Forfatter Emne: Brexit er endt i ren kaos  (Læst 1085 gange)

Anklageren

• Gæst
Brexit er endt i ren kaos
« Dato: Juli 09, 2018, 01:41:56 pm »
For få dage siden lykkedes det for premierminister Theresa May at vinde opbakning fra en dybt splittet, britisk regering.

I dag har den britiske brexitminister, David Davis sagt op med øjeblikkelig virkning.

Til Reuters fortæller den afgående minister, at han i mange situationer har været uenig med premierminister Theresa May i forbindelse med forhandlingerne om Storbritanniens exit fra EU.

Også Steve Baker, der er er underminister i det britiske brexitministerium, har ifølge regeringskilder trukket sig.

Den aktuelle kaos i den svage regering kommer oven i balladen om, at briterne ikke får lov til at stemme om udtrædelsesaftalen fra EU.

Hele forløbet bærer præg af uenigheder og manglende demokrati.

Briterne måtte godt stemme om udmeldelsen, men får ikke lov til at stemme om alternativet til EU - når det bliver forhandlet på plads. Hvis det altså bliver det.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/brexitminister-traekker-sig-fra-mays-regering-efter-uenigheder

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Brexit er endt i ren kaos
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2018, 03:32:53 pm »
Forhandlingerne er kendetegnet ved at UK faktisk står ret svagt i forhandlingerne men samtidig har en masse ting som vælgerne i landet vil forlange at få igennem. Det presser regeringen og samtidig har enhver politiker i det konservative parti med en sans for overlevelse ikke den mindste løst til at røre forhandlingerne med en ildtang, fordi de ved at resultatet ikke bliver det vælgerne ønsker.

Derfor er der hele tiden skiftende kurs, og en politisk svingdør omkring forhandlingerne. Og ministeren der går af nu bliver nød til at offentligt smække med døren, for at han offentligt kan vaske sine hænder for den aftale der falder på plads til sidst, og som utvivlsomt bliver upopulær blandt alle vælgergrupperne i UK. Dem der ville have et brexit bliver utilfreds fordi UK bliver tvunget til at give en hel del indrømmelser, og dem der ikke ønskede et brexit er også utilfredse fordi de mister alle (eller i hvert fald mange) af de fordele EU gav deres borgere og medlemslande.

May er meget upopulær premierminister, men ingen blandt de konservative har lyst til at vælte hende før efter forhandlingerne er overståede, for ingen har lyst til at have deres navn på det endelige papir.

Anklageren

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2018, 04:30:30 pm »
Briterne vidste ikke helt, hvad de gik ind til, da de stemte om udmeldelsen, og allerede nu ved de mere.

Hvis udmeldelsen af EU skulle foregå demokratisk, så skulle briterne også stemme om dét, som man når frem til - hvad enten det er en aftale med EU, eller "ingen aftale".

Jeg ved godt, at man sandsynligvis ville komme til at stå med to modstridende folkeafstemninger - men det er ikke demokratisk at undlade at stemme om det - bare fordi det er besværligt.

Den britisk regering vil af al magt forsøge at undgå sådan en afstemning, og skal tvinges til det af parlamentet, hvis sådan en folkeafstemning bliver til noget.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.6%
  • Country: 00
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2018, 05:07:14 pm »
Briterne vidste ikke helt, hvad de gik ind til, da de stemte om udmeldelsen, og allerede nu ved de mere.

Hvis udmeldelsen af EU skulle foregå demokratisk, så skulle briterne også stemme om dét, som man når frem til - hvad enten det er en aftale med EU, eller "ingen aftale".

Jeg ved godt, at man sandsynligvis ville komme til at stå med to modstridende folkeafstemninger - men det er ikke demokratisk at undlade at stemme om det - bare fordi det er besværligt.

Den britisk regering vil af al magt forsøge at undgå sådan en afstemning, og skal tvinges til det af parlamentet, hvis sådan en folkeafstemning bliver til noget.

Håber det ender med ingen aftale med EUssr så England ikke ender som Norge som stadigvæk har deres NØS aftale som er en katastofe for Norge
http://www.stemalliansen.no/2017/04/09/tid-for-eos-debatt/
Kommunisterne siger det samme https://xn--rdt-0na.no/eu-og-eos
« Senest Redigeret: Juli 09, 2018, 05:10:37 pm af Licensnægteren »
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2018, 06:00:05 pm »

Nåmen hvis kommunisterne siger det...

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 09, 2018, 06:17:47 pm »

Nåmen hvis kommunisterne siger det...
Hvis en kommunist siger at 2+2 er 4 har kommunisterne så ret eller uret? Eller når Enhedslisten siger at det er spild af penge at købe F16 fly så har de også ret selvom jeg ikke er enig i EL i ret meget. I dette tilfælde så er det helt rigtigt at EØS er en katastofe for Norge. Denne kommentar siger vel alt

Jeg er en person som møter problemet med EØS var dag siden jeg har et lite selskap, problemet er at jeg kan ikke legge meg på priser som polske bemaningsbyråd ligger på når de leier ut folk til Norske bedrifter, i min hjem by Florø finns det et polsk bemaningsbyråd som leier ut polaker for 199 kr /time, og då er spørsmålet hvor mye betaler de polakerne. Jeg har fått krypt ned til 400 kr /Tim og då har jeg ikke noe vins, det går bare rund.... snart gjer eg opp og blir arbeidsløs får mere fra Nav.

Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Anklageren

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juli 09, 2018, 07:28:00 pm »

Jeg er en person som møter problemet med EØS var dag siden jeg har et lite selskap, problemet er at jeg kan ikke legge meg på priser som polske bemaningsbyråd ligger på når de leier ut folk til Norske bedrifter, i min hjem by Florø finns det et polsk bemaningsbyråd som leier ut polaker for 199 kr /time, og då er spørsmålet hvor mye betaler de polakerne. Jeg har fått krypt ned til 400 kr /Tim og då har jeg ikke noe vins, det går bare rund.... snart gjer eg opp og blir arbeidsløs får mere fra Nav.

Nordmændene vil bare have et marked at sælge deres varer på.

"Dit samfund" ville blive et fattigt samfund - og du er jo også selv på overførselsindkomst, fordi du ikke tænker på penge, som andre mennesker ellers gør.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.6%
    • Vis profil
Jeg tænker også på penge
« Svar #7 Dato: Juli 09, 2018, 08:51:26 pm »

"Dit samfund" ville blive et fattigt samfund - og du er jo også selv på overførselsindkomst, fordi du ikke tænker på penge, som andre mennesker ellers gør.
Massehjemsendelser vil gøre Danmark mindst 33 milliarder rigere. Et stop for ulandsbistand vil også gøre Danmark meget rigere.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.2%
    • Vis profil
Sv: Jeg tænker også på penge
« Svar #8 Dato: Juli 09, 2018, 09:58:23 pm »

Massehjemsendelser vil gøre Danmark mindst 33 milliarder rigere. Et stop for ulandsbistand vil også gøre Danmark meget rigere.

Lad os bare sige, at hvis du vil sende alle ikke-hvide hjem, såvil Danmarks BNP falde drastisk tror jeg. Hvordan gør det os rigere?

Anklageren

• Gæst
Så skulle du lytte til nogen økonomer
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2018, 10:09:49 pm »

Det holder ikke en meter

Der er 115.000 fuldtidsbeskæftigede indvandrere fra ikke-vestlige lande, så vi risikerer nærmere at blive fattigere på grund af mangel på arbejdskraft.

Set ud fra en økonomisk betragtning ville et indvandrerstop virke meget bedre. Det er også de nyankomne, der er flest udgifter med.

Anklageren

• Gæst
Tilbage til tråden - Drømmen om Brexit er døende
« Svar #10 Dato: Juli 09, 2018, 10:25:07 pm »
Storbritanniens udenrigsminister, Boris Johnson, forlader regeringen.

Ifølge BBC skriver han blandt andet følgende i afskedsbrevet:

- Brexit skulle omhandle muligheder og håb. Det skulle være en chance for at agere anderledes - til at være mere smidig og dynamisk og maksimere de særlige britiske fordele i en åben, udadvendt global økonomi.

- Men drømmen om brexit er døende, kvalt af unødvendig tvivl på os selv, mener Boris Johnson.

...

Han mener, at Storbritannien nu står i en vanvittig situation, hvor briterne vil acceptere store mængder af EU's lovgivning uden at kunne ændre det mindste og uden at have indflydelse på lovene.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-07-09-boris-johnson-smaekker-med-doeren-droemmen-om-brexit-er-doeende

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    70%
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 12, 2018, 04:25:20 am »
Jeg gik og troede at britterne ville få bondeanger når de så realteterne i øjnene. Men nej! De er blevet endnu værre brexit'ere.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5936053/Now-Britons-want-leave-EU-nearly-15-increase-referendum-survey-claims.html
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Offline Grisebassen

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 12, 2018, 08:11:17 am »
Meh! Jeg tror at der er meget få Dudes som ikke havde set den form for problemer komme.
Det vigtige spørgsmål, som jeg tror at alle burde overveje at få svaret på, er; Hvordan kommer vilkår ved EU/UK skilsmissen til at være når der IKKE er indgået nogen aftale?

Kan en eller anden hjerne-person ikke lige beskrive det.

Det er ganske simpelt, uden aftaler står EU og UK, uden handelsaftaler, med en toldmur og krav om visa for besøgende osv.. Altså laveste fællesnævner, men det kommer ikke til at ske, de får en eller andet aftaler fordi begge parter taber uden en aftale.

Anklageren

• Gæst
Tjah
« Svar #13 Dato: Juli 12, 2018, 11:45:57 am »
Jeg gik og troede at britterne ville få bondeanger når de så realteterne i øjnene. Men nej! De er blevet endnu værre brexit'ere.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5936053/Now-Britons-want-leave-EU-nearly-15-increase-referendum-survey-claims.html

I den meningsmåling som du henviser til står der: "The study said 36 per cent of interviewees wanted to leave the EU, up from 22 per cent in 2015."

At 36% ønsker at forlade EU "i dag" er da ikke ret mange Carlo

I 2016 stemte 52% af vælgerne for at forlade EU.

- og at kun 22% skulle ønske at forlade EU i 2015 - som der også står - skulle man tro - ville føre til, at briterne ikke stemte for Brexit i 2016.

- og hvorfor sammenligner meningsmålingen "i dag" med - hvad briterne mente i 2015 - når afstemningen om Brexit var i 2016?

Tror du ikke, at journalisten har røget fy-tobak? - eller - at han ikke har rent mel i posen?

En anden meningsmåling viser, at andelen af ​​briter, der er uenige i at forlade EU, er nået op på 47 procent - rekordhøje 7 pointpoint foran de 40 procent, der stadig står bag Brexit.

Jeg lægger her mærke til, at denne meningsmåling viser, at kun 40% stadig stadig står bag Brexit  - og at det matcher de 36% - som vil have briterne ud af EU i "Carlos undersøgelse" - ret godt.

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-poll-voters-eu-leave-wrong-theresa-may-negotiations-deal-yougov-a8383826.html

Det er YouGov, som vi også kender i Danmark, der har lavet den meningsmåling.
« Senest Redigeret: Juli 12, 2018, 12:08:26 pm af Anklageren »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    70%
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Tjah
« Svar #14 Dato: Juli 12, 2018, 02:44:37 pm »
Tror du ikke, at journalisten har røget fy-tobak? - eller - at han ikke har rent mel i posen?
Jada, jeg har heller ikke tillid til en sådan enkelt meningsmåling. Desto mere som det virker det komplet ulogisk at der skulle være øget opbakning til brexit.
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."