Forfatter Emne: Trumps kamp imod amning  (Læst 443 gange)

Anklageren

• Gæst
Trumps kamp imod amning
« Dato: Juli 10, 2018, 11:19:14 am »
En beslutning om at tilskynde til amning forventedes at blive godkendt hurtigt og nemt af de hundredvis af regeringsdelegater, der i foråret var samlet i Genève til den FN-tilknyttede Verdenssundhedsforsamling.

Baseret på årtiers forskning siger beslutningen, at modermælk er det sundeste for børn, og at lande bør stræbe efter at begrænse unøjagtige eller vildledende markedsføring af modermælkserstatninger.

Så gik det galt

Amerikanske embedsmænd søgte at udvande beslutningen ved at fjerne sprog, der opfordrede regeringerne til at "beskytte, fremme og støtte amning" og en anden passage, der opfordrede politikere til at begrænse fremme af fødevarer [modermælkserstatning], som mange eksperter siger kan have skadelige virkninger for små børn.

Da det mislykkedes, kom amerikanerne ifølge diplomater og embedsmænd med trusler imod dem, der deltog i debatten. Ecuador, som havde foreslået at indføre foranstaltningen for at fremme amning, var den første til at befinde sig på korsvejen.

Hvis Ecuador nægtede at droppe beslutningen, ville Washington indføre sanktioner, og stoppe militær hjælpen til landet.

Ecuador faldt til patten, og sundhedsforkæmpere forsøgte at finde en anden sponsor til beslutningen om at fremme modermælk end Ecuador - men der var ikke nogen af de små lande, der turde.

Til sidst gik russerne ind for at indføre foranstaltningen - og amerikanerne truede dem ikke.

https://www.nytimes.com/2018/07/08/health/world-health-breastfeeding-ecuador-trump.html

Det tør Trump ikke stå ved, så han er faret i tasterne på Twitter

https://twitter.com/NYTimesPR/status/1016385867529773058

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Trumps kamp imod amning
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2018, 12:03:30 pm »
Han er velnok en værre en ham Trump. Jeg og Licensnægteren skal nok love at lade være med at stemme på ham i 2020.
cuckelicuck

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.4%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2018, 12:07:22 pm »
Artiklen NYT er rystende læsning. Oplysninger lige til at blive kommunist af. Der står :"A 2016 study in The Lancet found that universal breast-feeding would prevent 800,000 child deaths a year across the globe...........".

Disse dødsfald forårsages af pæne nålestribede mænd i Nestle og andre koncernhovedkvarterer. Gosh! Et holocaust lige så omfattende som Auschwitz.

Sådan er kapitalismen. Børneblod forvandles til profit. Med trusler mod ressourcefattige lande der ikke retter ind, men hvis befolkningers sundhed faktisk ligger dem på sinde.

Grunden til den amerikanske modstand, er at modermælkserstatning er et enormt profitabelt marked. Og vi ved jo godt hvem der har afgørende indflydelse i amerikansk politik.
Du får ret og jeg får fred!

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    50.4%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juli 10, 2018, 12:08:52 pm »
Han er velnok en værre en ham Trump. Jeg og Licensnægteren skal nok love at lade være med at stemme på ham i 2020.

Du synes nok at det er helt fint at profit laves over døde børn.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 10, 2018, 12:28:03 pm »
Jeg synes artiklen er tynd, upræcis og udokumenteret. Nogle andenhåndsberetninger om nogle udsendte til et eller andet møde som har ændret nogle ord i en beslutning og truet med sanktioner?
Mon ikke vi alle kan blive enige om at den ægte vare er sundere for barnet end modermælkserstatning? Men det kan jo nogle gange være nødvendigt at supplere med modermælkserstatning.
Men vi kan da for min skyld godt lade være med at sende modermælkserstatning med i nødhjælpspakkerne til Afrika for fremtiden.
cuckelicuck

Anklageren

• Gæst
« Svar #5 Dato: Juli 10, 2018, 02:01:13 pm »
Jeg synes artiklen er tynd, upræcis og udokumenteret. Nogle andenhåndsberetninger om nogle udsendte til et eller andet møde som har ændret nogle ord i en beslutning og truet med sanktioner?
Mon ikke vi alle kan blive enige om at den ægte vare er sundere for barnet end modermælkserstatning? Men det kan jo nogle gange være nødvendigt at supplere med modermælkserstatning.
Men vi kan da for min skyld godt lade være med at sende modermælkserstatning med i nødhjælpspakkerne til Afrika for fremtiden.

Trump har indirekte indrømmet truslerne, hvor han skriver:

Donald J. Trump

Verificeret konto

@realDonaldTrump
 19 tfor 19 timer siden
Mere
The failing NY Times Fake News story today about breast feeding must be called out. The U.S. strongly supports breast feeding but we don’t believe women should be denied access to formula. Many women need this option because of malnutrition and poverty.