Forfatter Emne: ang "personangreb" og hvem der kan svare i trådene  (Læst 5362 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Det kan man altså ikke
« Svar #15 Dato: Januar 16, 2015, 11:07:43 am »

Nogle medier vælger at indføre en blokerings ordning i deres system!

Dette vil sige, at et medlem kan blokere et andet medlem, i at se hvad man selv laver på mediet!

Man kan bare lade som om man er en anden f.eks. ved at oprette en ny profil - så kan man læse det du skriver - og så man man svare som sig selv i en anden browser.

Det lyder måske anderledes for dig - og man kan blokere et IP-nummer - men det kan også omgås. Der findes endda apps, som kun er lavet med det formål at omgå blokeringer.

Man kan også bare simpelthen sætte sig hen til en helt anden computer.

Man risikerer også nemt, at nogen bliver sure og begynder at føre krig imod debatten, og de kan ødelægge hele debatten.

« Senest Redigeret: Januar 16, 2015, 11:34:04 am af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Vintersne

• Gæst
Sv: ang "personangreb" og hvem der kan svare i trådene
« Svar #16 Dato: Januar 16, 2015, 04:35:32 pm »
Vintersne skrev:
"Hvad mener du"

Jeg mener, at du bør tænke over konsekvensen af at kunne blokere andre debat-profiler. Hvis du kan, så kan andre også.

Det vil betyde, at man kan fremsætte vanvittige påstande, og derefter blokere de profiler, som man forventer vil modsige en. Det ønsker jeg i hvert fald ikke. I en debat må man forvente, at andre måske argumenterer imod det man skriver.

Ja helt sikkert, er der problemer ved at kunne blokere profiler, som man faktisk kan på flere sociale medier!

Blandt andet, er jeg med på et medie, hvor systemet er sådant indrettet, at hvis en profil A har blokereret profil B - ja så er profil B udelukket fra af kunne blokere profil A*S*!

Dette vil jo sige, at A kan se alt hvad B laver, men B kan intet se hvad A laver!

Dette faktum vil profil B jo nok finde uretfærdigt!

Det store problem ved meget personlige angreb på et socialt medie, hvor man optræder med både person billede og navn - er jo hvis moderatoren/administratoren ikke gribe ind ved en anmeldelse af forholdet og bare lader det stå, i stedet for at slette kommentaren!

Dette er så ikke det store problem her på dette medie, da langt de fleste optræder med anonyme profiler - uden rigtigt profilbillede og navn!

Så her er det bedste nok bare at ignorere Trolle, for der er meget meget højt til loftet i dette medie!?

Sådan som jeg ser det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du gider nok ikke svare en professionel It mand Vintersne
« Svar #17 Dato: Januar 16, 2015, 08:39:29 pm »

Ja helt sikkert, er der problemer ved at kunne blokere profiler, som man faktisk kan på flere sociale medier!

Blandt andet, er jeg med på et medie, hvor systemet er sådant indrettet, at hvis en profil A har blokereret profil B - ja så er profil B udelukket fra af kunne blokere profil A*S*!

Dette vil jo sige, at A kan se alt hvad B laver, men B kan intet se hvad A laver!

Dette faktum vil profil B jo nok finde uretfærdigt!

Det store problem ved meget personlige angreb på et socialt medie, hvor man optræder med både person billede og navn - er jo hvis moderatoren/administratoren ikke gribe ind ved en anmeldelse af forholdet og bare lader det stå, i stedet for at slette kommentaren!

Dette er så ikke det store problem her på dette medie, da langt de fleste optræder med anonyme profiler - uden rigtigt profilbillede og navn!

Så her er det bedste nok bare at ignorere Trolle, for der er meget meget højt til loftet i dette medie!?

Sådan som jeg ser det!

Hvorfor vil du ikke forholde dig til, at det er meget problematisk, hvis man vil blokere nogen bestemte personer, så de ikke kan læse en debat på Internettet, når man ikke har adgang til deres personlige computer?

Det er let at omgå blokeringen, fordi alle andre skal kunne læse det!
« Senest Redigeret: Januar 16, 2015, 08:59:59 pm af Anklageren »

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Januar 16, 2015, 08:47:36 pm »
Hul i om man kan eller ikke kan blokere nogen. Kan man xelv skrive på et åbent forum, må man acceptere at andre svarer.
Faktisk er det værre at man kan gå ind og slette sine gamle indlæg - så ryger debatten for alvor af sporet og bliver totalt usammenhængende.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Har det været misbrugt?
« Svar #19 Dato: Januar 16, 2015, 09:04:34 pm »
Hul i om man kan eller ikke kan blokere nogen. Kan man xelv skrive på et åbent forum, må man acceptere at andre svarer.
Faktisk er det værre at man kan gå ind og slette sine gamle indlæg - så ryger debatten for alvor af sporet og bliver totalt usammenhængende.

Jeg har både deltaget på en debat, hvor man hurtigt bliver blokeret i at kunne skrive i sine egne kommentarer - og i en debat, hvor man kan blive ved med at rette i sine kommentarer.

Man kan vist også slette sine gamle kommentarer her.

Er der eksempler på, at det har været misbrugt? for ellers synes jeg, det er i orden.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Januar 16, 2015, 09:08:55 pm »
Spørgsmålet er ikke om man kan misbruge det.
Forestil dig en tråd med 50 indlæg, hvor de 25 bliver slettet!
Og mht. at rette i indlæg, så fimdes der metoder, som kun giver mulighed for at rette i x antal  minutter efter indlæg postet.
Det kunne jeg godt tænke mig her også.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Vintersne

• Gæst
« Svar #21 Dato: Januar 17, 2015, 09:21:23 am »
Spørgsmålet er ikke om man kan misbruge det.
Forestil dig en tråd med 50 indlæg, hvor de 25 bliver slettet!
Og mht. at rette i indlæg, så fimdes der metoder, som kun giver mulighed for at rette i x antal  minutter efter indlæg postet.
Det kunne jeg godt tænke mig her også.

Ja, det kunne være en fordel, at man her selv kunne slette et svindsk indlæg fra en profil i sin egen trådoprettelse!

Dette kan man faktisk i nogle medier!

Problemet her, er som det nævnes at det ikke hjælper på en debat, at trådopretteren først sent kommer tilbage til debatten og så begynder at slette personlige angreb, efter at en hel masse andre profiler har svaret i tråden!

Så bliver tråden hakket helt i stykker og bliver usammenhængende*S*!

Det er min erfaring efter mere end 10 års sociale netvirksomhed, at på anonyme steder, er tonen mange gange dårligere også med personlige angreb, end de er på medier, hvor folk tør stå frem med deres rigtige personfoto og navn!

Jeg har været med til, at sociale medier har måttet dreje nøglen om - dels på grund af personlige stridigheder mellem profilerne - dels økonomiske årsager!

Det drejer sig om TV2blog.dk - mingler.dk - 24timer.dk - 24.dk - mandala.dk

Jeg har ikke på fornemmelsen, at der er de store problemer her på dette medie - men man skal være på vagt som administrator, hvis de skulle opstå, og skride ind med det samme - ellers kan det meget nemt køre af sporet!

Jeg er selv administrator for en stor gruppe på facebook.dk, på over 80 deltager - henholdsvis på AgeForce.dk - og der har været visse stridigheder mellem profilerne, som jeg har måttet reagere på, for at få ro igen!