Forfatter Emne: Bonanza  (Læst 1343 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Spækniggerbonanza
« Svar #15 Dato: September 24, 2018, 11:18:55 am »
Tror du Rudy Frederiksen har givet TV2 lov til at offentliggøre de optagelser de havde af ham?

Baggrunden for at straffe krænkelser af privatlivet, er ganske enkelt, at det generelt anerkendes, at vi som mennesker ikke alene er fysiske personer, som kan krænkes fysisk, f.eks. ved vold eller voldtægt, men at vi også har en personlighed, som kan krænkes.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: September 24, 2018, 11:40:15 am »
Så det var altså ulovligt da TV2 valgte at sende deres skjulte optagelser af ham samt det efterfølgende pinlige interview?
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
« Svar #17 Dato: September 24, 2018, 12:00:13 pm »
Så det var altså ulovligt da TV2 valgte at sende deres skjulte optagelser af ham samt det efterfølgende pinlige interview?

Det ved jeg ikke, og jeg har heller ikke set det - men det hænder ikke sjældent, at pressen overtræder, hvad de har lov til.

I er kendelse af det forhold, har vi oprettet et Pressenævn, som har til opgave at behandle klager over pressen.

Derfor er dette dit indlæg i denne debat ikke fem potter pis værd.

Det er en form for whataboutism.

Man må gerne kalde en tyv for en tyv, men man må ikke krænke tyven for noget andet.

« Senest Redigeret: September 24, 2018, 12:07:51 pm af Anklageren »

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: September 24, 2018, 12:13:06 pm »
Jeg synes bare ikke den jura du beskriver stemmer overens med hvad vi ser i fjernsynet hver dag. Når pressen bringer billeder og filmoptagelser af Peter Madsen der bliver anholdt og ført væk af politiet, skal de så indhente tilladelse fra ham for at måtte bringe billederne i deres avis? Når pressen bringer billeder af en flok autonome der går hærværksamok på Nørrebro, skal de så spørge dem alle om lov først? Osv., osv.
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
« Svar #19 Dato: September 24, 2018, 12:49:17 pm »
Jeg synes bare ikke den jura du beskriver stemmer overens med hvad vi ser i fjernsynet hver dag. Når pressen bringer billeder og filmoptagelser af Peter Madsen der bliver anholdt og ført væk af politiet, skal de så indhente tilladelse fra ham for at måtte bringe billederne i deres avis? Når pressen bringer billeder af en flok autonome der går hærværksamok på Nørrebro, skal de så spørge dem alle om lov først? Osv., osv.

Citat: I dag er realiteten, at uendeligt få af de mennesker, der bliver alvorligt krænket, går videre med deres sag til retten. Forklaringen er enkel. Hvis der er tale om fysisk vold står politi og anklagemyndighed klar og sørger for, at den skyldige bliver straffet. Er der tale om psykisk vold, står den krænkede ofte ene tilbage og må selv sørge for, at sagen kommer for retten, hvilket ikke alene er en psykisk, men også en ganske betragtelig økonomisk belastning. Derfor er der masser af disse ulovligheder, der aldrig bliver påtalt.

Fra en kronik i Berlinske

https://www.b.dk/kronikker/at-kraenke-andre-er-faktisk-strafbart

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Bonanza
« Svar #20 Dato: September 24, 2018, 01:15:13 pm »
Jeg låser denne tråd. Jeg vil ikke have ulovligheder på forummet, og trådstarters indlæg var efter min mening klart en lovovertrædelse.