Forfatter Emne: Afsmeltning eller Nedsmeltning.  (Læst 8667 gange)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Afsmeltning eller Nedsmeltning.
« Svar #45 Dato: November 06, 2018, 01:23:54 pm »
Hvorfor må Carlo vise YouTube videoer, når han lige har skrevet til mig, at YouTube gider han ikke se.

Fordi jeg skriver hvad det er man kan forvente at se i videoen. Så kan læserne selv afgør om det er noget han gider se.

I skriver jo aldrig hvad det er man skal se, når I poster et videolink. Nogle gange er I bare ude på at vi skal spilde vores tid.
Du får ret og jeg får fred!

Anklageren

• Gæst
« Svar #46 Dato: November 06, 2018, 01:32:42 pm »
Hvorfor må Carlo vise YouTube videoer, når han lige har skrevet til mig, at YouTube gider han ikke se.

Fordi jeg skriver hvad det er man kan forvente at se i videoen. Så kan læserne selv afgør om det er noget han gider se.

I skriver jo aldrig hvad det er man skal se, når I poster et videolink. Nogle gange er I bare ude på at vi skal spilde vores tid.

Der er også forskel på, om man tror, at en video kan bruges som bevis. Det kan en video yderst sjældent - men alligevel er det almindeligt at kalde en video et "bevis".

Hvis man alligevel bruger en video som en slags "bevis" - så er man tvunget til at se den for at kunne debattere i tråden - og så er det at følelsen af at spilde sin tid kan forekomme - hvis videoen så bare udtrykker en fremmeds holdninger.

Det sker alt for tit.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: November 18, 2018, 06:48:19 pm »
Hæhæ, man kan gøre alt ved folk. Sociale forringelser og nedskæringer. Ingen rører en finger i protest. Men bilerne: Så vågner de op til protest:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/over-400-saret-under-demonstrationer-i-frankrig

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: November 24, 2018, 10:16:06 am »

Underlig måde at retfærdiggøre det på, jeg må godt i andre må ikke.

Nnååå det er den kvindelige politibetjent, der spøger i dit hoved
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: November 24, 2018, 10:28:40 am »
Nnååå det er den kvindelige politibetjent, der spøger i dit hoved

Nå, hende! Det er ikke en rigtig politibetjent. Det er en luder jeg har bestilt, til at stå i en politiuniform og give mig smæk i den bare mens jeg ligger i håndjern.

Det er længe siden I har postet videoer med noget der beviser noget og som ingen gider se. Så helt uden håb er I ikke.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: December 03, 2018, 01:22:47 pm »
Hvordan det ser ud med klimaforandringer? Til ethvert tiltag som måtte komme for at begrænse CO2 udledningen, stemmer befolkningen hælene i. Nu med et forslag om afgifter på flyrejser.

Liberale hyklere til hobe.

https://politiken.dk/rejser/art6879700/%C2%BBDanskerne-betaler-rigeligt-med-skatter%C2%AB-6-ud-af-ni-ordf%C3%B8rere-siger-nej-til-klimaafgift-p%C3%A5-flyrejser

Det eneste brugelige er Enhedslistens forslag om afgifter på storforbrug.

Min egen tilføjelse: vægtafgift på baggage med fly, for det er simpelthen ufatteligt hvilke bjerge af baggage folk tager med på rejser. Jeg f eks, kan godt klare mig med en lille sportstaske.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: December 03, 2018, 01:36:35 pm »

Det eneste brugelige er Enhedslistens forslag om afgifter på storforbrug.

Min egen tilføjelse: vægtafgift på baggage med fly, for det er simpelthen ufatteligt hvilke bjerge af baggage folk tager med på rejser. Jeg f eks, kan godt klare mig med en lille sportstaske.

Afgift mig her og afgift mig der, - det drejer sig ikke så meget om afgiften, men mere om hvad pengene der kommer ind ved afgiften bruges til, - om formålet er godt eller dårligt.

Der er allerede vægtbegrænsning for baggage. På de fleste fly må du medbringe et stykke håndbagage og 20 kg. indtjekket bagage, - bagage derudover betales der ekstra for.

Derimod er det tilladt at slæbe flere hundrede kilo ekstra kropsvægt med uden ekstrabetaling, - det burde også være efter vægt når bagagen er det, da det netop er vægten der afgør brændstofforbrug, max load, balance og meget andet i et fly.

« Senest Redigeret: December 03, 2018, 01:40:18 pm af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: December 03, 2018, 01:55:38 pm »
Afgift mig her og afgift mig der, - det drejer sig ikke så meget om afgiften, men mere om hvad pengene der kommer ind ved afgiften bruges til, - om formålet er godt eller dårligt.

Rigtigt, men alla vil have, have, have, have af det offentlige. Og da det offentlige ikke har noget pengetræ, må der findes på noget andet.
Godt eller dårligt, er nok noget smagsdommeri.

Citér
Der er allerede vægtbegrænsning for baggage. På de fleste fly må du medbringe et stykke håndbagage og 20 kg. indtjekket bagage, - bagage derudover betales der ekstra for.

Derimod er det tilladt at slæbe flere hundrede kilo ekstra kropsvægt med uden ekstrabetaling, - det burde også være efter vægt når bagagen er det, da det netop er vægten der afgør brændstofforbrug, max load, balance og meget andet i et fly.

Ja, fede mennesker bør betale vægtafgift. Og dem der sælger dem produkter der gør dem fede, bør HÅRDT beskattes.

Selv Duterte vil nu til at indføre et gratis sundhedssystem som i alle andre lande. Men pengene til at financiere det, skal komme et sted fra.
« Senest Redigeret: December 03, 2018, 02:06:52 pm af Carlo »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: December 06, 2018, 10:26:15 pm »
En anden side af sagen om klimaforandringer, er udtømningen og forureningen af ferskvandsressourcerne. Det har længe været galt i Mellemøsten med Eufrat og Tigris. Tyrkiet har siden slutningen af 80'erne haft deres Atatürk-projekt, med opstemning af Eufrat til overrisling af deres landbrug. Og så bliver der selvfølgelig mindre vand til de andre, som så også må bygge dæmninger, for at få vand nok.

Resultat: det vand der er tilbage, når det når Shat-al-Arab-vandvejen er forgiftet og forsaltet. Og skulle give eksistensgrundlag, for mange milllioner mennesker.

Man kan godt vande lidt med forsaltet vand, men når det nået over en vis grænse, er landbrugsjorden ødelagt for evigt.

Og så har vi balladen. Det er os selv der har ødelagt eksistensgrundlaget og livsnerven for dem, og så ynker vi os når de kommer her som flygtninge. Men sådan er kapitalismen.

https://www.tagesschau.de/ausland/wasserverschmutzung-basra-101.html

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: December 06, 2018, 11:42:02 pm »
Jer med jeres elbiler og vedvarende energi. Det lader ikke til at nævnte erstatter fossil energi, men at de bare benyttes oven i fossil energi. Og at forbruget af fossil energi dundrer der ud af.

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181205133945.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Stakkels vore efterkommere der skal opleve det her. Konflikten om klimaet er så småt i gang, med De Gule Veste i Frankrig. Og snart vil vi høre kampråbene i gaderne: "Min datters fremtid, og hendes ridetimer, er vigtigere end jeres skide isbjørne, så giv mit mit brændstof til bilen", siger jeg gammeltestamenteligt profetisk.

Anklageren

• Gæst
Oldnordisk teknologi
« Svar #57 Dato: December 07, 2018, 12:39:39 am »
Stakkels vore efterkommere der skal opleve det her. Konflikten om klimaet er så småt i gang, med De Gule Veste i Frankrig. Og snart vil vi høre kampråbene i gaderne: "Min datters fremtid, og hendes ridetimer, er vigtigere end jeres skide isbjørne, så giv mit mit brændstof til bilen", siger jeg gammeltestamenteligt profetisk.

Bilfabrikkerne omstiller nu produktionen - så det bliver veteranbiler døtrene kommer til at køre i om 10 år.

Det er også oldnordisk teknologi. Nutidens bedste dieselmotorer udnytter højst 40 procent af brændstoffets energiindhold, mens benzinmotorer er helt nede på 30 procent.

"Moderne" benzin og diesel biler bruger altså 3-4 gange mere energi, end det rent faktisk er nødvendigt.

Den batteridrevne elbil udnytter tæt på 90%.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    62.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Oldnordisk teknologi
« Svar #58 Dato: December 07, 2018, 12:53:30 am »
"Moderne" benzin og diesel biler bruger altså 3-4 gange mere energi, end det rent faktisk er nødvendigt.

Den batteridrevne elbil udnytter tæt på 90%.

Jada, men energien forbruges oven i forbruget af fossiler. De erstatter ikke fossiler, som der også står i artikelen

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #59 Dato: December 07, 2018, 01:22:16 am »
Ida Auken har for længst afsløret, at ELITEN´s plan er FØRERLØSE DELEBILER. Så om 20-30 år vil det formentlig være forbudt at eje privatbiler og alle biler bliver førerløse delebiler. NEW WORLD ORDER!