Forfatter Emne: BØVS!!  (Læst 2091 gange)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
BØVS!!
« Dato: September 26, 2018, 06:18:08 pm »
Kender I denne historiske film fra 1947, originalen var 43 ? Hvis ikke I kan gennemskue, at det er propaganda, så siger jeg:"BØVS".

Don’t Be A Sucker! was the name of a wartime film produced by the Army Signals Corps at a time when it was working heavily alongside Jewish Hollywood executives and script writers; its film production center was headed by Col. Emmanuel ‘Manny’ Cohen. Source fx: Richard Koszarski, “Subway Commandos: Hollywood Filmmakers at the Signal Corps Photographic Center,” Film History Vol. 14, No. 3/4, (2002), 296-315.

Citat fra: Anklageren
Kulturmarxisme er en konspirationsteori
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
Propaganda eller ej
« Svar #1 Dato: September 26, 2018, 07:45:59 pm »
Hvordan kan det være propaganda at vise, hvordan retorik og demagogi tillod nazisterne at rejse sig til magten?

Det gjorde nazisterne jo, og mange af os har f.eks. set Der ewige Jude, så vi ved godt, hvordan de bar sig ad med det,

https://www.youtube.com/watch?v=C5EXJ_6n360
« Senest Redigeret: September 26, 2018, 07:53:16 pm af Anklageren »

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Sv: BØVS!!
« Svar #2 Dato: September 26, 2018, 07:59:14 pm »
Det er ikke det videoen har som formål. Formålet var at gøre USA mere antiracistisk. 

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 26, 2018, 08:13:10 pm »
Det er ikke det videoen har som formål. Formålet var at gøre USA mere antiracistisk.

Gider du beskrive forskellen - set i lyset af, hvor få amerikanere der havde lyst til at være nazister lige netop i det historiske øjeblik.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 26, 2018, 08:19:51 pm »
Er jeg den eneste som syntes at overskriften er meget dårlig? I stedet for ''BØVS'' kunne du skrive ''Antiracistisk propaganda fra 1943 fra USA'' Det er ellers en meget god tråd, men overskriften siger intet om hvad tråden handler om.
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Anklageren

• Gæst
Klondike Karl ankommer til det forjættede land
« Svar #5 Dato: September 26, 2018, 08:30:28 pm »

Det varer dog ikke længe, inden han må indse, at livet til tider kan være hårdt i ødemarken

Så smiler heldet til vor helt

Det ændrer al ting, som sådan noget jo gør

Der kommer amoriner i luften

Klondike Karl er en hård hund, som vi også kender ham, så han kæmper for, hvad han har

Nu gider jeg ikke mere, men det skal vel ikke handle om nazister alt sammen?

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Propaganda eller ej
« Svar #6 Dato: September 26, 2018, 09:04:19 pm »
Hvordan kan det være propaganda at vise, hvordan retorik og demagogi tillod nazisterne at rejse sig til magten?

Det gjorde nazisterne jo, og mange af os har f.eks. set Der ewige Jude, så vi ved godt, hvordan de bar sig ad med det,

https://www.youtube.com/watch?v=C5EXJ_6n360

Hollywood har lavet mange flere antinazistiske propaganda film end nazisterne har lavet. På trods af det så har nazistiske bevægelser vokseværk i flere lande så deres GYSEtaktik virker ikke længere  :hyper: :hyper: :blum: :blum:
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #7 Dato: September 26, 2018, 09:09:02 pm »

Gider du beskrive forskellen - set i lyset af, hvor få amerikanere der havde lyst til at være nazister lige netop i det historiske øjeblik.

Jøder så Hitler og bekæmpede naturligvis nazismen, men de var ikke blinde overfor at Amerika kunne få en homegrown Hitler, de havde f.eks set Henry Ford. Præventivt kan man ikke gøre nok, og de mange aktivister fik også stor succes. Filmen bliver derfor genudgivet igen i 1947 i redigeret form ("min" udgave), efter at nazismen er knust. Jeg kan ikke se nogen grund til dette, medmindre det er med det formål at knuse enhver form for hvid etnocentrisme eller indgruppe tænkning. Filmen er langtfra et isoleret tilfælde af jødisk antiracistisk aktivisme, for særligt på universiteterne var talrige jøder i gang.

LN: "Bøvs" er alternativ markedsføring, det er useriøst, men om det virker må tiden vise.    :big_grin:

Anklageren

• Gæst
Hvor mange ligegyldige betragtninger skal vi læse
« Svar #8 Dato: September 26, 2018, 09:23:13 pm »
Hollywood har lavet mange flere antinazistiske propaganda film end nazisterne har lavet. På trods af det så har nazistiske bevægelser vokseværk i flere lande så deres GYSEtaktik virker ikke længere  :hyper: :hyper: :blum: :blum:

Hollywood har eksisteret i 160 år, og nazisterne havde magten i 12 år.

Hollywood og nazismen er væsentlig forskellige af natur - så det er næsten som at sammenligne et tordenbrag med en lagkage.

Anklageren

• Gæst
« Svar #9 Dato: September 26, 2018, 09:27:23 pm »
Jøder så Hitler og bekæmpede naturligvis nazismen, men de var ikke blinde overfor at Amerika kunne få en homegrown Hitler, de havde f.eks set Henry Ford. Præventivt kan man ikke gøre nok, og de mange aktivister fik også stor succes. Filmen bliver derfor genudgivet igen i 1947 i redigeret form ("min" udgave), efter at nazismen er knust. Jeg kan ikke se nogen grund til dette, medmindre det er med det formål at knuse enhver form for hvid etnocentrisme eller indgruppe tænkning. Filmen er langtfra et isoleret tilfælde af jødisk antiracistisk aktivisme, for særligt på universiteterne var talrige jøder i gang.

LN: "Bøvs" er alternativ markedsføring, det er useriøst, men om det virker må tiden vise.    :big_grin:

Du beskriver jøderne som en organisme.

Israel minder på flere måder om Tyskland på den tid vi taler om, så jeg forstår dig ikke rigtig.

For meget er underforstået.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #10 Dato: September 26, 2018, 09:43:48 pm »
@anklageren
Jøder som organisme? Jeg har ikke set statistisk på det, det ville også blive umuligt. Jøder er i mine øjne individer, men antisemitisme er vigtigt for jødisk kultur, og holocaust er nærmest religion (Esters Bog (Tora) handler om forfølgelse af jøder, og hvordan jøderne overvandt den. )

Israel er ikke ubetinget støttet af jøderne, så der kan man ikke tale om en jødisk organisme. Der er naturligvis mange evolutionære strategier, nogle satser på gynger, andre på karusseller.

Hvad virker underforstået?

Anklageren

• Gæst
« Svar #11 Dato: September 26, 2018, 10:01:35 pm »
Hvad virker underforstået?

Svar: Synet på jøder.

Man kunne let vælge en anden vinkel

På den danske israelmissionens hjemmeside er der oversat en artikel skrevet af den messianske jøde Eitan Shishkoff 8. august 2018.

https://israel.dk/hvilken-status-har-messianske-joeder-i-israel/

Der fremgår det, at lige nu vil det israelske Indenrigsministerie ikke sikre statsborgerskab til en ansøger, der er kendt som en jøde, der tror på Jesus (men gerne til troende jøder, som ikke tror på Kristus).

Det er så nogenlunde det modsatte budskab end det, der er i din film.

Jeg ved ikke, om du er bekendt med de messianske jøder, men de er ikke kristne i vores forstand, for de følger de jødiske religiøse traditioner - samtidig med at de tror på, at Jesus er den profeterede messias. De er forfulgte i Israel.

(Her tænker jeg selvfølgelig på, hvordan vi betragter jøderne som en organisme).

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 26, 2018, 11:22:19 pm »

Der gik dog ikke ret mange år efter den propaganda film før nazismen i USA fik et comeback igen. Her snakker jeg om George Lincoln Rockwell og hans American Nazi Party som fik lidt success og masser af opmærksomhed. Jeg vil dog kalde George Lincoln Rockwell for Amerikas egen ''homegrown Hitler'' og det tror jeg at PU vil give mig ret i.
« Senest Redigeret: September 26, 2018, 11:25:12 pm af Licensnægteren »

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
    • Vis profil
Sv: Hvor mange ligegyldige betragtninger skal vi læse
« Svar #13 Dato: September 26, 2018, 11:30:51 pm »

Hollywood har eksisteret i 160 år, og nazisterne havde magten i 12 år.

Hollywood og nazismen er væsentlig forskellige af natur - så det er næsten som at sammenligne et tordenbrag med en lagkage.

Pointen er at Hollywood er jødisk propaganda. Så når nationalismen vokser selvom Hollywood kommer med anti nationalistisk propaganda, så viser det at flere og flere ikke falder for deres propaganda.

Anklageren

• Gæst
Frihed lad være vort Løsen i Nord - Frihed for Loke saavelsom for Thor
« Svar #14 Dato: September 26, 2018, 11:37:12 pm »
Er du ikke på kant med de danske værdier?

Hvis der er tale om et forsøg på at høre humanisme til noget jødisk - og ikke noget grundtvigiansk og kierkegaardsk - så er du klart på kant med de danske værdier.