Forfatter Emne: Hvad skal du have til aftensmad?  (Læst 81616 gange)

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.8%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Hvad skal du have til aftensmad?
« Svar #660 Dato: Juni 12, 2017, 10:39:57 am »
for små sko har den der vil smide andre ud fra landet. Fattig er den land der ikke kan rumme nye hud farve.

Jeg har talt.

Det kan de fleste lande - MEN DER ER ALTSÅ FOR MANGE "NYE" HUDFARVER, som kun nasser og ikke gider lave noget, kun lige formår at gå op på kommunekontoret, for at hæve andres surt optjente og beskattede penge - huHU - kom lige med største parten af de herværende "nye" hudfarvede, og fortæl herinde hvormange har arbejde!!! :hang1: :hang2: :hang3: :help:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Helt kontant
« Svar #661 Dato: Juni 12, 2017, 10:52:19 am »
Det kan de fleste lande - MEN DER ER ALTSÅ FOR MANGE "NYE" HUDFARVER, som kun nasser og ikke gider lave noget, kun lige formår at gå op på kommunekontoret, for at hæve andres surt optjente og beskattede penge - huHU - kom lige med største parten af de herværende "nye" hudfarvede, og fortæl herinde hvormange har arbejde!!! :hang1: :hang2: :hang3: :help:

Det har ca. halvdelen.

For 20 år siden var det en tredjedel, som havde arbejde.

At vi ikke er nået længere skyldes til dels, at der hele tiden kommer nye, som starter forfra i systemet.

Jeg foreslår, at vi nedsætter hastigheden, indtil vi får bedre resultater - ellers ender det galt.

Det kan selv jeg se, for stadig flere danskere bliver utilfredse og kræver omvæltninger.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline huHU

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0.2%
  • Verdenen er så god som du selv vil det.
    • Vis profil
« Svar #662 Dato: Juni 12, 2017, 10:13:56 pm »
Passende sko har den, der skriver om mad i "Hvad skal du have til aftensmad?"

Nu skal vi ik lade åse-helle sleppe så let. Husk hun er et fjende af samfundet.
How about being in family with Einstein?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Lasagne
« Svar #663 Dato: Juni 20, 2017, 12:19:22 am »
Det er supernemt, for jeg har lavet lasagne i min største gryde for et stykke tid siden, og har frosset det, så det skulle bare tages op af fryseren.

Det er rimelig sundt, for jeg har haft styr over råvarerne. Rensdyret har jeg skudt og selv hakket. Jeg har lavet bechamelsauce, og også kommet ret mange grøntsager i. Her i Grønland har de været frosne af økonomiske årsager, men jeg har brugt Malay-vok-mix, som indeholder et rimeligt udvalg af sunde frosne grøntsager. Jeg tør grøntsagerne op og skærer dem i små stykker. Ud over at være sundere, giver det en bedre smag. Det smager ret godt, hvis jeg selv skal sige det.

Det blev til 8 frosne lasagner, og det tager også ret lang tid at lave, så på den måde er det et godt kompromis.

Næste gang vil jeg selv lave lasagnepladerne af æg og durum hvedemel. Det er efterhånden længe siden, at jeg selv har lavet pasta. Hjemmelavet pasta smager bedre, og man kender råvarerne.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Online politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
  • Country: 00
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #664 Dato: Juni 20, 2017, 12:31:16 am »
Jeg er en ussel kok, men kan da til nød lavet noget ædeligt føde til mig selv. I aften fik jeg kartofler, grøntsager og kylling. Ikke ligefrem nogen gourmetmiddag, men mæt blev jeg da. KEEP IT SIMPLE, er mit motto indenfor madlavning. Så når jeg laver mad, er det altid noget med enten kartofler, ris eller pasta. Det er også de eneste ting, jeg kan finde ud af at lave. Og dog er det ikke noget jeg ville byde nogle gæster. Men jeg er ikke selv så pokkers kræsen. Da jeg boede i Kbh, købte jeg næsten altid mad ude i byen, fordi der var så mange gode take away steder. Her i Aalborg er der stort set kun China Griller og pizzariaer og det er sgu for kedeligt (tror der ligger mindst 200 pizzariar i Aalborg, det er helt sindssygt så mange der er. At de KAN køre rundt, skyldes nok at de fleste unge i Aalborg er simple Brian-typer, der faktisk SPISER pizza hver dag! - 50% af unge under 30 i Aalborg er fyldt med tatoveringer. Simple typer tsk tsk). Så jeg får kun take away ca. én gang om ugen, resten af dagene laver jeg det selv. I Kbh. var det take away 5-6 ud af 7 dage.

Det er egentlig mærkeligt, for alle andre i familien har arbejdet indenfor levnesmiddel- og fødevarebranchen. Men måske netop DERFOR har jeg aldrig fattet den store interesse for at kokettere. Nok fordi det hang mig ud af halsen som barn, at alle i familien arbejdede indenfor det felt. Og Rasmus Modsat, som jeg jo er, så valgte jeg så, at DET gad jeg ikke interessere mig for...jeg har altid valgt det modsatte af, hvad andre valgte. Fordi jeg ikke gider være en kopi af alle andre. De andre i skolen interesserede sig for engelsk fodbold, så måtte jeg jo interessere mig for italiensk fodbold. De andre sparkede med højre fod, så måtte jeg jo sparke med venstre fod. De andre tror, at jorden styres af mennesker. Så må jeg jo tro, at jorden styres af reptiler. O.s.v.
« Senest Redigeret: Juni 20, 2017, 12:44:12 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

JoIo

• Gæst
« Svar #665 Dato: Juli 26, 2017, 08:07:41 pm »
Spiste Dådyr ryg i dag, oveni købet økologisk, hvis det ellers er muligt ,o)
På vores 4 uge rundrejse var der ellers varslet dårligt vejr, og dermed tvunget restaurantmad, men surprise, det er godt 20 grader, og med en blanding af lokale grøntsager smagte kødet vidunderligt.

Bedste!
Kl. 20.00 22 grader og ingen vind ,o)

Vi har købt ind til to dage.
I morgen er det med strudsekød, nogen som har erfaring?

Offline Olga_K

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #666 Dato: Juli 26, 2017, 09:45:40 pm »
Jeg kan næsten fornemme, at denne tråd ikke kun omhandler aftensmad. Alligevel synes jeg, at jeg vil berige de tilstedeværende med at oplyse, at jeg har fået en broccolisalat med bacon, en af dem man kan købe i Føtex.

Den var faktisk ret lækker  :vampire:

JoIo

• Gæst
« Svar #667 Dato: Juli 27, 2017, 09:10:41 am »
Jeg kan næsten fornemme, at denne tråd ikke kun omhandler aftensmad. Alligevel synes jeg, at jeg vil berige de tilstedeværende med at oplyse, at jeg har fået en broccolisalat med bacon, en af dem man kan købe i Føtex.

Den var faktisk ret lækker  :vampire:

Mon ikke din salad var økologisk 

JoIo

• Gæst
« Svar #668 Dato: August 01, 2017, 09:23:16 pm »
Hestekød

Jeg havde nærmest glemt om den udmærkede kød, som er meget elskede i Holland, og her fik vi så også hvert dag serverede Heste Mørbrad
Kan anbefales, er billigere og bedre end Kø kød, måske lidt mere langt trådet men smager vidunderligt og er meget mørke i farvedet.

JoIo

• Gæst
« Svar #669 Dato: August 23, 2017, 06:40:05 pm »
På vej hjemme købte vi par saltede skankene nu lugter køkkenet af bacon og sauerkraut.
Det bliver Eisbein og sauerkraut, dog tilpasser jeg gerne vores sauerkraut med lidt friske ananas og skalotter.

Kan varm anbefales med køligt Weis Beer