Forfatter Emne: Hvad skal du have til aftensmad?  (Læst 81450 gange)

Campanule

• Gæst
Hvad skal du have til aftensmad?
« Dato: August 28, 2012, 05:52:47 pm »
Vi skal have gammeldags hakkebøffer med brun sovs - og så is med vafler til dessert

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: 00
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Hvad skal du have til aftensmad?
« Svar #1 Dato: August 29, 2012, 02:52:48 pm »
jeg fik hakkebøf med spejlæg igår,men syntes at hakkekød af alle slags ikke bliver brunt,men ligner noget der nærmest er kogt.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Campanule

• Gæst
« Svar #2 Dato: August 29, 2012, 04:02:43 pm »
Er det for en fedtprocent måske? Vi steger vores uden fedtstof på sådan en slip-let-pande, og de bliver ok brune

I aften skal vi have pandestegte grønsager/rodfrugter med en bouillonsovs jævnet med fløde. Kødfri dag

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.2%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 29, 2012, 04:26:01 pm »
det var mesterhakket oksekød med 2 til 7 fedt i,steger med becel flydende margarine.
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Campanule

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 29, 2012, 04:36:25 pm »
Jeg er ikke nogen kok men jeg synes, det lyder det samme som vores. Men det har nok meget med kødet at gøre. Det er nok ikke altid lige godt  :JC_snack: Sommetider er vi heller ikke helt tilfredse

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Klub-SUK
« Svar #5 Dato: August 29, 2012, 07:32:53 pm »
Selv jeg som lever af at lave mad, oplever at kødkvaliteten er meget svingende. Og det er klar, hvis kvaliteten på kødet er ringe, så er det svært at få et tilfredstillende reultat.

Min erfaring er dog, at hvis panden er ordentlig varm, inden man kommer kødet på, så når det at få en rimelig og ordentlig stegeskorpe, inden man skruer ned. Om man steger i olie, smør, margarine, eller helt uden tror jeg ikke har den store betydning. Det vil nok altid være en smagssag eller temperamentssag.

Kærlig hilsen
Carmen
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Campanule

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 29, 2012, 07:46:25 pm »
Det har du nok helt ret i, Carmen. Vi elsker grønsager, så vi har flere kødløse dage om ugen. Det gør så til gengæld, at vi fortrinsvis køber økologisk kød. Og der bilder vi os ind at vi kan smage forskel. Men jeg ved ikke om det holder i en blindtest  :cool:

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 30, 2012, 12:22:27 am »
Min  middagb som  jeg spiser om middagen forsøger jeg at variere mest mulig, men jeg er jo nødt til at købe ind så jeg fåør spist op - jeg hader at smide for gamle ting ud.

Så det bliver ofte tikl noget kylling, fisk eller andet der kan portisioneres i fryseren. En gang imellem skejer jeg ud, og teger en gang revelsben fra jensens bøfhus. DCer er til 2 dage i sådan en pakke.

Er man enlig folkepensionist er man nødt til at se på økonomiken - og man skal, jo gerne være mæt hver dag.!
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Campanule

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 30, 2012, 08:59:05 am »
Ja så er der ikke mange penge at rutte med

Min svigerfar er enkemand, han er med i kommunens madordning og får god mad og en dessert hver dag. Det fungerer godt

Campanule

• Gæst
« Svar #9 Dato: August 31, 2012, 08:48:51 am »
Min mand kommer altid sent hjem om torsdagen - i hvert fald for det meste. Så vi ender altid på pizzeria. Jeg fik en med både pølser, bacon og hakkekød på. Den kunne jeg nu ikke spise det hele af  :ahappy:

Campanule

• Gæst
« Svar #10 Dato: August 31, 2012, 03:59:35 pm »
I aften skal vi have stegte rødspættefilet'er, nye kartofler og Knorrs hollandaise-sovs

Campanule

• Gæst
« Svar #11 Dato: September 01, 2012, 08:27:32 pm »
Hm! Ikke meget inspiration herinde  :blind:

Vi har fået en broccolitærte - den er altid god

Offline MacAlli

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 01, 2012, 09:12:40 pm »
Min mand kommer altid sent hjem om torsdagen - i hvert fald for det meste. Så vi ender altid på pizzeria. Jeg fik en med både pølser, bacon og hakkekød på. Den kunne jeg nu ikke spise det hele af  :ahappy:

Hvad søren, Nule - er du begyndt at spise mere kød?

Vi har fået andebryster m/hvide og brunede kartofler og brun sovs 

Campanule

• Gæst
« Svar #13 Dato: September 02, 2012, 01:30:26 pm »
Ja det er jeg. Jeg måtte jo rende til læge og sygehus i tide og utide og få sprøjter fordi jeg manglede både det ene og det andet. Jeg troede ellers jeg var dækket ind med både vitamier og proteiner, men det var jeg langt fra

I aften skal vi have Ungarnsk risfad. Det er med hakkekød, ris, peberfrugt, creme fraiche og krydderier. En nem ret som skal i ovnen

Campanule

• Gæst
« Svar #14 Dato: September 03, 2012, 09:29:50 am »
Vi spiste ikke det hele af broccolitærten, så jeg vil prøve at varme den ellers må det blive en rugbrød