Forfatter Emne: Spam / virus ??  (Læst 2783 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
Sv: Spam / virus ??
« Svar #30 Dato: Juli 09, 2018, 10:27:39 am »
Anklager .... du kæmper med, at finde alle de udenoms-forklaringer, du kan komme i tanke om  :hyper: fordi - nu vil du bare være på tværs.

Når jeg skriver, at det er 4 år siden, jeg forlod Sol-debatten, og at Sol ALDRIG har sendt besked til mig, på min mail,
Citér
Man kan også automatisk få en mail, når der skrives i ens beskedboks.
??????  :dash2: :dash2:

Det har jeg også frabedt mig, her på Din debat.

Jeg er ikke blevet hacket, men det var formålet  -med den mail !

Anklageren

• Gæst
« Svar #31 Dato: Juli 09, 2018, 10:59:02 am »
Anklager .... du kæmper med, at finde alle de udenoms-forklaringer, du kan komme i tanke om  :hyper: fordi - nu vil du bare være på tværs.

Når jeg skriver, at det er 4 år siden, jeg forlod Sol-debatten, og at Sol ALDRIG har sendt besked til mig, på min mail,
Citér
Man kan også automatisk få en mail, når der skrives i ens beskedboks.
??????  :dash2: :dash2:

Det har jeg også frabedt mig, her på Din debat.

Jeg er ikke blevet hacket, men det var formålet  -med den mail !

Jeg kender godt dem, som altid tror, at de har fået virus, hver gang deres PC gør knuder  :big_grin:

Du skriver, at du ikke er blevet hacket, og at det var formålet med den mail - men det er ikke logisk.

Du er anonym på SOL'en, så ingen fremmede kan kende din mail adresse, med mindre du er blevet hacket.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Juli 09, 2018, 11:19:11 am »
Anklager

Citér
Du er anonym på SOL'en, så ingen fremmede kan kende din mail adresse, med mindre du er blevet hacket.

Sol blev hacket, det skrev de jo om derinde.

Anklageren

• Gæst
« Svar #33 Dato: Juli 09, 2018, 11:41:45 am »
Anklager

Citér

Sol blev hacket, det skrev de jo om derinde.

Det er ikke ligefrem IT eksperter, der har skrevet om det - vel?

SOL.dk blev oprindelig lavet af Eniro, der er en stor svensk medievirksomhed, der i Danmark driver internet-søgetjenesterne Krak, De Gule Sider og Proff.

Man må derfor regne med, at SOL'en er ret professionelt lavet.

Den eneste jeg fæstner lidt lid til er Fedt, og han har skrevet, at hans password er blevet hacket - eller gættet.

Det giver ikke adgang til SOL'ens server. Den pågældende kunne kun se Fedts konto.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
  • Country: 00
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Juli 09, 2018, 12:39:11 pm »
Her er sidste oplyste status fra Sol og de samme beskeder har der været mange af.

Fredag d. 27/4-18 kl. 20.20

Kære brugere

Efter flere dage med løbende angreb fra hackere, der overbelastede vores servere og gjorde SOL.dk delvis utilgængelig, har vores teknikere nu fået løst problemet, så SOL.dk igen virker.

Teknikerne vil dog arbejde videre med at opdatere serverne i aften og i løbet af weekenden for at sikre, at alt fungerer, som det skal, og så vi forhåbentligt ikke oplever samme problem igen. De forventer ikke, at dette betyder, at siden vil være nede igen, men det kan ske i kortere perioder, hvis teknikerne er nødt til at genstarte visse services.

Vi beklager meget ulejligheden og takker for jeres tålmodighed.

Mvh. SOL-redaktionen
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Anklageren

• Gæst
Teknisk snak
« Svar #35 Dato: Juli 09, 2018, 01:13:47 pm »
Her er sidste oplyste status fra Sol og de samme beskeder har der været mange af.

Kære brugere

Efter flere dage med løbende angreb fra hackere, der overbelastede vores servere og gjorde SOL.dk delvis utilgængelig, har vores teknikere nu fået løst problemet, så SOL.dk igen virker.

Teknikerne vil dog arbejde videre med at opdatere serverne i aften og i løbet af weekenden for at sikre, at alt fungerer, som det skal, og så vi forhåbentligt ikke oplever samme problem igen. De forventer ikke, at dette betyder, at siden vil være nede igen, men det kan ske i kortere perioder, hvis teknikerne er nødt til at genstarte visse services.

Mvh. SOL-redaktionen

Hvordan forestiller du dig så mere præcist, at hackere skulle have "overbelastet vores servere"?

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Juli 09, 2018, 03:59:08 pm »

Kære brugere

Mvh. SOL-redaktionen

Det som de skriver der ser ud som om der har været nogle DDOS angreb, og det betyder ikke at der er nogle som har været inde på deres server, men kun belastet der server.
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
Sv: Teknisk snak
« Svar #37 Dato: Juli 09, 2018, 09:16:46 pm »

Kære brugere

Mvh. SOL-redaktionen

Hvordan forestiller du dig så mere præcist, at hackere skulle have "overbelastet vores servere"?

Et per to per DDos angreb, som belaster Sol serveren
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Juli 09, 2018, 09:19:20 pm »

Kære brugere

Mvh. SOL-redaktionen

Det som de skriver der ser ud som om der har været nogle DDOS angreb, og det betyder ikke at der er nogle som har været inde på deres server, men kun belastet der server.

Jeg har ikke bekræftet hvad Lyjse beskriver, kun beskrevet hvad Sol skriver

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Juli 09, 2018, 09:38:12 pm »
Fedt
Citér
Jeg har ikke bekræftet hvad Lyjse beskriver, kun beskrevet hvad Sol skriver

Tak for oplysningen Fedt.

Selvfølgelig kan du ikke bekræfte min oplevelse, men jeg ville ikke åbne en tråd, hvis jeg ikke havde oplevet det  :smile1:

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Juli 10, 2018, 11:16:53 pm »
Anklager

Citér
SOL.dk blev oprindelig lavet af Eniro, der er en stor svensk medievirksomhed, der i Danmark driver internet-søgetjenesterne Krak, De Gule Sider og Proff.

Man må derfor regne med, at SOL'en er ret professionelt lavet.

Hm..

https://www.version2.dk/artikel/eniro-mister-kunders-e-mails-igen-utilgivelig-fejl-55913

Eniro mister kunders e-mails igen: 'Utilgivelig fejl'

Hundredevis af brugere af SOL-mail har fået slettet alle e-mails fra det sidste halvandet år, og der er ingen backup. Det er anden gang, det sker, på ét år.

Citat slut

:boast: :bee:

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Juli 10, 2018, 11:38:18 pm »
Herre Jemini for et problem, du har!
Er du sikker på, at du kan falde i søvn i nat?

Spammails,det er sådan nogle man sletter uden at gøre et stort nummer ud af det, medmindre man angler efter opmærksomhed eller vil udstille sig som en dum blondine.
I'm a Troll

Offline Me

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Juli 10, 2018, 11:42:52 pm »
SOL.dk skriver ingen steder at der har været indtrængende på deres side, de skriver bare at siden har været belastet af "hacker",, altså så er det kun tale om at de har haft DDOS angreb hvor siden bliver belastet og bliver lagt ned.
Altid glad for at hjælpe. :smile:

Anklageren

• Gæst
« Svar #43 Dato: Juli 11, 2018, 12:50:52 am »
Eniro solgte SOL-tjenesten til CM Consulting i 2014.

Der er masser, som er blevet angrebet.

En af dem, det har kostet mest er A.P.Møller, og det var ikke nogen, som gjorde sig al den ulejlighed for at sende en spam-mail til en gammel dame
  :smile1:

Det endte med at koste A.P. Møller-Mærsk næsten to milliarder kroner i tabte indtægter og andre skadevirkninger.

Read more at https://www.computerworld.dk/art/243949/overblik-hackerangrebet-paa-maersk-set-indefra-her-er-it-direktoer-tom-christensens-dramatiske-fortaelling-om-angrebet#gIbml4KKZ3T3qWX4.99

I øvrigt er det stafbart at hacke, og man risikerer bødestraf, hæfte eller fængsel og at skulle betale sagens omkostninger. Hackere får også - uanset alder - konfiskeret deres computer, og risikerer at skulle betale erstatning til dem, de har brudt ind hos. Erstatningskravet kan være så stort, at det kan tage op til 20 år at afdrage det.

https://finans.dk/artikel/ECE4212022/Unge-uvidende-om-straf-for-hacking/?ctxref=ext
« Senest Redigeret: Juli 11, 2018, 03:25:51 am af Anklageren »

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Juli 11, 2018, 07:24:07 am »
Herre Jemini for et problem, du har!
Er du sikker på, at du kan falde i søvn i nat?

Spammails,det er sådan nogle man sletter uden at gøre et stort nummer ud af det, medmindre man angler efter opmærksomhed eller vil udstille sig som en dum blondine.

Og du har lige afsløret dig selv i, at følge med i debatten  :hyper: :ROFL: