kan da heller ikke stole på PET / Politiet etc... :on_the_quiet2: :on_the_quiet:

Anklageren

• Gæst
Ikke forstået
« Svar #28 Dato: Oktober 03, 2018, 01:20:21 pm »

PET må opfatte truslen som reel, når de reagerede på den måde; men hvis PET troede, at de mistænkte var tilhængere af Revolutionsgarden i Iran, så virker det ikke ligefrem oplagt at lede mellem gylletankene på en svinefarm på Sydfyn.

Jeg skrev om muligheden for, at Revolutionsgarden (den iranske regering) vil dræbe ledelsen i ASMLA - som er en nationalistisk gruppe, der vil løsrive Khuzestan provinsen fra Iran.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    57%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Oktober 03, 2018, 01:48:41 pm »

Det har de ihvertfald gjort før. Med dødelige følger.
Du får ret og jeg får fred!