Forfatter Emne: Lever vi i en super computer?  (Læst 314 gange)

Offline Convex Earth (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    19.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Lever vi i en super computer?
« Dato: September 16, 2018, 09:59:09 am »

https://www.youtube.com/watch?v=-dEA7afEa1k

"Your life is a simulated reality proof !"

"Multiverse Theory' Holds That the Universe is a Virtual Reality Matrix!

If you've ever thought life was actually a dream, take comfort.

Some pretty distinguished scientists may agree with you.

Philosophers have long questioned whether there is in fact a real world out there, or whether "reality" is just a figment of our imagination."

Kan det tænkes, at både RJ folket og FJ folket ikke har ret i hver deres teorier om Jordens form og livet?

Måske "lever" vi kun i en super computer, som er programmeret af en højere intelligens?

Men ville vi så være i stand til at tænke, at vi "lever" i en computer?

Fup eller fakta?

Jorden er konveks og flad

Offline Reptil Formskifter

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
Sv: Lever vi i en super computer?
« Svar #1 Dato: September 16, 2018, 10:05:25 am »
Bravo Convex Earth. Endelig lidt variation og andet end fladjordstråde.

Ja, vi gør så - er min påstand. Filmen The Matrix beskriver såmænd bare virkeligheden.

Jeg så en dokumentar på Netflix, der hedder THE CODE. Altså koden. Og den viste, at universet er én stor matematisk kode, hvor alt liv og alle livsprocesser på jorden kan gøres op i tal. Det tyder på, at der er tale om en computersimulation, fordi så er det jo ligesom i SIMS, hvor alt også bare er en simulation i et computerprogram. Forskellen er bare, at SIMS er uendeligt meget mindre avanceret end vores univers´simulationsprogram. Men det bliver mere og mere realistisk for hver gang, de laver en ny SIMS. Og hvem ved, en dag ligner det måske virkeligheden på en prik?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 16, 2018, 10:08:42 am »
Så eksisterer tiden heller ikke, for hvor skulle den komme fra?
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Convex Earth (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    19.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 16, 2018, 10:18:33 am »

Ja, vi gør så - er min påstand. Filmen The Matrix beskriver såmænd bare virkeligheden.

Jeg så en dokumentar på Netflix, der hedder THE CODE. Altså koden. Og den viste, at universet er én stor matematisk kode, hvor alt liv og alle livsprocesser på jorden kan gøres op i tal. Det tyder på, at der er tale om en computersimulation, fordi så er det jo ligesom i SIMS, hvor alt også bare er en simulation i et computerprogram. Forskellen er bare, at SIMS er uendeligt meget mindre avanceret end vores univers´simulationsprogram. Men det bliver mere og mere realistisk for hver gang, de laver en ny SIMS. Og hvem ved, en dag ligner det måske virkeligheden på en prik?

Ja da, det kan bestemt ikke udelukkes på forhånd, at vi "lever" i en computer!

Og det er også rigtigt, at så eksistere tiden heller ikke, som anklageren siger! :ohmy:
Jorden er konveks og flad

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 16, 2018, 10:37:04 am »

Ja da, det kan bestemt ikke udelukkes på forhånd, at vi "lever" i en computer!

Og det er også rigtigt, at så eksistere tiden heller ikke, som anklageren siger! :ohmy:

Korrekt.

Alt er én stor pærevælling. Al tid eksisterer på én gang, hvilket gør, at tiden så reelt IKKE eksisterer. Når folk dør, bliver de opfanget af reptilernes og arkonternes/archons samsara-hjul og tvinges ind i en ny inkarnation (reinkarnation). Og når man så reinkarnerer igen, behøver det ikke være i fremtiden. Du kan lige så godt reinkarnere i 1847 som i 2117. Derfor er der den teoretiske mulighed, at du, Convex Earth, kan have været din egen tiptipoldefar i en anden inkarnation. Eller du kan blive dit tiptipoldebarn i en ny inkarnation. Spooky hva´?! :ohmy:

Her reptiltossens analyse af Filmen THE MATRIX, hvor han gør rede for, at fillmen muligvis beskriver virkeligheden, som den er. Eller rettere den simulation, som vi TROR er virkelighed:

https://www.youtube.com/watch?v=Xc-K2zXx-Uw

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 16, 2018, 11:44:51 am »

1) Det er simpelthen noget ævl og bævl.
2) Du har tidligere postet et lignende emne, så hold dig til det, i stedet for at spamme forum her med dit nonsens.
I'm a Troll

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #6 Dato: September 16, 2018, 04:38:26 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=-dEA7afEa1k

"Your life is a simulated reality proof !"

"Multiverse Theory' Holds That the Universe is a Virtual Reality Matrix!

If you've ever thought life was actually a dream, take comfort.

Some pretty distinguished scientists may agree with you.

Philosophers have long questioned whether there is in fact a real world out there, or whether "reality" is just a figment of our imagination."

Kan det tænkes, at både RJ folket og FJ folket ikke har ret i hver deres teorier om Jordens form og livet?

Måske "lever" vi kun i en super computer, som er programmeret af en højere intelligens?

Men ville vi så være i stand til at tænke, at vi "lever" i en computer?

Fup eller fakta?

Convex Earth, ja dig, mr. Andersson. Stop med at stille spørgsmål.
mvh
Agent Smith
« Senest Redigeret: September 16, 2018, 04:42:44 pm af PU »
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 16, 2018, 04:46:38 pm »

hold dig til det, i stedet for at spamme forum her med dit nonsens.

Åh ja, kunne han ikke holde alt det idioti ovre på sin egen spændende debatside - og han kunne passende slæbe Øgle-Bob med derover..  :big_grin:

- sikke meget vrøvl de to tosser kunne underholde hinanden med...  :yes:

'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: September 16, 2018, 05:00:55 pm »

hold dig til det, i stedet for at spamme forum her med dit nonsens.

Åh ja, kunne han ikke holde alt det idioti ovre på sin egen spændende debatside - og han kunne passende slæbe Øgle-Bob med derover..  :big_grin:

Du er her kun for at mobbe og chikanere. Hvis man gennemgår din indlægshistorik, så 90% af dine indlæg er ikke andet end drillerier og mobberier rettet imod primært undertegnede, Convex Earth og - tidligere, da han var herinde - Poul Jørgensen.

Du er en mobber og stalker og GuBBi burde virkeligt overveje, om du tilfører noget konstruktivt til debatten her og om han ikke burde smide dig på porten.

Anklageren liker dit indlæg. Det er dog vildt, at han ikke kan se, hvordan du mobber, stalker og chikanerer i alle dine indlæg og aldrig aldrig ALDRIG nogensinde deltager konstruktivt i nogen form for debat herinde.

Da PJ huserede herinde, var du ekstremt aktiv i mobningen af ham. Hvad er du egentlig for et menneske, siden du som over 60 årig stadig mobber folk som om du var en uopdragen lille rødhåret knægt uden opdragelse og empati?

Det var til at se gennem fingre med, hvis du udover at mobbe og drille, faktisk skrev nogle relevante og interessante debatindlæg. Men det har jeg aldrig set dig gøre. Ikke én eneste gang har du kommenteret på et emne. Du kommenterer kun på personer. Og altid på en arrogant og nedladende facon. Jeg tror ikke, du har været behagelig som arbejdsgiver, da du drev dit eget firma. Tror du har været en lettere sadistisk arbejdsgiver, men jeg håber da, at jeg tager fejl. Men det er en sådan personlighedstype, jeg aner bag dine altid chikanerende og mobbende personligt nedladende indlæg.
« Senest Redigeret: September 16, 2018, 05:14:17 pm af Reptil Formskifter »

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: September 16, 2018, 05:30:21 pm »
'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: September 16, 2018, 05:41:11 pm »
Hvad er du egentlig for et menneske?

:hyper:

SIKKERHEDSKOPIERET.

Men hvis du er frimurer, forklarer det meget godt, hvorfor du netop går efter....

Poul Jørgensen: han har lagt sig ud imod det store stygge TRYG, som er en del af eliten og sikkert styret af frimurere.

Convex Earth: fordi han stiller spørgsmål ved jordens form, ved NASA, ved månelandningen, ved matrix, ved tiden og andre okkulte og hemmelige ting, som frimurerne ikke vil have afsløret.

Jeg: fordi jeg også stiller masser af spørgsmål ved eliten, herunder frimurerne, reptilerne, medierne, politikerne, bankerne o.s.v. Så er det klart, at en frimurer vil forsøge at latterliggøre mig for at fjerne fokus fra mine afsløringer og kritiske indlæg.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: September 16, 2018, 06:07:40 pm »

Jeg: fordi jeg også stiller masser af spørgsmål ved eliten, herunder frimurerne, reptilerne, medierne, politikerne, bankerne o.s.v. Så er det klart, at en frimurer vil forsøge at latterliggøre mig for at fjerne fokus fra mine afsløringer og kritiske indlæg.

Det bliver værre endnu..!  :yes: Jeg er også prøvemedlem i den lokale afdeling af Ku-Klux-Klan..!

- jeg gider bare ikke rigtigt at gå til tropsmøderne nede på engen, det er nemlig vildt upraktisk med briller under den dér hvide 'dumme-peter-hat' når der er gang i bålet... - men dét tør jeg ikke sige til formanden..  :sorcerer:

Tørresnorens tørresnor:

Online genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Jeg tror ikke det er ond vilje fra tørresnorens side,
« Svar #12 Dato: September 16, 2018, 06:17:20 pm »
Reptil-formskifter-

Du glemmer jo os heeelt det sjove ved alle tørresnorens indlæg, det er jo det de fleste ser frem til,

Midt i alt det sjove er der jo en pointe ved de indlæg husk det,

Der er jo også andre end tørresnoren der kommer med den type indlæg, jeg kan nævne debatsvinet som også får en joke ud af andres indlæg,

Det er jo også det der er det sjove ved at være her på siderne, humoren, :girl_smile:

Du får mig heller ikk til at tro på at du for alvor tar alle de teorier du læser på tuben for gode varer, vel?  :girl_sigh:
Fake profil, :girl_blum2:

• Senior medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
Sv: Jeg tror ikke det er ond vilje fra tørresnorens side,
« Svar #13 Dato: September 16, 2018, 09:42:34 pm »
Reptil-formskifter-

Du glemmer jo os heeelt det sjove ved alle tørresnorens indlæg, det er jo det de fleste ser frem til,

Midt i alt det sjove er der jo en pointe ved de indlæg husk det,

Der er jo også andre end tørresnoren der kommer med den type indlæg, jeg kan nævne debatsvinet som også får en joke ud af andres indlæg,

Det er jo også det der er det sjove ved at være her på siderne, humoren, :girl_smile:

Du får mig heller ikk til at tro på at du for alvor tar alle de teorier du læser på tuben for gode varer, vel?  :girl_sigh:

Jeg har skam humor. Har også af og til liket når Tørresnoren har formået at være sjov uden at være nedladende.

Men for ofte går han altså efter personen og prøver at score likes ved at være morsom på andres bekostning. I længden bliver det lidt trættende. Det er heller ikke fordi, jeg ingen selvironi har. Fordi jeg kalder også nogle gange mig selv for reptiltossen (hvilket er selvironisk ment, for jeg mener ikke det er tosset at tro på reptilians, men jeg har bare taget Trolleriks øgenavn til mig). Men det går over grænsen, synes jeg, når Tørresnoren sådan set, som i sit forrige indlæg, kalder mig idiot og mener, at jeg ikke har ret til at være herinde. Det ser jeg intet morsomt i.

SE DER!!

Han kalder jo sådan set mig og Convex Earth for idioter.

Det er over grænsen for, hvad jeg gider høre på fra en person, der ikke debatterer seriøst, men kun er herinde for at høste likes for sin jokes - som ofte er på andres bekostning.

Derudover giver han jo også i indlægget udtryk for, at jeg og Convex Earth ikke har lov at ytre os frit og oprette de emner, vi interesserer os for. Det er et ret groft forsøg på begrænsning af ytringsfriheden, at han vil gøre sig til dommer over, hvilke emner vi må tage op.

Hvis Tørresnoren vil bestemme, at vi ikke må diskutere flad jord, the matrix, sumulationsteorien o.s.v., så kan jeg vel også diktere, hvad HAN må skrive om? Okay, så bestemmer jeg lige, at Tørresnoren og I andre ikke må skrive om muslimer!! Aldrig nogensinde!!  I kan skride over på et andet forum og diskutere muslimer!!

(Er sarkastisk ment, for jeg vil modsat Tørresnoren ikke begrænse andres ytringsfrihed).

Men du, Trødløse/Genuine Troll, kan vel være ligeglad, for det er jo aldrig dig, han er morsom på bekostning af. :smile1:
« Senest Redigeret: September 16, 2018, 09:50:01 pm af Reptil Formskifter »

Online GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    17.6%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: September 17, 2018, 11:38:15 am »
Ok, for det føste vil jeg lige rose: Simulations-hypotesen er faktisk indenfor det fysisk mulige, modsat andre tråde du har lavet.

Når det er sagt, kan jeg ikke lade være med at komme med et par tilføjelser. For det første er multivers fortolkningen IKKE en videnskabelig teori, men blot én af flere mulige fortolkninger af eksperimenter med kvantefysik. Multivers fortolkninger stipulerer at universet hvert planck-sekund splitter sig op i nærmest uendeligt mange kopier, én for hver mulig kvantetilstand af universet. Hver af disse kopier er lige rigtige, og dermed findes der praktisk taget uendeligt mange kopier af os alle sammen... HVIS multiversfortolkningen er korrekt. Multivers-fortolkningen siger IKKE at virkeligheden er simuleret. Nærmest tvært imod, for at simulerer et enkelt univers er slemt nok, men at simulerer nærmest uendeligt mange af dem er formentlig umuligt.

Men bortset fra det, så kan det jo ikke afvises at vi lever i en simuleret verden. Der er noget der KUNNE tale for det, nemlig at verden er diskret (Lavet af endelige størrelser som ikke kan deles yderligere. Dette er Planck-længden, og Planck-sekundet).

Jeg tror det personligt ikke, dog. Når man ser på hvilke simuleringer vi laver idag er det somregel ikke komplet akkurate gengivelser af den fysiske verden. Hvis universet var simuleret ville jeg forvente at det dels var mindre (nemmere at simulere), dels at nogle af de natur-observationerne ville være selvmodsigende, og f.eks. ikke give os så komplet en model for big bang (hvorfor tilføje baggrundstråling fra big bang?).
Simulations-hypotesen er desværre ufalsificerbar, så der er intet eksperiment vi kan lave der kan afvise den, men dermed er der heller ikke noget eksperiment der kan bekræfte den. Baseret på det, er det simpleste at antage at den ikke er korrekt, og verden ikke er simuleret.