Forfatter Emne: Og "det er kun begyndelsen"....  (Læst 1559 gange)

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Anklager, Anklager...
« Svar #60 Dato: August 19, 2018, 09:39:51 pm »

Jaja, noget skal vi jo have den satans tid til at gå med.

Jeg vidste ikke, jeg var kommet ind på pensionistdebatten - hvor de ældre kan forarges og brokke sig over ungdommens djævlemusik.

I Matador ville du være Albert Arnesen, der hvor han råber, "så stop dog den fordrukne niggermusik" og smadrer lakpladen i afmagt.  :big_grin:

Vi kender allerede dit løsagtige forhold til sandheden

Jeg ved ikke engang, hvordan Peter Steele lyder - men det er da meget muligt, at jeg har hørt det, og det bare ikke har sagt mig noget  :smile1:

Hvordan skulle man dog blive påvirket af at sidde møjsommeligt og skifte drivremme i sin gamle Pioneer-båndoptager? Det er en model CT-200, og de blev bygget i Japan i 1980-82, så den er sikkert lige så gammel, som jeg er.  :smile1:

Man skal bruge et sæt skruetrækkere og en lang pincet, men så kan man også sagtens stå for sådan en operation selv. Der er tre forskellige drivremme i den båndoptager, og de er alle af forskellig længde. De drives rundt af en lille motor, og når remmene er monteret, så skal man huske at justere motoren, og det gøres via et lille hul bagpå motoren. Man skal bare bruge en lille skruetrækker.

Selvfølgelig skal man huske at sammenligne et bånd med en digital optagelse af samme stykke musik, og det er fordi, man på den måde kan ramme den rette hastighed.

Tilbage i 80'erne begyndte bånd at blive umoderne, men nu er der igen små, uafhængige selskaber, der udgiver musik på bånd. Selv kunne jeg aldrig finde på at smide en båndoptager ud, som virkede. Havde jeg en i overskud, så ville jeg sælge den, så den fortsat kunne finde anvendelse hos én, der også sætter pris på ældre hifi-udstyr.  :smile1:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Anklager, Anklager...
« Svar #61 Dato: August 19, 2018, 10:04:12 pm »
Hvordan skulle man dog blive påvirket af at sidde møjsommeligt og skifte drivremme i sin gamle Pioneer-båndoptager? Det er en model CT-200, og de blev bygget i Japan i 1980-82, så den er sikkert lige så gammel, som jeg er.  :smile1:

Man skal bruge et sæt skruetrækkere og en lang pincet, men så kan man også sagtens stå for sådan en operation selv. Der er tre forskellige drivremme i den båndoptager, og de er alle af forskellig længde. De drives rundt af en lille motor, og når remmene er monteret, så skal man huske at justere motoren, og det gøres via et lille hul bagpå motoren. Man skal bare bruge en lille skruetrækker.

Selvfølgelig skal man huske at sammenligne et bånd med en digital optagelse af samme stykke musik, og det er fordi, man på den måde kan ramme den rette hastighed.

Tilbage i 80'erne begyndte bånd at blive umoderne, men nu er der igen små, uafhængige selskaber, der udgiver musik på bånd. Selv kunne jeg aldrig finde på at smide en båndoptager ud, som virkede. Havde jeg en i overskud, så ville jeg sælge den, så den fortsat kunne finde anvendelse hos én, der også sætter pris på ældre hifi-udstyr.  :smile1:

Jeg købte en Lenco med Shure Pickup, da jeg stadig boede hjemme, og det virker lige så godt i dag, som da den blev købt - og det er på grund af måden, den er konstrueret på.

Anti skating er med et lille ophængt lod, og det slides aldrig. Jeg har en del vinyl, og flest med Creedence Clearwater Revival. Det er bare sjældent, jeg lytter til det i dag, men jeg kan ellers bedre lide lyden - end digital lyd.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Og "det er kun begyndelsen"....
« Svar #62 Dato: August 19, 2018, 10:15:03 pm »
Er der andre end mig der tænker, at Anklageren er den samme som Forn sider? Jeg vil overvåge det.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: August 19, 2018, 10:20:11 pm »
Er der andre end mig der tænker, at Anklageren er den samme som Forn sider? Jeg vil overvåge det.

Sikkerhedskopieret  :blum:
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Anklager, Anklager...
« Svar #64 Dato: September 04, 2018, 07:47:14 am »

Jeg købte en Lenco med Shure Pickup, da jeg stadig boede hjemme, og det virker lige så godt i dag, som da den blev købt - og det er på grund af måden, den er konstrueret på.

Ikke dårligt, jeg selv har en Dual 1216 fra starten af 70'erne, og det er tysk kram, der i den grad holder - stadigvæk her så mange år efter. Den skal selvfølgelig efterses fra tid til anden, men det kan godt betale sig.

Analoge lydkilder som en pladespiller forvrænger faktisk lyden en lille smule, og når det blot er spredt ud over hele frekvensområdet, så høres det ikke som forvrængning. Det er tilgengæld med til at give et mere levende lydbillede, og derfor er der mange, der - som vi to - foretrækker analog lyd.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: September 04, 2018, 11:59:48 am »
Har selv en lp samling; men spiller dem aldrig. Bliver irriteret når der kommer "ridselyde" og lp'er er meget skrøbelige.   
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: September 04, 2018, 02:25:37 pm »
Har selv en lp samling; men spiller dem aldrig. Bliver irriteret når der kommer "ridselyde" og lp'er er meget skrøbelige.

Jeg prøvede også at høre en plade, men de havde lagt en stemme ind, der talte til mig? Det var Ieet, der overvågede mig som medlem af Loyal to Familia. Så nu har jeg en bande på¨nakken. Det er såååå ufedt sådan noget.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #67 Dato: September 04, 2018, 02:32:34 pm »

Jeg prøvede også at høre en plade, men de havde lagt en stemme ind, der talte til mig? Det var Ieet, der overvågede mig som medlem af Loyal to Familia. Så nu har jeg en bande på¨nakken. Det er såååå ufedt sådan noget.

Sikkerhedskopieret.

Er Ieet medlem af Loyal to Familie eller er du selv? :hyper:

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #68 Dato: September 04, 2018, 02:33:13 pm »

Sikkerhedskopieret.

Det var ieet, da han selv skrev noget om det i DerRudis tråd om LTF.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #69 Dato: September 04, 2018, 02:37:41 pm »

Sikkerhedskopieret.

Sikkerhedskopieret.

Tja, hvad ved jeg? Ieet har dog engang skrevet, at han har rockervenner. Og de er vist ikke så glade for Loyal to Familia? Så jeg tvivler lidt...

Ieet har også engang skrevet, at han stammer fra Syrien. Det ved jeg dog ikke om det passer. Måske skrev han det for at vildlede folk...men det passer jo meget godt med, at han også er en buff dude. Sådan nogle arabere kan godt lide at være buff i det. :yes:

Synes dog ikke umiddelbart, at Ieet fremtræder særligt overbevisende som araber...but what do I know? :smile1:

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #70 Dato: September 04, 2018, 02:38:34 pm »

Sikkerhedskopieret.

Sikkerhedskopieret.

Tja, hvad ved jeg? Ieet har dog engang skrevat, at han har rockervenner. Og de er vist ikke så glade for Loyal to Familie? Så jeg tvivler lidt...

Ieet har også engang skrevet, at han stammer fra Syrien. Det ved jeg dog ikke om det passer. Måske skrev han det for at vildlede folk...men det passer jo meget godt med, at han også er en buff dude. Sådan nogle arabere kan godt lide at være buff i det. :yes:

Synes dog ikke umiddelbart, at Ieet fremtræder særligt overbevisende som araber...but what do I know? :smile1:

Han er ikke araber, men pæredansk.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #71 Dato: September 04, 2018, 02:40:01 pm »
Han er ikke araber, men pæredansk.

Det er også min fornemmelse. Den med at han var fra Syrien tror jeg var en prøveklud, han sendte ud, for at se, om folk var racistiske, hvis han kom med sådan en påstand.

Offline Lorenz

• Senior medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #72 Dato: September 04, 2018, 02:41:21 pm »
Jeg har lige sendt dig en besked.