Forfatter Emne: Kære bysamfund, forbyd opvaskemaskiner  (Læst 3894 gange)

lyjse

• Gæst
Kære bysamfund, forbyd opvaskemaskiner
« Dato: Juli 31, 2018, 11:05:43 am »
Vi havde en debat, vedrørende landbruget - tørkehjælp og forurening...  jeg nævnte den forurening, landbruget ikke er skyld i - nemlig skov svin og landevejs svin og by svin.

Der kastes affald fra biler - fra togene - der smides bunker af affald i naturen og i havet..
Er det opdragelsen, der har fejlet - er det fordi folk, er ligeglade med vores jord ?

Jeg læste dette :

https://effektivtlandbrug.landbrugnet.dk/artikler/arkiv/14099/kaere-bysamfund-forbyd-opvaskemaskiner.aspx

For at få ukrudtet til at gå ud, bruger vi f.eks. et minimiddel med navnet Express. Det virker på den måde, at det går ind og blokerer et vigtigt enzym, som kun planterne har. Derved blokeres dannelse af aminosyrer, som er livsvigtige byggesten for planten.  Mennesker og dyr har ikke det nævnte enzym, og ukrudtsmidlet er bl.a. derfor ikke særligt giftigt for os. Det er desuden så smart, at Express påvirker mange ukrudtsplanter, men ikke korn og græs, som kan nedbryde midlet.

Det halve af en opvasketabs

Alle ved, hvor meget en normal fodboldbane fylder. (105x68m = 0,7 hektar). Forestil dig, det er en ny fremspiret kornmark, hvor vi ønsker ukrudtet fjernet, for at få plads til store sunde kornplanter.

Der skal kun bruges 10 gram Express (det halve af en opvasketabs) for at fjerne ukrudtet på hele banen.

Tag så 10 gulvspande og fyld dem med vand – put 1 gram Express i hver spand, og fordel så alle 10 spande helt jævnt ud over hele fodboldbanen. Ja, det er en meget lille mængde, og der skal bruges en rygsprøjte el. lign. Og der sprøjtes kun en gang årligt.

Meget dobbeltmoralsk

Sammenlign så med en opvaskemaskine. Da skal du kun bruge de 5 gulvspande til en opvask, men typisk dobbelt så meget opvaskemiddel. Altså 4 gange mere koncentreret. Og et opvaskemiddel, som er faremærket, ødelægger indre organer, hvis man putter det i munden, indeholder ionbaserede sulfitter og fosfater, som naturen ikke kan nedbryde.

Det må stå frit fremme, og der ingen kontrol med forbrug osv. Og mange vasker op flere gange hver uge. Egentlig er det meget dobbeltmoralsk, at man forlanger, at landbruget skal gå 50 år tilbage i tiden uden kemi, og så bruger folk selv store mængder kemi i husholdningen.

Citat slut

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Kære bysamfund, forbyd opvaskemaskiner
« Svar #1 Dato: Juli 31, 2018, 11:54:06 am »
God artikel lyjse og dobbelt moral er godt ved du. Den første tanke der faldt mig ind er at opvaskemaskiner udleder vandet i et lukket rørsystem; men udledningen fra landmanden foregår i et "åbent" system. Deraf fremkommer der stor forurening fra landmanden. Danmark er jo europas største grise lokum.  :smile1:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Amanda

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 31, 2018, 12:32:39 pm »
God artikel lyjse og dobbelt moral er godt ved du. Den første tanke der faldt mig ind er at opvaskemaskiner udleder vandet i et lukket rørsystem; men udledningen fra landmanden foregår i et "åbent" system. Deraf fremkommer der stor forurening fra landmanden. Danmark er jo europas største grise lokum.  :smile1:
Kommer helt an på hvor du bor.
Vandet fra vores opvaskemaskine, samt vaskemaskine løber direkte ud i naturen,.
Det er kun i tæt bebygget områdederver kloakeret.

Offline Petra

• Senior medlem
  • Activity:
    3.4%
  • Country: 00
  • Køn: Kvinde
  • Muslimmænner vil gerne snuse til min grotte.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2018, 12:38:35 pm »
Muslimer skal være skånet,
da de forbruger meget opvask.
De æder kage dagen lang og er
tykke og fede?
Tog man den store frakke og tørklæde
af dem, vil de stadig have en BMI
på 72?
Godt de snart skal betale for tolken,
så de kan lyve sig tyndere.

lyjse

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juli 31, 2018, 02:48:00 pm »

Det landmanden i dag, sprøjter med, når ikke grundvandet, som han skriver :

Der skal kun bruges 10 gram Express (det halve af en opvasketabs) for at fjerne ukrudtet på hele banen. altså det giver da "stof til eftertanke"  :smile1:

Vi er jo blevet klogere, i gamle dage, brugte de skrappere midler - men fabrikkerne var endnu værre, de udledte deres spillevand - direkte ud i havet.

Og hvor gjorde folk af deres affald, dengang vi ikke havde nogen skraldemand ... smed de det i vandet, eller ud i skoven - næsten som de gør i dag....  :boast:

Anklageren

• Gæst
« Svar #5 Dato: Juli 31, 2018, 03:08:39 pm »
Vil det sige, at 10 gram Express (det halve af en opvasketabs) kan dræbe vandplanterne i Gudenåen?

Offline Amanda

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2018, 05:16:39 pm »
Vil det sige, at 10 gram Express (det halve af en opvasketabs) kan dræbe vandplanterne i Gudenåen?

Hvis det hældte det i der sikkert.
Mon ikke de plante de vil dræbe optager det.

De landmænd her på egnen er lige så lidt interesseret i miljøskader som os andre.
Det er påfaldende at en by som København får vand fra Lejre kommune, der er ikke mange landbrug der,så vidt jeg husker.

Anklageren

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juli 31, 2018, 05:18:17 pm »

De landmænd her på egnen er lige så lidt interesseret i miljøskader som os andre.

- som oplever uheld -

Offline Amanda

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2018, 05:21:29 pm »

- som oplever uheld -

Fisker og bønder skal bare under mere opsyn.
Så er meget vundet.
« Senest Redigeret: August 01, 2018, 09:45:24 am af Amanda »

lyjse

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2018, 10:24:02 pm »

Nu går jeg ikke ud fra, at de leder spildevandet - opvaketabs - direkte ud i Gudenåen - derovre i jylland...

det kunne landmændene jo ikke finde på - men hvad har du ellers at sige - om den forurening vi har i verden, hvor plastik er et kæmpe problem, som ikke løses ved, at sortere det - det er miljøsvinene vi skal til livs !

Anklageren

• Gæst
« Svar #10 Dato: August 01, 2018, 02:13:55 am »

Nu går jeg ikke ud fra, at de leder spildevandet - opvaketabs - direkte ud i Gudenåen - derovre i jylland...

det kunne landmændene jo ikke finde på - men hvad har du ellers at sige - om den forurening vi har i verden, hvor plastik er et kæmpe problem, som ikke løses ved, at sortere det - det er miljøsvinene vi skal til livs !

Først vil jeg da gerne vide, om du selv bruger plastik, så jeg kan tilpasse mit svar til virkeligheden  :smile1:

- og landbruget er storforbruger af plastik.

Selv den store sprøjtebeholder som de bruger, når landmændene sprøjter med Express er af plastik - og mange landmænd har i øvrigt opvaskemaskine - så det gør dit oplæg uldent.

« Senest Redigeret: August 01, 2018, 03:34:10 am af Anklageren »

lyjse

• Gæst
« Svar #11 Dato: August 01, 2018, 07:03:25 am »
Anklager...hvor ser du jeg skriver, vi ikke skal bruge plastik ??????

Jeg skrev, vi skulle de svin til livs, der smider med det, overalt på jorden !

Der er ikke noget i vejen med det plastik, hvis ikke det flyder i havet i skoven o.s.v.

http://www.returmedplasten.dk/emneoversigt/mere/plasttyper/

Offline dna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: August 01, 2018, 07:56:26 am »

- som oplever uheld -

Fisker og bønder skal barpeunder mere opsyn.
Så er meget vundet.

For det første er de under skarpt opsyn. For det andet så er de virkelige miljøsyndere i rigtig mange tilfælde private mennesker. De er i de fleste tilfælde fuldstændig ignorante og ligeglade med deres forbrug. Jeg vil vove den påstand at de fleste landmænd nu om dage er nogle af dem, der værner mest om naturen.

Offline Amanda

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: August 01, 2018, 09:48:41 am »

- som oplever uheld -

Fisker og bønder skal barpeunder mere opsyn.
Så er meget vundet.

For det første er de under skarpt opsyn. For det andet så er de virkelige miljøsyndere i rigtig mange tilfælde private mennesker. De er i de fleste tilfælde fuldstændig ignorante og ligeglade med deres forbrug. Jeg vil vove den påstand at de fleste landmænd nu om dage er nogle af dem, der værner mest om naturen.

Jeg skrev også et sted, at de fleste landmænd passer på, der imod sejler der fiskefabrikker rundt og tømmer havet.

lyjse

• Gæst
« Svar #14 Dato: August 01, 2018, 10:30:47 am »
dna
Citér
Jeg vil vove den påstand at de fleste landmænd nu om dage er nogle af dem, der værner mest om naturen.

Jeg er enig.

Hvis ikke de ville værne om naturen, havde de nok ikke valgt landbruget, og de bliver overvåget - de skal jo oplyse, hvor meget de køber o.s.v.

Det er IKKE landmændene, der smider flasker og øldåser - pizzabakker med gamle madrester - plastik med mere - på deres marker, så det kommer med, når der presses hø / halm, og dyrene bliver syge, eller dør på grund, at folks svineri   :bad:

Jeg tror faktisk, det er de samme personer, der har så ondt i r.... af landmændene, selv er de største miljøsvin !!