Forfatter Emne: Den "gode tone" i svensk valgkamp  (Læst 359 gange)

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Den "gode tone" i svensk valgkamp
« Dato: August 29, 2018, 10:58:04 am »
Der var ikke mange indslag i nyhedsudsendelserne i går aftes, der ikke handlede om den franske præsidents Danmarks-besøg, men ét faldt dog i øjnene.

Det stammede fra et panelmøde i den svenske valgkamp, og da man åbenbart ikke havde kunnet komme uden om Sverigedemokraterne, brugte de andre temmelig ens partier så krudt på at sværte SD og Jimmie Åkesson til med alle midler. Én af de andre partirepræsentanter stod og fægtede med en tyk bog, som han råbte var skrevet af en jøde, og her kunne man læse, hvordan det kan gå, hvis "højrenationalismen" kommer til!
 Politikeren gik til sidst tværs over scenen og lagde bogen foran Åkesson, som derefter spurgte, om den anden politiker virkelig i ramme alvor mente, at han, Åkesson, stod for den politik, som havde ført til udryddelse af jøder?
Det fik han ikke noget reelt svar på, kun besværgelser om "höjrenasjonalismen, höjrenasjonalismen" ... og pip og pap.

Jeg sad og kluk-lo over ham med bogen, hvis navn jeg ikke opfattede, og det kan såmænd også være næsten ligegyldigt. (Tror, det var Morten Uhrskov Jensen, der engang sagde, at i Sverige er der Sverigedemokraterne og så syv udgaver af Det radikale Venstre.)

Alt er således tilsyneladende ved det gamle. Når valgkampen går ind i sin sidste fase, finder de "anstændige" nok den gamle tegning af Jimmie Åkesson frem igen - den, hvor han blev afbildet som en kakerlak, som de andre partier er i færd med at udrydde med sprøjtegift (hvem sagde 'nazist'-metoder!)

Men er alt nu også ved det gamle?
Det får vi at se, når stemmerne er talt op om aftenen den 9. september.
« Senest Redigeret: August 30, 2018, 12:09:29 pm af DerRudi »
Manner, Manner!

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Lidt mere om Jimmie Åkesson ...
« Svar #1 Dato: August 29, 2018, 04:11:59 pm »
Især hæftede jeg mig ved dette citat:

"”Vi havde fået mundkurv på og havde derfor ingen svar på de bekymringer for bandekriminalitet, radikalisering og kvindeundertykkelse, som den svenske befolkning i stigende grad oplevede. Men samme dag, Reinfeldt trådte tilbage, startede vi en arbejdsgruppe, der skulle strikke en strammere politik sammen, og det er et meget godt billede på, hvor hurtigt det gik,” fortæller han" ...

Mundkurv ja ... Dem og resten af den Svenske befolkning ... :ermm:

Læs her hvad den Svensk Iranske politiker Hanif Bali skriver:
Ovenstående er taget ud af kontekst resten kan du/i læse her:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/politiker-advarer-dagens-integrations-problemer-er-bare-toppen-af-isbjerget

I Danmark er det ikke meget bedre, vel ?? ... :sad:

« Senest Redigeret: August 29, 2018, 04:30:23 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Lidt mere om Jimmie Åkesson ...
« Svar #2 Dato: August 29, 2018, 04:41:02 pm »

I Danmark er det ikke meget bedre, vel ?? ... :sad:

Det har du ret i

Her er et billede på den danske debat om Sverige, som så mange ofrer hundreder af timer på.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 29, 2018, 04:44:58 pm »
Liiiidt motion får han da mens han kæmper for friheden ... :ahappy:

Anklager, læste du i det hele taget mit link vedr. Politikeren Hanif Bali ?? ... Og han er endda indvandrer ... :ermm:

Interessant læsning, ikke ?? ... :ahappy:
« Senest Redigeret: August 29, 2018, 04:51:36 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 29, 2018, 05:00:52 pm »
Liiiidt motion får han da mens han kæmper for friheden ... :ahappy:

Anklager, læste du i det hele taget mit link vedr. Politikeren Hanif Bali ?? ... Og han er endda indvandrer ... :ermm:

Interessant læsning, ikke ?? ... :ahappy:

Jeg har da længe vidst, at indvandrerne klumper sig sammen i ghettoer i det betonbyggeri, som danskerne ikke vil bo i.

Når man har ghettoer med fattige uden uddannelse og samtidig sørger for, at de kan tjene kassen på hash, så inviterer man til fremtidige problemer.

I Danmark har folk uden uddannelse ringe udsigter.

Det er jo ligesom Al Capones Chicago.

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 30, 2018, 07:41:14 am »
Jeg har da længe vidst, at indvandrerne klumper sig sammen i ghettoer i det betonbyggeri, som danskerne ikke vil bo i.

Jeg har da aldrig hørt om at der skulle være udlejningsvanskeligheder i Danmarks storbyer…

Hvor har du dog det fra???
//MTG

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 30, 2018, 08:38:43 am »

anklageren skrev> 'Jeg har da længe vidst, at indvandrerne klumper sig sammen i ghettoer i det betonbyggeri, som danskerne ikke vil bo i.'

De vil nok ikke have brændt deres biler og skraldecontainere af, skal du se. ;)))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Sv: Den "gode tone" i svensk valgkamp
« Svar #7 Dato: August 30, 2018, 08:47:09 am »

Debatsvinet skrev> 'Mundkurv ja, dem og resten af den Svenske befolkning'

Mundkurven den har vi her i Danmark allerede lidt under i årevis fra dem med de 'korrekte meninger'
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline DerRudi (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Den "gode tone" i svensk valgkamp
« Svar #8 Dato: August 30, 2018, 11:33:23 am »
De er sgu godt nok en forudsigelig valgkamp, de har sig, svenskerne. Man kunne næsten have forudsagt, hvornår 'nazist'-beskyldningerne mod Sverigedemokraterne (nogle medlemmer) ville blive lanceret. Om ikke på dato så uge - her den næstsidste uge før valgdatoen.
Garanteret nøje planlagt af den politisk korrekte presse.

Det er set mange gange før: I Danmark på samme tidspunkt af valgkampen i 2001, hvor Dansk Folkeparti-ledere næsten var 'nazister'. Og for den sags skyld også ved de to forrige svenske valgkampe.
Spørgsmålet er jo så bare, om det hjælper "de korrekte". I Danmark gav det bagslag i 2001, hvor dele af den etablerede presse vendte sig mod den svinske, socialdemokratiske løgnekampagne; Erik Meier Carlsen skrev endog i BT på lederplads "Føj for satan!"
Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: August 30, 2018, 12:00:05 pm »

Jeg har da aldrig hørt om at der skulle være udlejningsvanskeligheder i Danmarks storbyer…

Hvor har du dog det fra???

Næh - for der bor jo hundrede tusinde indvandrere som kommunen har sat ind i de lejligheder, som danskerne ikke vil have.