Forfatter Emne: Horisonter er ikke kurver!?  (Læst 198 gange)

Offline Convex Earth (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
Horisonter er ikke kurver!?
« Dato: August 12, 2018, 09:54:38 am »
Horisonter er ikke kurver!?

https://www.youtube.com/watch?v=7NNpFRQbQX4

"Images of ships below a horizon are not proof of curvature. They actually prove how perspective works on flat earth. Here we compare images of ships in front of and behind the horizon, claimed to be due to curvature, to other images of close horizons."

(Billeder af skibe under en horisont er ikke bevis for krumning. De beviser faktisk, hvordan perspektivet fungerer på flad jord. Her sammenligner vi billeder af skibe foran og bag horisonten, hævdede at være på grund af krumning, til andre billeder af tætte horisonter.)

Hvorfor bliver RJ folket ved med at tro på, at den sete horisont danner en krumning - over land eller over hav?

Når det er bevist, at der ingen krumninger er med øjnene eller kameraets øjne placeret nær en fuldstændig plan landevej eller havoverflade!

Horisonter danner kun en illusion eller et synsbedrag i øjnene om krumninger - der er i virkeligheden ingen krumninger - det går helt lige ud!

Fup eller fakta?
Jorden er konveks og flad

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
Sv: Horisonter er ikke kurver!?
« Svar #1 Dato: August 12, 2018, 10:55:55 am »
Jeg har lige spist et stykke rundt fladbrød med kylling og salat til den enkle, men dejlige brunch Fruen og jeg fik ude på terrassen - inden det bliver regnvejr.. :ohmy:

- og tænk, det kunne endda osse krumme... :yes: - men dem snupper fuglene, så ski' være med det..! :big_grin:

Hvad skal DU så lave i dag, Snemand - altså udover at øse endnu mere af dit fladjords-gylp op...?  :dash2: :ROFL:

'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 12, 2018, 11:30:01 am »
Her er et billede af solsystemet - Kan du se den lille blå planet (ikke den i Køwnhavn) Hvorfor skulle den liige være flad når de andre er runde?  :girl_smile:

Fake profil, :girl_blum2:

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 12, 2018, 11:50:45 am »
Jeg har lige spist et stykke rundt fladbrød med kylling og salat til den enkle, men dejlige brunch Fruen og jeg fik ude på terrassen - inden det bliver regnvejr.. :ohmy:

- og tænk, det kunne endda osse krumme... :yes: - men dem snupper fuglene, så ski' være med det..! :big_grin:

Hvad skal DU så lave i dag, Snemand - altså udover at øse endnu mere af dit fladjords-gylp op...?  :dash2: :ROFL:

Ser lækkert ud - og så på en flad tallerken,  :girl_blum:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 12, 2018, 12:49:21 pm »

Ser lækkert ud - og så på en flad tallerken,  :girl_blum:

Ja, men det viste billede er nu et jeg har tyvstjålet - jeg skal ikke ha' noget af at lægge egne billeder ud hér - jeg er ganske enkelt ikke smart nok til at gøre dem 'anonyme'..

- og som du sikkert også ved, så er der masser af sære klaphatte rundt om os..  :big_grin:
'Uanset hvor mørkt livet til tider kan se ud, så husk at der altid er lys i køleskabet'....

Offline Convex Earth (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 12, 2018, 03:56:37 pm »
Her er et billede af solsystemet - Kan du se den lille blå planet (ikke den i Køwnhavn) Hvorfor skulle den liige være flad når de andre er runde?  :girl_smile:

Fordi der ikke er liv på alle de andre runde! :ohmy: :big_grin:
Jorden er konveks og flad

Offline Warlock

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    1.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 13, 2018, 02:52:18 pm »