Forfatter Emne: Kære bysamfund, forbyd opvaskemaskiner  (Læst 3897 gange)

lyjse

• Gæst
Sv: Kære bysamfund, forbyd opvaskemaskiner
« Svar #30 Dato: August 05, 2018, 11:53:17 am »
Ida Auken blandede sig da ellers i kommunernes afgørelser, vi havde et tilfælde i samme komune, hvor de havde givet tilladelse til at, landmanden måtte bygge en lade, og det gjorde han så - men den blev revet ned - fordi Ida Auken forlangte det, den lå et forkert sted  :dash2:

Nu bliver jeg lidt forvirret.

Havde I klaget til Miljø- og Fødevareklagenævnet eller til Ida Auken?

??????????????? Ida Auken var miljøminister på det tidspunkt.

Først klagede vi over kommunens afgørelse ( der ligger gerne en klagevejledning )  derefter modtog vi alt, hvad kommunen - havde forsvaret sig med, og hvad gør man, når man kan bevise, at de gode venner, til ham der forurende søen, lyver så de skulle skamme sig ?  :bad:

De påstod f.eks. at vi aldrig havde fået tilladelse til, at grave den sø - tilladelsen havde vi selvfølgelig, og vedlagde bevis - det er en § 3 sø

https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/3-beskyttede-naturtyper/

Beskyttede naturtyper - § 3

Ida Auken havde så travlt med, at blande sig i kommunernes sager, men påstod - hun ikke måtte blande sig i denne sag  :connie_22:

Det er så råddent  :bad:

Anklageren

• Gæst
« Svar #31 Dato: August 05, 2018, 12:08:35 pm »
Ida Auken blandede sig da ellers i kommunernes afgørelser, vi havde et tilfælde i samme komune, hvor de havde givet tilladelse til at, landmanden måtte bygge en lade, og det gjorde han så - men den blev revet ned - fordi Ida Auken forlangte det, den lå et forkert sted  :dash2:

Nu bliver jeg lidt forvirret.

Havde I klaget til Miljø- og Fødevareklagenævnet eller til Ida Auken?

??????????????? Ida Auken var miljøminister på det tidspunkt.

Først klagede vi over kommunens afgørelse ( der ligger gerne en klagevejledning )  derefter modtog vi alt, hvad kommunen - havde forsvaret sig med, og hvad gør man, når man kan bevise, at de gode venner, til ham der forurende søen, lyver så de skulle skamme sig ?  :bad:

De påstod f.eks. at vi aldrig havde fået tilladelse til, at grave den sø - tilladelsen havde vi selvfølgelig, og vedlagde bevis - det er en § 3 sø

https://mst.dk/natur-vand/natur/national-naturbeskyttelse/3-beskyttede-naturtyper/

Beskyttede naturtyper - § 3

Ida Auken havde så travlt med, at blande sig i kommunernes sager, men påstod - hun ikke måtte blande sig i denne sag  :connie_22:

Det er så råddent  :bad:

Jamen staten har en masse embedsmænd ansat, der tager sig af klager (så det er ikke ministeren).

Man kan også godt klage til ministeren personligt, og derfor vil jeg gerne vide, hvem I har klaget til.

Jeg ville først klage til Miljø- og Fødevareklagenævnet, hvis det var mig.

lyjse

• Gæst
« Svar #32 Dato: August 05, 2018, 12:22:13 pm »
Anklager

Citér

Vi fulgte jo klagevejledningen - læs hvad jeg skrev.

Da det var håbløst, på grund af kommunens løgne, sendte vi klagen videre til Ida Auken -  hun er jo så "miljøbevidst" at hun da ikke vil tillade en nabo, at forurene en § 3 sø eller...... jo da, hun har det kun "i munden" hun er fuldstændig ligeglad med forurening  :bad:

P.S. En advokat gav os ret, en som arbejdede med miljøsager - han skulle bare have 8000,00 kr. for at skrive et brev ...

Anklageren

• Gæst
« Svar #33 Dato: August 05, 2018, 12:33:34 pm »
Anklager

Citér

Vi fulgte jo klagevejledningen - læs hvad jeg skrev.

Da det var håbløst, på grund af kommunens løgne, sendte vi klagen videre til Ida Auken -  hun er jo så "miljøbevidst" at hun da ikke vil tillade en nabo, at forurene en § 3 sø eller...... jo da, hun har det kun "i munden" hun er fuldstændig ligeglad med forurening  :bad:

P.S. En advokat gav os ret, en som arbejdede med miljøsager - han skulle bare have 8000,00 kr. for at skrive et brev ...

Det som gør mig forvirret om, hvem der er klaget til er - at du antager - at ministeren personligt kan overkomme at tage sig af 5,7 millioner borgeres klager.

Jeg vil bare gerne vide, hvad der er foregået - ikke andet.

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: 00
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: August 05, 2018, 12:38:27 pm »
Ida Augen var vist
radikal.
Det siger meget om
Anklageren?

lyjse

• Gæst
« Svar #35 Dato: August 05, 2018, 01:35:22 pm »
Anklager, hvis du vil vide, hvad der er foregået, skal du bare læse, hvad jeg skriver.

Hvad laver en miljøminister... Ida havde et ansvar for, at der ikke blev grebet ind i sagen, men løgnen vandt,  forureningen skete, det bærer søen præg af, den dag i dag.

Politiet sagde, det var kommunens ansvar - kommunenen holdt hånden over synderen, og smed løgne til Miljøklagenævnet - sådan foregår det - også når ministeren hedder Ida Auken. Det er vel det, der plager dig Anklager...  :boast:  Havde det nu været en blå regering, SÅ havde det jo været, noget HELT andet  :bee: :hang2:

Anklageren

• Gæst
« Svar #36 Dato: August 05, 2018, 01:45:37 pm »
Anklager, hvis du vil vide, hvad der er foregået, skal du bare læse, hvad jeg skriver.

Hvad laver en miljøminister... Ida havde et ansvar for, at der ikke blev grebet ind i sagen, men løgnen vandt,  forureningen skete, det bærer søen præg af, den dag i dag.

Politiet sagde, det var kommunens ansvar - kommunenen holdt hånden over synderen, og smed løgne til Miljøklagenævnet - sådan foregår det - også når ministeren hedder Ida Auken. Det er vel det, der plager dig Anklager...  :boast:  Havde det nu været en blå regering, SÅ havde det jo været, noget HELT andet  :bee: :hang2:

En minister ser meget sjældent borgernes klager, og det gælder alle ministre. De skal jo også have tid til at passe deres arbejde med at lede landet.

Du tager i øvrigt helt fejl, og du tillægger mange gange andre onde hensigter.

Jeg er imod forurening, og jeg går ind for, at forureneren skal betale.

Anklageren

• Gæst
Du er ikke rigtig klog
« Svar #37 Dato: August 06, 2018, 02:01:32 am »
Ida Augen var vist
radikal.
Det siger meget om
Anklageren?

Jeg har aldrig sagt noget om Ida Auken.

lyjse

• Gæst
« Svar #38 Dato: August 19, 2018, 11:53:08 am »
Og dette er vel også landbrugets skyld... måske de på et tidspunkt - har dyrket jorden...  :bee: ligesom Filsø - som er gammel landbrugsjord og fik iltsvind under tørken......   her flyder det med kondomer / lightere / flasker og plastikbestik o.s.v. 3 uger efter Langelandsfestivalen ...

https://www.bt.dk/samfund/kondomer-flasker-og-plastikbestik-tre-uger-efter-festival-har-naboerne-faaet-nok

« Senest Redigeret: August 19, 2018, 11:54:49 am af lyjse »

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: August 19, 2018, 12:44:27 pm »
Ja det gør det jo nok ikke bedre at der ikke blir ryddet op,  :girl_sad:
Fake profil, :girl_blum2:

Anklageren

• Gæst
Kære landmænd - hold op med at bruge opvaskemaskiner
« Svar #40 Dato: August 19, 2018, 04:39:18 pm »
Og dette er vel også landbrugets skyld... måske de på et tidspunkt - har dyrket jorden...  :bee: ligesom Filsø - som er gammel landbrugsjord og fik iltsvind under tørken......   her flyder det med kondomer / lightere / flasker og plastikbestik o.s.v. 3 uger efter Langelandsfestivalen ...

Jeg har liked dit oplæg, for jeg synes også, det er noget svineri.

Jeg kan bare ikke se, at landmændene skal have lov til at forurene drikkevandet, vore vandløb, søer og fjorde, fordi de har været nogen svin på Langeland.

Der har været iltsvind i Filsø, fordi der har været for meget fosfor og kvælstof i vandet - og Filsø har i øvrigt været en af Danmarks største søer med masser af forskellige fisk.

Nu er det meste afvandet og er blevet til landsbrugsjord, som vi ikke har brug for, fordi der er overproduktion af landbrugsvarer i EU (så byboerne skal betale for at oplagre overskuddet i EU lagre for at holde priserne så meget oppe i forretningerne, at landmændene kan leve af det).

Det havde været bedre for alle, hvis marginal jorderne aldrig var blevet opdyrket.

Vi ville også have haft mere grundvand og mere rent drikkevand.

Anklageren

• Gæst
PS
« Svar #41 Dato: August 19, 2018, 05:36:32 pm »
Jeg har aldrig forstået din måde at "tænke" på Lyjse.

Hvad er det du gør: Du forhandler skyld i stedet for at se på miljøproblemerne (og det forstår jeg ikke).

Har du en god forklaring på det?

lyjse

• Gæst
« Svar #42 Dato: August 19, 2018, 08:25:44 pm »
Anklager

Citér
Der har været iltsvind i Filsø, fordi der har været for meget fosfor og kvælstof i vandet - og Filsø har i øvrigt været en af Danmarks største søer med masser af forskellige fisk.

https://ing.dk/artikel/effektiv-draening-kostede-80-ton-fisk-livet-filsoe-213781

Området blev i 2012 genskabt som sø af Aage V. Jensen Naturfond, efter at det siden midten af 1800-tallet havde været afvandet og brugt som landbrugsjord.

Naturlig proces og ingen næringsstoffer

Theis Kragh understreger, at forskerne ikke peger fingre af landbruget. For der er ikke tale om næringsstoffer, men derimod naturens egen gang med et ekstremt sommervejr kombineret med et gennemdrænet område, der har ledt vandet ud i søen.

Citat slut

Anklager
Citér
Jeg har liked dit oplæg, for jeg synes også, det er noget svineri.

Citér
Du forhandler skyld i stedet for at se på miljøproblemerne

Er det ikke dig, der skynder dig, at give landbruget skylden... nu kan du se, det var heller ikke landbrugets skyld, at fiskene døde i Filsø  :bee:

Anklageren

• Gæst
« Svar #43 Dato: August 19, 2018, 08:40:31 pm »
Er det ikke dig, der skynder dig, at give landbruget skylden... nu kan du se, det var heller ikke landbrugets skyld, at fiskene døde i Filsø  :bee:

Det gør jeg da ikke.

Der har i mange år været målinger af landbrugets udledninger, så jeg bygger kun på fakta, som jeg da gerne vil dokumentere (du ser ikke på det som fakta). Det er vist mest følelserne, der tæller hos dig  :smile1:

Filsø var engang en af Danmarks største søer med et areal på ca. 3000 ha. - og nu er den blevet "genskabt" af Aage V. Jensen Naturfond til 915 ha.

Det er kun en tredjedel af den tidligere størrelse.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: August 19, 2018, 08:42:53 pm »
Ja Filsø er bla. udsat pga. landbruget
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hvorfor-er-80-tons-fisk-i-jyllands-naeststoerste-soe-doede

Klimaforandringerne med varmere vejr og mindre nedbør, men nedbør i voldsomme mængder, kombineret med landbrugets udledning, og den måde området er drænet på, siger Theis Kragh.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende