Forfatter Emne: Hvad skal du have til aftensmad?  (Læst 81753 gange)

Campanule

• Gæst
Sv: Hvad skal du have til aftensmad?
« Svar #30 Dato: September 09, 2012, 10:24:25 am »
Jeg har også en stegeso. Det eneste, jeg har prøvet i den, er en ribbensteg, men den blev altså god

Min mand snakker noget om at hjemmelavet pizza i aften. Han har købt tærtedej (så meget for hjemmelavet hehe) men ellers hælder jeg til broccolitærte

Campanule

• Gæst
« Svar #31 Dato: September 10, 2012, 12:25:09 pm »
Manden prøvede med hjemmebagt pizza i går uden at få en michelin-stjerne...

Jeg ved ikke hvad jeg kan lokke ham til at lave i dag, men jeg håber på broccolitærte. Den er et hit hos mig

Campanule

• Gæst
« Svar #32 Dato: September 11, 2012, 02:20:25 pm »
Nå det blev lunede rugklapper med pålæg. De smagte ok

Vi skal have stegte rodfrugter til aften

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: September 11, 2012, 03:24:47 pm »
Jeg har lige sat en stor gryde kartoffel/grøntsagssuppe over. Der er kartofler, selleri, porrer, løg og persillerødder i. Tror jeg drysser sprødstegt bacon over til sidst. Der bliver også mange portioner til fryseren. Jeg skal jo til at vænne mig til at lave mad kun til mig selv nu. Men det går faktisk overraskende godt. Jeg havde ikke regnet med jeg gad lave mad kun til mig selv, men det gør jeg. Og hold da op hvor kan jeg egentlig leve billigt.

I sidste uge kogte jeg en kylling sammen med porrer, selleri, persillerod og gulerødder. Om aftenen fik jeg noget af kyllingekødet sammen med grøntsagerne og sur/sød sovs. Dagen efter lavede jeg høns i asparges, og der var til to dage. Resten af kyllingen puttede jeg i fryseren til en gang pastasalat. Noget af suppen brugte jeg til en gryderet med kylling i weekenden, og resten af suppen bruger jeg i dag til kartoffel/grøntsagssuppen.

Så den ene kylling rakte virkelig langt, og ingen af grøntsagerne gik til spilde, for de sidste er jeg ved at koge nu. Der går helt sport i at gøre det så økonomisk som muligt, og undgå at der går noget til spilde. Det har jeg nu altid været god til, men det kan være lidt sværere når man er alene. Så skal man være ekstra kreativ, og det kan jeg faktisk godt li'  :crigon_02: :biggrin:

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: September 11, 2012, 03:36:13 pm »
tror det bliver  kylling i karry,og ris.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Campanule

• Gæst
« Svar #35 Dato: September 11, 2012, 05:02:17 pm »
Du er bare go', sun^lady. Vi prøver også at lave mad med så lidt spild som muligt. Hvis vi har lavet for stor portion en aften, så spiser husbonden resterne til frokost dagen efter. Med de madvarepriser er det godt både for os og for "de andre"

Det lyder virkelig lækkert, det du har fået ud af kyllingen. Og flot du laver til dig selv. Det gjorde jeg også, da jeg boede alene. Det var nu ok

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: September 11, 2012, 07:48:55 pm »
Vi har fået Moussaka - og der er nok til i morgen også :-)

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: September 12, 2012, 12:20:34 am »
Jeg laver også mad til mig selv og hader at smide mad ud..

Men det klarer jeg når jeg køber ind.  Køber jeg fars f.eks. deler jeg det op i portioner når jeg kommer hjem - og så i fryseren med det.

Køber jeg noget frossent  skal det være løsfrosset, så jeg kan tage en portion op ad gangen.

Grønsager koger jeg så det passer præcis til en portion. Jeg tænker ikke meget på økologi - nok mere på økonomi. Og så skal jeg tænke på min vægt - der tenderer pondus.

Jeg kunne godt gå ned i byen og spise for ca. 40 kr, men dels er portionerne for store og dels er der tilbud om desert. Og man skal ikke lade sig friste.!

Det er billigt, det  er nemt, det er hurtigt, og jeg får noget jeg kan lide. Og der er rige muligheder for afvekslinger. Jeg gider ikke spise det samme to dage i træk.

I dag f.eks. var det 2 rødspættefileter med kartofler og smørsovs. Og en ostemad til aften.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #38 Dato: September 12, 2012, 08:47:54 am »
Det lyder godt og som du trives med det, Rudolf. Og ja det der med at lade sig frist uha  :biggrin: Kender det

Vi skal have en eller anden risret med oksefars i aften

Offline sun^lady

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: September 12, 2012, 11:46:08 am »
Tak Nule  :biggrin:

Rudolf: Det lyder også til du har styr på det  :thumbsup:

I aften skal jeg have en hakkebøf med masser af bløde løg og ovnbagte rodfrugter  :LaieA_045:

Campanule

• Gæst
« Svar #40 Dato: September 12, 2012, 02:42:32 pm »
Det lyder også lækkert, sun

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: September 13, 2012, 07:20:54 pm »
Vi skulle have haft fiskefiletter i aften. Jeg var inde og handle tidligere i dag, og sidst på eftermiddagen kommer jeg til at tænke på, hvad det egentlig var, jeg havde planlagt til aften. Kigger på madplanen, og der står så fisk. Øhhh ... så skulle jeg nok have kørt forbi fiskehandleren, da jeg var inde at handle 

Skyndte mig at skrive til mig kæreste, for at få ham til at køre forbi fiskehandleren på vej hjem fra arbejde, men desværre kørte han ind i indkørslen 30 sekunder senere ... Så too late. Så nu bliver det bare til rugbrød i stedet  :biggrin:

Campanule

• Gæst
« Svar #42 Dato: September 14, 2012, 09:02:01 am »
Der var I heldige MacAlli  :biggrin: - altså hvis I ikke er så meget for fisk

Jeg spiser kun fisk, fordi man "skal" - Superbest har 10 rødspættefilet'er på tilbud til 50,- på søndag. Det overvejer jeg

I aften skal vi have medisterpølse, kartofler og brun sovs

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: September 14, 2012, 09:51:39 am »
Jo, vi kan rigtig godt lide fisk, men jeg slap da for at lave mad  :biggrin:

I aften står den på hjemmelavede burgers  :LaieA_045:

Campanule

• Gæst
« Svar #44 Dato: September 14, 2012, 11:21:24 am »
MacAlli, jeg købte nogle grove, fuldkorns bugerboller i Netto forleden. De er ok

He he fru Hartmann, her deler vi med hunden