Forfatter Emne: Verdens Bedste Nyheder  (Læst 5258 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Verdens Bedste Nyheder
« Dato: Januar 13, 2015, 01:59:49 am »
Man tror næsten det er løgn, at der findes en dansk site med nyheder om konkrete fremskridt, men hvis du bliver for påvirket af alle de deprimerede mennesker, som plejer at tegne dagsordenen, så er det måske værd at besøge denne site.

http://verdensbedstenyheder.dk/
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Joakim

• Gæst
Sv: Verdens Bedste Nyheder
« Svar #1 Dato: Januar 13, 2015, 06:40:47 am »
Det var dejligt for jer, at i kan beholde illusionen om Daisiland lidt i nu.
Og i kan lade lidt op, når hverdagen kommer lidt for tæt på.

God fornøjelse med den.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2015, 07:00:29 am »
Man tror næsten det er løgn, at der findes en dansk site med nyheder om konkrete fremskridt, men hvis du bliver for påvirket af alle de deprimerede mennesker, som plejer at tegne dagsordenen, så er det måske værd at besøge denne site.

Kom nu ikke og ødelæg vores dårlige humør. Vi må straks hen og se Niels Brinch på TV2 så vi rigtigt kan få at vide hvor bekymrede vi skal være............................

Men tak for et rigtigt godt link. Det med at 1/3 af Afrikas befolkning er middelklasse vidste vi, nogenlunde oplyste, godt i forvejen. Men oplysningen om at der bliver flere skove rundt omkring, er interessant. Nu er vi siden 70'erne blevet tudet ørerne fulde med hvordan ørknerne breder sig som følge af menneskers rydning af regnskov. Jeg ved ikke hvor det kommer fra, men det er spin, ævl og vås. Der spreder sig noget ørken her og der, men der breder sig skov andre steder. Og så de dommedagsprofeter der udbreder at regnskovene er Jordens lunger: Regnskove producerer ikke overskud af ilt. Jo, en regnskov der vokser op gør, men når den er vokset op, vil den bruge nøjagtigt det ilt den producerer, i sine egne nedbrydningsprocesser, sååååååååå ......................

Den gode nyhed om hvordan Europas dyreliv er ved at regenerere sig var jeg inde på i "Ravne"-tråden. Jeg så i tysk TV den gode nyhed om hvordan bestande af Leoparder og Stribet Hyæne var ved at komme igen i befolkningstætte områder i Indien. Dyr og mennesker har åbenbart fundet ud af det med hinanden.

I Kenya koster en smartphone 40,- kroner. I Kenya og i 3,-verden generelt er der opstået et småpenge-betalingssystem der betjenes fra smartphone, så ledes at mindre ressourcestærke mennesker kan afregne med hinanden uden om banker. Det lyder ikke af så meget, men når der er flere milliarder mennesker der bruger det, løber det satme op. Demokratisk synes jeg. Ikke nogle bankaktionærer og forgyldte hovedsæder der skal have profiter af kunderne. Bare nogle programmører der går i nogle lokaler i shorts og plastikbadetøfler der skal have løn for at holde systemet kørende.

Ligeledes så jeg noget godt nyt fra Nairobis slumkvarter hvordan der er kommet forbedringer i forholdene. Folk anskaffer sig nogle solceller og nogle batterier til at oplade deres mobiltelefoner. Men et sådant batteri kan nemt holde en LED-lampe kørende i huset. Dermed slipper de for at købe petroleum til belysning og alt hvad det indebærer at indånde dampe fra forbrænding. Altså også et sundhedsmæssigt løft.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 13, 2015, 07:07:54 am »

Øv, der var anklageren lige ved at ødelægge dit dårlige humør og sortsyn. Du må straks hen og købe BT eller noget andet skummelt for at råde bod på det.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 13, 2015, 08:16:06 am »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 13, 2015, 10:37:13 am »

God fornøjelse med den.

Jeg ved nu ikke rigtig, hvor realistisk det er, at der kun kan ske noget lort - så er der ikke en anden grund til, at du foretrækker dårlige nyheder?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Joakim

• Gæst
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2015, 10:58:04 am »
Nu gætter du igen, temmelig uintelligent at tro at fordi du ser et par udtaleser så er alt i mit liv negativt lort.
Det er det heldigvis ikke, men mit privatliv skal ikke lægges på cyberspace.

Jeg har  ikke dit behov for at skulle lulles, kan sagtens klare livets realiteter, ikke engang et foto som dette ryster.

LAD VÆR OG KLIK PÅ LINKET, HVIS DU ER SART
http://i.imgur.com/5LstYPM.jpg
Hov, ændre lige linket så sarte sjæle ikke kløjs

Jeg havde brækket mig, hvis det var et dyr det gik ud over, men det der er bare livet i Afrika
« Senest Redigeret: Januar 13, 2015, 11:12:32 am af Joakim »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 13, 2015, 03:10:57 pm »

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 13, 2015, 03:31:44 pm »
Nu gætter du igen, temmelig uintelligent at tro at fordi du ser et par udtaleser så er alt i mit liv negativt lort.
Det er det heldigvis ikke, men mit privatliv skal ikke lægges på cyberspace.

Jeg har  ikke dit behov for at skulle lulles, kan sagtens klare livets realiteter, ikke engang et foto som dette ryster.

LAD VÆR OG KLIK PÅ LINKET, HVIS DU ER SART
http://i.imgur.com/5LstYPM.jpg
Hov, ændre lige linket så sarte sjæle ikke kløjs

Jeg havde brækket mig, hvis det var et dyr det gik ud over, men det der er bare livet i Afrika

Ja - jeg kan godt forestille mig, at du bedre kan lide dyr end mennesker.

Joakim

• Gæst
« Svar #10 Dato: Januar 13, 2015, 04:45:49 pm »
Jeg har nu ikke haft indtryk af din fantasi mangler, det er realismen der halter.
Nå, smut du tilbage til at finde positive historier på nettet ,nu du er i underskud i dit liv.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 14, 2015, 01:29:16 pm »
Jeg har nu ikke haft indtryk af din fantasi mangler, det er realismen der halter.
Nå, smut du tilbage til at finde positive historier på nettet ,nu du er i underskud i dit liv.

Du må da undskylde, at jeg ikke får det dårligt, når jeg tænker på Danmark.

Skulle det virkeligt være mere realistisk?

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    15%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 14, 2015, 02:10:08 pm »
Du kalder det nyheder. Jeg kalder det propaganda.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    98%
    • Vis profil
Nyheder er altid propaganda
« Svar #13 Dato: Januar 14, 2015, 02:14:08 pm »
Du kalder det nyheder. Jeg kalder det propaganda.

Der er selekteret kraftigt i nyhederne, og det handler ikke kun om, at du interesserer dig for det dårlige.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 25, 2015, 12:53:24 am »
Vi får bestandigt at vide om dyr der er truet af udryddelse. Men nu er bestanden af tigre i Indien vokset med 30 % siden 2010.

http://www.iflscience.com/plants-and-animals/conservation-success-india-s-tiger-population-30-2010

Det samme med elefanter. Bestandene i Afrika er så store at man må regulere dem.