Forfatter Emne: ang "personangreb" og hvem der kan svare i trådene  (Læst 5112 gange)

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
ang "personangreb" og hvem der kan svare i trådene
« Dato: Januar 12, 2015, 08:59:18 am »
Hvis man ikke bryder sig om at en anden bruger kan læse med og kommentere på ens indlæg er der desværre ikke så meget man kan gøre ved det. Man kan naturligvis blokere brugeren således at man ikke kan se hans indlæg, men det man selv skriver her på forummet er tilgængeligt for alle.

Loftet er højt her, det har sine fordele, men betyder også at man nogle gange selv skal være lidt hårdhudet.

I er velkomne til at rapportere indlæg til admin (mig), men jeg vil sige at ud fra de rapporter jeg har fået hidtil, har jeg ikke fundet noget nævneværdigt at bemærke, kun en venlig henstilling.

Det henstilles dog til alle at opføre sig ordentligt, så bliver her nemmere at være. Har man ikke noget relevant at komme med, men kun ikke-konstruktiv kritik, er det som regel bedre at holde sig fra tasterne.
Og husk nu: bolden, ikke manden, for alles skyld!
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Campanule

• Gæst
Sv: ang "personangreb" og hvem der kan svare i trådene
« Svar #1 Dato: Januar 12, 2015, 09:28:38 am »
Okay - læst og forstået  :-)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 12, 2015, 03:37:22 pm »
Det jeg er imod er, hvis der bliver fejlciteret  og lagt løgne, om andre debattører, det var noget der skete dagligt, på "det gamle" SOL-forum.

Ellers er jeg ikke sart  :smile:

Hellefred

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 12, 2015, 03:53:12 pm »
Enig med lyjse; desværre er der en profil herinde, som er så ondskabsfuld, at han (lige før jul) klippede en sætning ud af en moddebattørs indlæg, så det nærmest får den modsatte betydning. Han bruger den endda i sin profil, som et citat nederst, og det er meget, meget råt, idet den der læser det, kunne få det indtryk, at Pastor Kaj havde skrevet, at voldtægt ikke er så slemt. Faktum er, at det var benævnte lede profil, der selv havde kaldt voldtægtsforsøg "en fejl", hvilket pastoren så citerede og derefter 3-4 gange skrev, at det er en stor forbrydelse!

Jeg ved, at mindst én profil foruden pastoren selv har klaget til jer over det, musenfryd, og du skal vide, at vi er flere, som ikke glemmer det. Det medførte faktisk, at Din-debat.dk mistede en meget dygtig og vidende debattør, idet Pastor Kaj forlod sitet efter den modbydelige svinestreg.
Jeg synes, at det er en fremragende side, du kører, og at folk - bortset fra den ene profil - selv klarer at holde en ret god debattone. Men I burde have reageret, da ovenstående gik for sig.

Helle.

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Køn: Mand
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 12, 2015, 06:11:29 pm »
Herregud, skumler i stadig over det? Det er jo bare det som sker på debatsider. Der er altid nogen der falder udenfor normen og i dette tilfælde har "tigerkatten" stemplet sig selv, næsten alle tog jo afstand fra det stunt han lavede der jeg tror ikke han fik mange "like" for det nummer.

Mvh. DB. :)

Sig mig: Har "Pastor Kaj" ikke profilnavnet Walther nu ? synes de skriver på samme måde. Eller det er måske bare noget jeg tror ?

Mvh. DB.
« Senest Redigeret: Januar 12, 2015, 08:39:03 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
A pro pos ondskabsfuld
« Svar #5 Dato: Januar 12, 2015, 07:49:37 pm »
Samtidig skrev det uskyldige offer:

Goddag Monika Margrethe S. Hansen alias Margrethe Monika Mølgaard Rasmussen!

Jeg har siden du kom herind på den gode Din-debat.dk ventet, at du på et tidspunkt afslørede, hvem vi har iblandt os.
Dine tiltagende beskyldninger mod seriøse debattører med en anden mening end din for at være "KKK", "tilhænger af Anders Breivik", "ekstremist" og mere af samme skuffe, virkede så bekendt. Nu kom så endelig et link til din p77 - først da sagde jeg til mig selv: - Åh Pastor, du er ved at blive gammel. Se dog på hendes bogstaver - > Mera!

Det er længe siden, jeg blev klar over, at dig har det ingen mening at svare. Jeg skriver blot dette for at orientere andre "højreekstremister" på Din-debat med et "spild ikke jeres tid."

Jeg ønsker dig en hæslig jul et anti-islamisk nytår.

--- Afslutning på citat ---

Det er et mobningsforsøg der vil noget. Ikke alene forsøger Pastor Kaj her at få en debattør til fremstå som en anden person, der er forhadt af højrefløjen - men det følges op af en opfordring til de andre "højreekstremister" ("højreekstremister" er ikke mit udtryk).

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=533.25;wap2

Ikke underligt at personen blev mobbet væk fra debatten.

Enig med lyjse; desværre er der en profil herinde, som er så ondskabsfuld, at han (lige før jul) klippede en sætning ud af en moddebattørs indlæg, så det nærmest får den modsatte betydning. Han bruger den endda i sin profil, som et citat nederst, og det er meget, meget råt, idet den der læser det, kunne få det indtryk, at Pastor Kaj havde skrevet, at voldtægt ikke er så slemt. Faktum er, at det var benævnte lede profil, der selv havde kaldt voldtægtsforsøg "en fejl", hvilket pastoren så citerede og derefter 3-4 gange skrev, at det er en stor forbrydelse!

Jeg ved, at mindst én profil foruden pastoren selv har klaget til jer over det, musenfryd, og du skal vide, at vi er flere, som ikke glemmer det. Det medførte faktisk, at Din-debat.dk mistede en meget dygtig og vidende debattør, idet Pastor Kaj forlod sitet efter den modbydelige svinestreg.
Jeg synes, at det er en fremragende side, du kører, og at folk - bortset fra den ene profil - selv klarer at holde en ret god debattone. Men I burde have reageret, da ovenstående gik for sig.

Helle.
« Senest Redigeret: Januar 12, 2015, 07:53:38 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Rollo

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 12, 2015, 11:10:36 pm »
Jeg har det fint med, at andre er uenige med mig. Jeg har heller ikke noget imod at bølgerne går højt, eller at man driller hinanden lidt.

Men jeg bryder mig ikke om, hvis nogen forsøger at lægge ord i munden på mig eller andre. Citatfusk er heller ikke i orden. Citatfusk er faktisk hvad Tigermanden bedriver. Han plukker en del af helheden ud og fremstiller det på en manipulerende måde. Og for at gøre ondt værre, så har han placeret fuske-citatet som signatur under sine debatindlæg.

På den gamle debat tog jeg ham heller ikke alvorligt.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 13, 2015, 07:15:16 pm »
Det er da beklageligt at pastor kaj lod sig kyse af tigerdyret han burde ha sat ham på ignore, ?

Det er måske nemt nok at skrive men hvad er der at gøre udover at man også har klagefunktionen,  :girl_impossible:
« Senest Redigeret: Januar 13, 2015, 07:20:26 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 13, 2015, 09:36:49 pm »
Anklageren skrev:

Citér
Ikke alene forsøger Pastor Kaj her at få en debattør til fremstå som en anden person,

Nu har denne debattør også skiftet profil-navne mange gange efterhånden, så det er vel ikke så underligt, at denne tanke kan opstå...

Og i denne tråd skrev:

Citér
Sig mig: Har "Pastor Kaj" ikke profilnavnet Walther nu ? synes de skriver på samme måde. Eller det er måske bare noget jeg tror ?

Mvh. DB
.

Nu er det jo så heldigt, at vi her på Din debat, ikke kan skrive i flere profler.

Men at misbruge en anden debattørs indlæg, ved at lave citatfusk, det bør ikke være tilladt !!

Jeg syntes Pastor Kaj skrev nogen gode indlæg, de få jeg har læst...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    77.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Jeg bryder mig nu ikke om mobning
« Svar #9 Dato: Januar 13, 2015, 10:50:59 pm »
Kan vi være enige om, at det ikke kan være er en del af en debat at skrive kommentarer, som ikke har andet indhold end andre debatdeltagere?

Formålet med at skrive kommentarer som: "Dine tiltagende beskyldninger mod seriøse debattører med en anden mening end din for at være "KKK", "tilhænger af Anders Breivik", "ekstremist" og mere af samme skuffe ..." er at piske en stemning op for at mobbe personen væk.

Din-debat har valgt at deltagerne er anonyme, og så er det tillige en hån at give sig til at skrive om, hvem deltagerne mon er i det virkelige liv.

Man synes måske ikke, at deltagerne skal være anonyme, men sådan er reglerne på Din-Debat, og så må man respektere dem.

Citér
Jeg syntes Pastor Kaj skrev nogen gode indlæg, de få jeg har læst...

Pastor Kaj er meget mere højreorienteret end Dansk Folkeparti, og det er måske nogen holdninger, der tiltaler dig - men det har ikke meget med sagen at gøre, for der bør gælde samme regler for dem man kan lide - som der gælder for dem - der irriterer en selv.

Man kan klage til moderator, og så må man være villig til at acceptere afgørelsen  - i stedet for at give sig til at hænge nogen ud i ophidselse.

Derfor er det også forholdsvis ligegyldigt, om den person man hænger ud har fortjent det - eller ej!
« Senest Redigeret: Januar 13, 2015, 11:17:49 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 14, 2015, 05:03:03 am »
Tror nu nok Pastor Kaj kan forsvare sig selv og  det han skriver ...
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 14, 2015, 04:51:14 pm »
Anklageren skrev:

Citér
Din-debat har valgt at deltagerne er anonyme, og så er det tillige en hån at give sig til at skrive om, hvem deltagerne mon er i det virkelige liv.

Det har jeg ikke set, der er forsøgt på..altså at gætte hvem der er hvem, i det virkelige liv.

Som jeg skrev, har jeg kun læst få indlæg af Pastor Kaj,  så vidt jeg husker, handlede det om Bibelen..

Men jeg har læst rigeligt af indlæg fra "Tigerdyret" - den person kan jeg ikke tage alvorligt  :connie_nutzo: så i stedet for, at slette min profil, på grund af ham, så "springer jeg ham bare over"  :on_the_quiet2: 

Vintersne

• Gæst
« Svar #12 Dato: Januar 15, 2015, 04:38:08 pm »
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article5054737.ece

Ja, der findes internet-trolle i næsten ethvert socialt medie!

Og her på din-debat er der også flere af dem!

Jeg har selv stødt på trollen-Carlo, som forsøger at afspore enhvert debat man opretter tråde med!

Det gode spørgsmål er, hvad skal man gøre ved dem og ved det?

Nogle medier vælger at indføre en blokerings ordning i deres system!

Dette vil sige, at et medlem kan blokere et andet medlem, i at se hvad man selv laver på mediet!

Dette kan så føre til blokeringer på kryds og tværs i mediet, som også for mediet kan være et problem!

Her på dette medie, kan man så ikke blokere nogen effektivt - heller ikke ved personangreb - Her kan man ikke forhindre en Troll i at skrive i ens trådopslag, uden at det kan læses alligevel af de andre medlemmer - det eneste der sker, er at trådopretteren ikke kan læses Trollens indlæg, men hvad hjælper det, når andre medlemmer kan læse det, og bare fortsætter med at svare Trollen?

Så er trådopretterens opslag, jo alligevel ødelagt for trådopretteren selv!

Her er der altså meget meget højt til loftet, som man siger - hvilket vil sige, at der ingenting sker fra administratorernes side - næsten uanset hvad folk skriver i mediet!

Dette faktum, skal man så være indstillet på, og hvad kan man så gøre imod Trollen?

Tja.. som det anbefales i artiklen foroven - er det bedste nok bare at ignorerer eventuelle Trolle på mediet!

Det er psykopater, som er udenfor enhver pædagogisk rækkevidde!

Jeg er med på 5 forskellige sociale medier, og trollene er på alle medierne - det er personer med store problemer!

Hvad mener du?

Rollo

• Gæst
« Svar #13 Dato: Januar 15, 2015, 09:10:15 pm »
Vintersne skrev:
"Hvad mener du"

Jeg mener, at du bør tænke over konsekvensen af at kunne blokere andre debat-profiler. Hvis du kan, så kan andre også.

Det vil betyde, at man kan fremsætte vanvittige påstande, og derefter blokere de profiler, som man forventer vil modsige en. Det ønsker jeg i hvert fald ikke. I en debat må man forvente, at andre måske argumenterer imod det man skriver.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 16, 2015, 05:11:10 am »
Jeg har selv stødt på trollen-Carlo, som forsøger at afspore enhvert debat man opretter tråde med!

Hvad? Bare fordi man spørger nærmere ind til det, når der er noget man ikke lige forstår? Det kan du da bare svare på i stedet for at flæbe.

Citér
Så er trådopretterens opslag, jo alligevel ødelagt for trådopretteren selv!

Hvordan ødelagt? Det lyder som noget ynk. Jæregård kunne ikke have udtryk det bedre i "Riget".

Citér
Dette faktum, skal man så være indstillet på, og hvad kan man så gøre imod Trollen?

Tja.. som det anbefales i artiklen foroven - er det bedste nok bare at ignorerer eventuelle Trolle på mediet!

Ignorer dog fjolset.

Citér
.............. og trollene er på alle medierne - det er personer med store problemer!

Hvilke store problemer skulle jeg have?

« Senest Redigeret: Januar 16, 2015, 11:19:42 am af Carlo »
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."