Forfatter Emne: Menstruation - et tabu emne?  (Læst 1525 gange)

Vintersne

• Gæst
Menstruation - et tabu emne?
« Dato: Januar 16, 2015, 04:15:04 pm »
Menstruation - et tabu emne?

Hørt i radio 24/7!

Kvindens Menstruation, er ofte et tabu emne, og som kæresten eller ægtemanden helst ikke vil tale om!

Nogle kvinder og mænd, vil ikke høre tale om at dyrke sex under kvindens menstruation, hvor der kommer blod ud af skeden!

Andre igen, vil gerne dyrke sex i denne periode!

Nogle er heller ikke klar over, at der faktisk er opfundet en såkaldt menstruation kop, som sættes op - i stedet for bind!

Den kan så efter behørig vask genbruges igen og igen!

Hvorfor er blod en tabuvæske og ikke sæd fra manden?

Den moderne lægevidenskab har haft et meget problematisk syn på menstruationen, fordi den har betragtet reproduktion som kvindekroppens hovedfunktion!

Og i og med at menstruationen kommer, fordi der ikke er opstået graviditet, så er menstruationen blevet sygeliggjort. Ja, menstruationen er ligefrem blevet betragtet som en reproduktiv fiasko!

Det samme gælder ikke for mandens reproduktion – man omtaler for eksempel ikke alle de sædceller, som går til grunde, som affald eller spild i medicinsk litteratur!

Jeg må nok hellere indrømme med det samme, at jeg kun har haft sex med en kvinde, der havde menstruation - én gang*S*!

Hvad mener du?

Joakim

• Gæst
Sv: Menstruation - et tabu emne?
« Svar #1 Dato: Januar 16, 2015, 05:16:44 pm »
Det må være relativt.

Nu er det løb heldigvis kørt for mit vedkommende, men da det var aktuelt, var det ikke tabu.
Min husbond har flere gange købt bind for mig.Vi har ingen kropslige hemmeligheder her i huset.

Uvist af hvilken grund, har han altid haft mere styr på, hvornår det var den tid på måneden?? det forstår jeg så ikke helt, da jeg ikke bliver hys eller snerre, PSM var noget de andre led af, ikke mig. :angel (2):

Den med koppen, vil jeg ikke lægge krop til ,ikke om jeg ville rende med et plastikprodukt der, når erfaringen har vist at selv et skide kondom  kan lave rigtig meget ravage i floraen. Det samme kan sex lige der, hvor balancen er tiltet lidt, og så sviner det, så nej de par dage var  nogo.

Din tese af det sygeligegjort kan jeg over hoved ikke genkende.

« Senest Redigeret: Januar 17, 2015, 09:05:10 am af Joakim »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Menstruation eller revolution?
« Svar #2 Dato: Januar 16, 2015, 07:24:23 pm »
Da jeg var lille fik jeg et legetøjssværd af min mor.

En dag rendte jeg rundt ude på vejen og råbte:
- Menstruation, menstruation!

Ud af vinduet råbte min mor:
- Det hedder det ikke. Det hedder revolution.

Jeg råbte tilbage:

- Jeg er ligeglad med, hvad det hedder. Jeg vil bare se blod!
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 16, 2015, 08:03:08 pm »
Jeg har nu ikke indtryk af at mestruation er tabu. Ihvertfald ikke i mine forhold gennem livet, blandt mine veninder eller kollegaer.

Men mange fortrækker måske ikke at have sex i den periode bla. på grund af lidt ubehag, samt blod er altså ikke det samme som mandens sæd. Det kan være mere vanskeligt at vaske af sengetøj m.m.

Hvor har du dog hørt at menstruation betragtes som reproduktiv fiasko!?  En kvinde har i gennemsnit mestruation en gang/mdr fra hun er i puberteten til overgansalderen..

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #4 Dato: Januar 16, 2015, 08:31:52 pm »
Det må være relativt.

Nu er det løb heldigvis kørt for mit vedkommende, men da det var aktuelt, var det ikke tabu.
Min husbond har flere gange købt bind for mig.Vi har ingen kropslige hemmeligheder her i huset.

Uvist af hvilken grund, har han altid haft mere styr på, hvornår det var den tid på måneden?? det forstår jeg så ikke helt, da jeg ikke bliver hys eller snerre, PST var noget de andre led af, ikke mig. :angel (2):

Den med koppen, vil jeg ikke lægge krop til ,ikke om jeg ville rende med et plastikprodukt der, når erfaringen har vist at selv et skide kondom  kan lave rigtig meget ravage i floraen. Det samme kan sex lige der, hvor balancen er tiltet lidt, og så sviner det, så nej de par dage var  nogo.

Din tese af det sygeligegjort kan jeg over hoved ikke genkende.
PST ? Ja ja, andre har så PMS. Men det er nok dem der ikke hedder Joakim.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Vintersne

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 17, 2015, 08:46:38 am »
Jeg har nu ikke indtryk af at mestruation er tabu. Ihvertfald ikke i mine forhold gennem livet, blandt mine veninder eller kollegaer.

Men mange fortrækker måske ikke at have sex i den periode bla. på grund af lidt ubehag, samt blod er altså ikke det samme som mandens sæd. Det kan være mere vanskeligt at vaske af sengetøj m.m.

Hvor har du dog hørt at menstruation betragtes som reproduktiv fiasko!?  En kvinde har i gennemsnit mestruation en gang/mdr fra hun er i puberteten til overgansalderen..

Anklageren - ha-ha, den var god*S*!

Fynbokvinden - Der står en masse om "fænomenet" her i dette link*S*!

http://www.information.dk/510018