Forfatter Emne: Problemer med WiFi på Toshiba chromebook  (Læst 700 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
    • Vis profil
Problemer med WiFi på Toshiba chromebook
« Dato: Juni 16, 2018, 06:58:55 am »
Jeg har haft Chromebook i 2-3 år jeg fik forbindelsen til nettet, ved min mobil / usb

For ca. et lille års tid siden, fik jeg WiFi i stedet for, at bruge mobilen / usb , og det har kørt fint, indtil for et par dage siden.

Jeg kan ikke få forbindelse til nettet, den skriver der ikke, er noget netværk...

Hvad kan årsagen være ?

Jeg kan jo ikke bare, sætte mobilen til igen, ved usb stik.

Jeg har tænkt på, om jeg skal købe en Ipad i stedet for, den kan jo også tage billieder, og jeg kan have billeder liggende, det kan man ikke, på Chromebook.

Jeg kan se, at man kan få både tastatur og mus til, så det kan fungere som en alm. computer.

Men kan jeg sætte mobilen til, ved usb ?

Jeg har et billigt abbonement hos Telmore, jeg betaler kun 129 kr. hvor jeg for nogle år siden, havde 2 abonnementer, og gav ca. 300 kr for at være på nettet + mobilen.

Jeg har ikke en "pind" forstand på det, det skal bare virke  :big_grin:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Sv: Problemer med WiFi på Toshiba chromebook
« Svar #1 Dato: Juni 16, 2018, 08:49:56 am »
Det er sikkert din Cb der har smidt dit Wifi Password ud til sikker forbindelse. Kan du se dit Wifi icon på værktøjslinjen nederst til højre? klik på det og se din wifi router, klik på routeren og skriv dit password ind. Password står i bunden på routeren.
Du kan købe en ekstern usb harddisk til alle dine billeder https://www.bilka.dk/elektronik/harddiske-og-hardware/seagate-1tb-hdd---sort/p/100243338?cmpid=aw_search_01040203005900000000&gclid=Cj0KCQjwx43ZBRCeARIsANzpzb_AHNQ4-xHM_qLcGcBVTwVdJlyjmDVmFvbzd77ovGme_g-5vdIX9xYaAkPgEALw_wcB
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 16, 2018, 11:45:16 am »
Tak Fedt  :smile1:

Jeg har ingen router ...  Jeg klikker på Hotspot, på min mobil, og så plejer det at køre, med mindre jeg har haft slukket mobilen, så skal WiFi lige søge, det kan jeg se på computeren, og der plejer ikke at være problemer.

Men jeg havde ikke haft slukket mobilen, og WiFi ( Hotspot)  var slået til, mit strømforbrug var ikke blevet mindre...
Jeg er lidt træt af - det store strømforbrug på mobilen - så jeg tænker på en Ipad - men så er der forbindelsen til nettet, og hvor jeg kan få den fra .. usb / mobil ?

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 16, 2018, 03:28:08 pm »
Hej igen lyjse misforstod dit wifi signal. Hva med trådløst internet (ikke netværk) https://www.oister.dk/mobilt-bredband/oister-abonnementer/oisterinternet-6gb/#4g-usb-modem
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 17, 2018, 06:04:52 pm »
Hej igen lyjse misforstod dit wifi signal. Hva med trådløst internet (ikke netværk) https://www.oister.dk/mobilt-bredband/oister-abonnementer/oisterinternet-6gb/#4g-usb-modem

Hej igen Fedt  :smile1: Uh...  der er så meget indviklet - i mine øjne  :big_grin:

Jeg har ikke haft forbindelse til nettet, på WiFi i 3 dage, men så skulle jeg da lige prøve - igen i dag, og SÅ var der forbindelse igen  :JC_hurrah: :JC_hurrah:

Det er en gåde, hvad årsagen kan være... men jeg tænker på, at finde en anden løsning, det kan bare ikke, blive billigere -  end det jeg har nu 129 kr. for  25 GB og fri tale  :smile1: