Forfatter Emne: Debat eller...  (Læst 751 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
Debat eller...
« Dato: Juli 01, 2018, 01:57:08 pm »
Min mening er, at hvis man vil deltage i en debat, må man kunne modargumentere.

Man må kunne dokumentere sin påstand / mening.

Der findes en person herinde, som tilsyneladende benytter debatten til, at komme af med sit gylle, uden at debattere.

Nævnes ordet "kristen" farer der en lille djævel - i kvinden  :hyper: og de værste gloser bliver spyttet ud  :bad:

Vi har så en herinde, der kalder sig kristen, men som troligt bakker op - om det spam.

Det rager mig faktisk en papand, det må være værst for dem selv, ikke at kunne deltage, og føre en seriøs debat, da det må være det, der er meningen, med et Debatforum ... eller ?

Jeg stillede personen 2 spørgsmål, som jeg gerne havde set, blev moddokumenteret - men får dette svar :

Citér
Jeg tror nok at jeg er den klogeste af os to.
Du er og bliver bare en hjernevasket stakkel.

:dash2: :hyper: :ohmy: :connie_13: :connie_22:

Nu er det ikke noget, der kan ødelægge min hverdag, jeg kommer ikke herind så tit, og det var et helt tilfælde, jeg så det sure opstød.

Offline Convex Earth

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.8%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Debat eller...
« Svar #1 Dato: Juli 01, 2018, 03:21:59 pm »
Dette er ikke et debatforum, men et galehus!

Dette har du så også fundet ud af!
Jorden er konveks og flad

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2018, 05:35:43 pm »
Dette er ikke et debatforum, men et galehus!

Dette har du så også fundet ud af!

Så er du jo på det rigtige sted. ;))))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #3 Dato: Juli 01, 2018, 09:16:27 pm »
Gylle ved man dog hvad er, modsat kristendom, som er et overfortolket eventyr fra fortiden.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juli 01, 2018, 11:16:36 pm »
Jeg ved ikke hvem du snakker om, men jeg vil hellere end gerne diskutere religion med dig hvis det er hvad du vil. Jeg er selv ateist, men anser ikke mig selv for at være en specielt militant en af slagsen.

Men jeg vil da gerne præsentere et modargument til kristendommen: Hvis Gud er god og hvis han er altvidende, hvofor har han så givet os så dårlige religioner? Jeg laver ikke bare sjov: religiøse tekster (Ihvertfald for jødedommen, kristendommen og islam) er fyldt med rædselsfulde opfordringer og selvmodsigelser. Kernen af kristendommen hænger på en menneskeofring, det gamle testamente opfordrer til folkemord, og islam er grundlagt af en barbarisk og analfabetisk krigsherrer. Der var ikke noget der hed religiøse krige før de monoteistiske religioner.

Hvis gud er god ville han vel ikke ønske at vi slagtede hinanden i hans navn. Hvis gud var altvidende, ville han vel vide at det ville være resultatet af hans indgriben i menneskelige affærer.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 02, 2018, 12:55:41 am »
Gubbi - tak, men jeg har debatteret kristendom / Bibelen, i mange år, jeg orker det næsten ikke  :blush:

Hvis du læser mine indlæg, er det meget længe siden, jeg sidst er gået ind i den debat.

Men i denne tråd

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=8201.msg112094#msg112094

debatterede vi flygtningelejre - og jeg skrev f.eks.
Citér
Carlo

Citér
Alene en lejr med 10 000-vis af muslimske hanner der vil ud og i lag med de lokale lyse, frie kvinder. Tror ikke det går godt.

Problemet er jo, at Sunni og Shia muslimer slås, og det gør de i Danmark, og det gør de i asylcentrene - derudover forføger de kristne, som sætter livet på spil, ved at opholde sig i lejre, samme sted som muslimerne.

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/flere-asylcentre-kender-til-chikane-af-kristne

Flere asylcentre kender til chikane af kristne

https://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE9101869/rapport-kristne-i-asylcentre-udsaettes-for-vold-og-chikane

Rapport: Kristne i asylcentre udsættes for vold og chikane

De flytter bare krigen, og det er "skruen uden ende".

Vi burde tage imod kristne flygtninge, i "det kristne Europa" - og så kan de lade muslimerne udrydde sig selv i asylcentrene, så er det problem løst.  :boast:

Svar fra Landboen

Citér
Som om de kristne skulle være mere fredelige .....
Du er totalt forblindet og meget naiv.

Jeg skrev :

Citér
Er der nogen kristne bander ?

Har kristne begået terror ?

Svaret var

Citér
Jeg tror nok at jeg er den klogeste af os to.
Du er og bliver bare en hjernevasket stakkel.

Jeg vedlagde senere - mere dokumentation f.eks.

https://www.bt.dk/voldtaget/unik-optaelling-10-ud-af-12-overfaldsvoldtaegter-begaas-af-indvandrere-eller

Unik optælling: 10 ud af 12 overfaldsvoldtægter begås af indvandrere eller efterkommere

Men tak  :smile1: hvis jeg får mere overskud en dag, kan vi måske tage den debat - jeg har haft rigeligt at se til, de sidste måneder.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    15.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 02, 2018, 01:02:06 am »
Det er helt fair lyjse. Det er naturligvis helt op til dig hvilke debatter du har lyst til at tage. Jeg vil ligeledes ikke blande mig i debatten du har haft med en anden i en anden tråd. Desuden tror jeg at jeg allerede har gjort min mening om flygtningelejre klar flere gange. Jeg ligger lidt til venstre for dig i det spørgsmål lyder det til, men lev og lad leve.

Offline Grisebassen

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 02, 2018, 10:59:56 am »

Påstande er ikke altid noget der kan dokumenteres, eller det kan kræver for meget tid at dokumentere. Derfor er det i lige så høj grad modparten pligt at dokumentere det modsatte.

Når det gælder meninger, så kræver det i sagens natur ingen dokumentation, det er jo blot en mening.

Offline Hahaha

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Har du ikke hørt at latter er den bedste medicin?
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Juli 02, 2018, 03:13:44 pm »
Har du ikke hørt at latter er den bedste medicin?

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 02, 2018, 04:06:53 pm »

Påstande er ikke altid noget der kan dokumenteres, eller det kan kræver for meget tid at dokumentere. Derfor er det i lige så høj grad modparten pligt at dokumentere det modsatte.

Når det gælder meninger, så kræver det i sagens natur ingen dokumentation, det er jo blot en mening.

Det kunne være sjovt, at se Landboen dokumentere at
Citér
kristendom, er et overfortolket eventyr fra fortiden.
det er jo det du skriver at modparten skal   :big_grin:

I en debat, skal meninger da også kunne dokumenteres, ellers bliver der ingen debat !

Men der er jo personer / person, som kun kommer for, at svine andre til - sikkert deres / hendes måde at afreagere på, hvis de / hun har haft, en dårlig dag ..

Det kræver jo intet af en person, at sprede gylle og benytte diverse skældsord, det kan alle jo, hvis de vil udstille sig selv, på et forum.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Mange tror på, at religion er opium for folket
« Svar #10 Dato: Juli 02, 2018, 04:41:01 pm »
Om at forstå andre

Marx mente selvfølgelig, at folk finder trøst i religionen ligesom narkomaner finder trøst i sit stof.

Det virker ikke, som om du er klar over det - Lyjse.

Hvis du er klar over, at mange tænker sådan - så kan man ikke se det på dine skriverier.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Grisebassen

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Juli 02, 2018, 09:53:13 pm »

Det kunne være sjovt, at se Landboen dokumentere at
Citér
kristendom, er et overfortolket eventyr fra fortiden.
det er jo det du skriver at modparten skal   :big_grin:

I en debat, skal meninger da også kunne dokumenteres, ellers bliver der ingen debat !

Men der er jo personer / person, som kun kommer for, at svine andre til - sikkert deres / hendes måde at afreagere på, hvis de / hun har haft, en dårlig dag ..

Det kræver jo intet af en person, at sprede gylle og benytte diverse skældsord, det kan alle jo, hvis de vil udstille sig selv, på et forum.

Jeg kunne holde et langt foredrag om kristendom, men det vil jeg undlade.

Pointen er at man behøver ikke skaffe links til undersøgelser om mange ting, bare fordi nogle tvivler.

Eks. vil jeg ikke spilde 2 min på at finde dokumentation for at jorden er rund, det kan de idioter som benægter det skue selv gøre.
Men det betyder ikke at jeg ikke kan argumenter imod, men dokumenter det gider jeg ikke, det er jo tidsspilde når alle har google til rådighed. De kan sku selv google det, det behøver jeg ikke gøre for dem.

Men det er klart at hvis man siger noget mere spidsfindigt eller kontroversielt, så kan dokumentation give mening i en debat.

Men der er forskel på at det giver menige og vægt til et argument, og så til at man skal. Men skal ikke noget i en debat, men det er væsentligt hvis ens ord skal have vægt.
« Senest Redigeret: Juli 03, 2018, 08:19:04 am af Grisebassen »

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Juli 02, 2018, 10:22:18 pm »
Anklager... hvem er Marx ?

Faktisk handlede den debat - om flygtninge-lejre - og det er en kendsgerning, at det jeg skrev, og lagde links til, er sandheden !

Det har ikke noget, med trøst at gøre - og hvis en person - kun har den kommentar, at jeg er hjernevasket, så har jeg svært ved at se, hvad det har med flygtningelejre at gøre  :dash2:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Juli 02, 2018, 10:31:14 pm »
Anklager... hvem er Marx ?

Faktisk handlede den debat - om flygtninge-lejre - og det er en kendsgerning, at det jeg skrev, og lagde links til, er sandheden !

Det har ikke noget, med trøst at gøre - og hvis en person - kun har den kommentar, at jeg er hjernevasket, så har jeg svært ved at se, hvad det har med flygtningelejre at gøre  :dash2:

Jeg skriver kun om din tvist med landboen.

Jeg synes da også godt, at hun kunne omtale dig noget pænere, men kommenterer kun indholdet - fordi jeg ikke vil kommentere jeres gensidige personangreb.

Hvis du finder trøst i tanken om, at det hele ikke er slut - når du dør - så skader det ikke nogen - selvom det slet ikke kan bevises.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #14 Dato: Juli 03, 2018, 11:06:44 am »
Der er ingen grund til at tage sig så nært, hvad der skrives her på debatten.

Moderator og ejer har for længst tilkendegivet, at han elsker trollerier og har ikke tænkt sig at statuere et eksempel overfor trolls. Så derfor har dette forum udviklet sig til at trolle-rolle-forum.

Det er han selvfølgelig som ejer i sin gode ret til. Bevares. Men det gør så  bare, at seriøsiteten går tabt og det er på en måde lidt synd, for vi mangler seriøse og velfungerende fora her i landet. SOL er også kun et trolleforum, hvor Poul Jørgensen-sagaen fylder halvdelen af forum efterhånden og har gjort det i årevis. NATIONEN (EB) er heller ikke andet end et trolle- og pøbelvælde, hvor folk kan komme af med deres værste frustrationer. Ikke meget seriøs debat derinde heller.

Derfor har jeg da også selv opgivet at debattere seriøst herinde og for den sags skyld på noget andet dansk forum, for der findes INGEN gode og seriøse debatfora i Danmark, hvor man kan være anonym. Der er Politiken, Berlingske o.s.v., men der skal man stå frem med navn, adresse o.s.v. og det har jeg ikke lyst til, da man nemt bliver udstillet og stalket, hvis man er åben om sin identitet. Derfor er der behov for seriøse fora, hvor man kan være anonym. Men disse findes bare ikke her i landet!

Så jeg har taget konsekvensen af tingenes tilstand og derfor blander jeg seriøse indlæg med trollerier. For sådan gør alle andre brugere herinde også. Minus et par stykker, der prøver at være seriøse. Men 90% herinde troller totalt. :big_grin:
« Senest Redigeret: Juli 03, 2018, 11:10:31 am af Friluftsbøssen »