Forfatter Emne: facebook  (Læst 554 gange)

Offline DOjo (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    22.4%
  • Country: dk
  • EU borger
    • Vis profil
facebook
« Dato: September 19, 2018, 03:39:28 am »
Jeg har en love/hate relationship med fb.

Når jer er i udlandet elsker jeg fb, bruger det til dagligt og mener livet er nemmere og godt med sagen.
Men så kommer jeg hjemme og hader fb, prøver at læse mindst muligt og fjerne fra den verden som virker pludseligt mærkeligt.

>Mening?

Friluftsbøssen

• Gæst
Sv: facebook
« Svar #1 Dato: September 19, 2018, 08:07:39 am »
Jeg mener, at de sociale medier generelt og facebook i særdeleshed er fordummende medier, som man så vidt som muligt bør undgå. Det er den laveste fællesnævner og pøbelmentaliteten, der hersker på fjæsbogen.

Et eksempel på, hvad jeg siger, ses her:

https://www.bt.dk/samfund/johns-opsang-til-df-set-af-en-million-nu-laegges-han-for-had-paa-facebook

Se hvor grimt folk taler til hinanden! Det er virkeligt pøbelmentalitet, når den er værst. Det er meget sjældent, at folk kan diskutere pænt og sagligt til hinanden på fjæsbogen. Det er et utroligt lavt niveau, man ser derinde. Derfor bruger jeg det da heller ikke selv.

Derudover er fjæsbogen et velkendt overvågningsredskab for NSA og CIA. Så bruger man fjæsbogen, så står man for evigt i NSA´s arkiver, da de opbevarer alt, hvad du skriver og poster derinde. INKLUSIVE private billeder!

Du har intet privatliv, når du bruger facebook! Dels gemmer og lagrer fjæsbogen og NSA samt CIA alt om dig, hvad du poster derinde. Og dels kan alle finde dig, lige så snart du bruger fjæsbogen og din anonymitet på nettet er GONE FOREVER.