Forfatter Emne: Terrorens årsager  (Læst 4094 gange)

Rollo

• Gæst
Sv: Terrorens årsager
« Svar #15 Dato: Januar 21, 2015, 12:10:50 am »
Jeg ved ikke, om du er klar over, at  FNs flygtningekonvention handler om flygtninges retsstilling.
Den garanterer blandt andet flygtninge ret til religionsfrihed, identitets- og rejsedokumenter, arbejde, bopæl, uddannelse og sundhed og til at blive beskyttet imod diskrimination.
Hvad er det du gerne vil ændre ved flygtninges retsstilling?
Der er følgende muligheder:
Flygtninge bør tvinges til at være kristne, deres papirer skal tages fra dem, de må ikke arbejde, de må ikke have en bolig, det skal forbydes at undervise dem, at yde dem lægehjælp og de skal sidde bagest i busserne.
Hvad er det helt konkret?
Jeg ønsker ikke at garantere asylansøgeres og flygtninges retsstilling. De skal slet ikke have nogen rettigheder, men vi kan af venlighed godt gøre noget alligevel.
Jeg har denne holdning til de ting du nævner:
Religionsfrihed: Ja, tanker kan ikke lægges i lænker.
Identitets- og rejsedokumenter: Det havde de vel da de kom ind i landet? Hvis vi udsteder den slags, så er det pludselig os, der "siger god" for dem. Det skal vi ikke have sidende på os.
Arbejde: Nej! Danske arbejdsgivere skal ansætte danske arbejdsløse.
Bopæl: Jeg har ikke noget imod, at vi giver asylansøgere tag over hovedet. Jeg er ikke helt umenneskelig. Men asylansøgerne skal som udgangspunkt tilbage igen, så for at fremme hjemsendelsen, skal indkvarteringen ikke være for overdådig.
Uddannelse: børn kan få skolegang på grundskoleniveau, men de skal ikke integreres i samfundet. Vi skal ikke behandle dem for godt, så skriver de bare ned til de varme lande: "kom til Danmark, min fætter, vi har det herre-fedt her".
Sundhed: jeg har ikke noget imod, at de får lægehjælp.
Beskyttelse imod diskrimination: Nej, det skal de ikke beskyttes imod. Det er en ganske naturlig ting, at man ikke behandler udlændinge på samme måde som landets egne borgere.

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Terrorens årsager
« Svar #16 Dato: Januar 21, 2015, 12:57:33 pm »
Angående terrorens årsager og krige og borgerkrige i det hele taget, har jo noget med magt fordeling at gøre, lige som på savannen drejer det sig om at få det bedste stykke land, som kan gøre at man kan leve godt og give generne videre til næste generation, det er jo grundvilkårene på denne flyvende planet, derfor er retfærdighed også en god investering, men som i alle pardiser er der også giftslanger og kræftceller, som vil gøre alt for at berige selv og giver fanden i retfærdighed, det er jo her man skal starte, præsis som DK f.eks var et frygteligt sted at være for 150 år siden, men der nogen gjorde noget ved det, og har fået skabt et land som vi godt kan være bekendt at sige til verden, :clapping: gør som vi, det er muligt at få skabt et retfærdigt land, det er den bedste måde at undgå kommene konflikter og krige.  :clapping: