Forfatter Emne: Afsmeltning eller Nedsmeltning.  (Læst 6419 gange)

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
Sv: Afsmeltning eller Nedsmeltning.
« Svar #30 Dato: Oktober 23, 2018, 07:28:16 pm »
Og så rendte jeg ind i noget her. Desværre forstår jeg det ikke helt, da mit engelsk er utilstrækkeligt til fagtermer. Men hovedlinien forstår jeg da.

"Large-scale US wind power would cause warming that would take roughly a century to offset"

Og

"Extracting energy from the wind causes climatic impacts that are small compared to current projections of 21st century warming, but large compared to the effect of reducing US electricity emissions to zero with solar. Researchers report the most accurate modelling yet of how increasing wind power would affect climate, finding that large-scale wind power generation would warm the Continental United States 0.24 degrees Celsius because wind turbines redistribute heat in the atmosphere."

Fra

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/10/181004112553.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Der er ingen vej tilbage. Her i Norden er solenergi næppe på dagsordenen da der ikke er ret meget sol i de kolde årstider, hvor der netop er brug for energi. Og meget af tiden er det overskyet.

Oversæt::>
"Storstilet amerikansk vindkraft ville forårsage opvarmning, der ville tage omkring et århundrede at kompensere"

og

"Udvindingen af energi fra vinden forårsager klimatiske påvirkninger, der er små sammenlignet med de nuværende fremskrivninger af opvarmning fra det 21. århundrede, men store sammenlignet med effekten af at reducere amerikanske elpaneler til nul med sol. Forskere har rapporteret den mest nøjagtige model af hvordan stigende vindkraft vil påvirke klimaet og konstaterer, at stor vindkraftproduktion vil varme det kontinentale USA op til 0,24 grader Celsius, fordi vindmøller omfordeler varme i atmosfæren. "

Det lød sørme os teknisk,  :girl_wacko:
« Senest Redigeret: Oktober 23, 2018, 07:32:44 pm af genuine Troll »
Fake profil, :girl_blum2:

Anklageren

• Gæst
« Svar #31 Dato: Oktober 23, 2018, 07:45:55 pm »
Forskere har rapporteret den mest nøjagtige model af hvordan stigende vindkraft vil påvirke klimaet og konstaterer, at stor vindkraftproduktion vil varme det kontinentale USA op til 0,24 grader Celsius, fordi vindmøller omfordeler varme i atmosfæren. "

Jeg har læst artiklen, og den omtalte opvarmning på op til 0,24 grader Celsius påvirker ikke klimaet i andre lande end USA.

Offline Olga_K

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Oktober 23, 2018, 08:59:29 pm »
Så længe jeg ved ikke hvor mange milliarder kinøjsere sviner rundt i Kina, så er det sq ligemeget om jeg kører elbil eller ej ...

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Oktober 23, 2018, 09:21:50 pm »
Så længe jeg ved ikke hvor mange milliarder kinøjsere sviner rundt i Kina, så er det sq ligemeget om jeg kører elbil eller ej ...

Hvis alle siger sådan? så blir vi jo aldrig grønne,  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist og ateist.
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Oktober 26, 2018, 10:34:27 am »
Hykleriet kender ingen grænser.

Der dræbes op til 30 000 hjorte i trafikken om året. Mest rådyr. Det vil DF og LA have noget gjort ved. Jeg ved ikke hvad der tænkes på, men det eneste tænkelige er hegn melem skovene og vejene. Det vil være afsindigt dyrt.

Effektivt og gratis ville det have været at sætte hastighederne på vejene ned. Men samme partier har lige været med til at øge hastighedsgrænserne = flere påkørte dyr.

Vis man nedsatte hastighederne, ville det være ren win-win. Eller tredobbelt win. Sparet hegn. Sparet brændstof og slid på bilerne. Sparede trafikulykker.
Vi kan godt selv læse nyheder!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    41%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Oktober 26, 2018, 11:18:15 am »

Der dræbes op til 30 000 hjorte i trafikken om året. Mest rådyr. Det vil DF og LA have noget gjort ved. Jeg ved ikke hvad der tænkes på, men det eneste tænkelige er hegn melem skovene og vejene. Det vil være afsindigt dyrt.

Effektivt og gratis ville det have været at sætte hastighederne på vejene ned. Men samme partier har lige været med til at øge hastighedsgrænserne = flere påkørte dyr.

Vis man nedsatte hastighederne, ville det være ren win-win. Eller tredobbelt win. Sparet hegn. Sparet brændstof og slid på bilerne. Sparede trafikulykker.

Fordobler man hastigheden bliver energiforbruget fire gange så stort, så hvor hurtigt skal vi køre? 60 km/t på motorvej? Hvad med 20km/t? Så kan der rigtig ske trafikulykker, når en vil forbi. Har du lånt anti-røds hoved?
Slitage på biler? Ja, bremsere der ruster fast, fordi de aldrig bliver brugt og en motor der aldrig bliver varm, så kan den rigtig forurene og blive slidt. Biler bliver skrottet længe før, de bliver slidt op. Om man kører 80 eller 90 gør ingen forskel, fordi det er kilometertælleren, der afgør det.
Vi skulle meget hellere gøre cykelhjelme lovpligtige. Og cyklister, der kigger på telefon mens de cykler skal i fængsel. Eller vi skal have snigskytter på hustagene, der kan skyde deres telefoner ud af hånden! Sidste år blev jeg ramt af en knægt, men jeg fik heldigvis fat i kraven af ham og råbte ham ind i hovedet, at han for fanden skulle se sig for. Jeg tror, han sked i bukserne af skræk.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Oktober 26, 2018, 11:34:18 am »
Jeg går ud fra det var en knægt der havde hele krydderen nede i Telefonen og måske oven i købet monteret med hørebøffer ?? ... :ermm:

Ikke noget Usædvanligt syn i trafikken ...
« Senest Redigeret: Oktober 26, 2018, 11:38:53 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    41%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Oktober 26, 2018, 11:47:25 am »
Han havde dog ikke hørebøffer på, men han havde i hvert fald travlt med at glo på sin telefon. Møgunge!

Anklageren

• Gæst
Det virker også sygt at ville indhegne de danske dyr
« Svar #38 Dato: Oktober 26, 2018, 01:17:57 pm »

Der er få steder, hvor der er mere end en kilometer til en vej, og set fra rådyrenes synspunkt, vil de derfor alle sammen komme til et leve i en indhegning.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Oktober 26, 2018, 03:46:42 pm »
Fordobler man hastigheden bliver energiforbruget fire gange så stort, så hvor hurtigt skal vi køre? 60 km/t på motorvej? Hvad med 20km/t? Så kan der rigtig ske trafikulykker, når en vil forbi. Har du lånt anti-røds hoved?
Slitage på biler? Ja, bremsere der ruster fast, fordi de aldrig bliver brugt og en motor der aldrig bliver varm, så kan den rigtig forurene og blive slidt. Biler bliver skrottet længe før, de bliver slidt op. Om man kører 80 eller 90 gør ingen forskel, fordi det er kilometertælleren, der afgør det.

Aner det ikke, for jeg lever ikke i noget BØR VÆRE-land. Energiforbruget vokser med kvadratet på hastigheden og der gør risikoen for kollision også. Og kraften af kollisionen. (Det er 36 år siden jeg har rørt ved fysik, så jeg kan ikke formlerne).

Det er hykleri at påstå at man interssserer sig for dyrs trafiksikkerhed og samtidigt øge hastighederne.

Citér
Vi skulle meget hellere gøre cykelhjelme lovpligtige.

Og hoppeborge.

Ja, før bare det ud i livet og fortæl så lige hvordan det tænkes håndhævet.

Folk vil holde op med at sygle hvis det bliver indført, siger sagkundskaben. Og da vi, fra forskning ved at en kilometer på syggel sparer samfundet for 7 kroner i sundhedsudgifter. Ville et påbud for syggelhjelm være en dårlig ide.

Citér
Og cyklister, der kigger på telefon mens de cykler skal i fængsel.

Ja, egentligt, men her er jeg så liberal, at det må de da selv om. Det går værst ud over dem selv, hvis der sker noget.

Man ser undertiden forældre der sygler med deres børn ved siden af, mens de selv snakker i mobil. Ja, det er vigtigt at børnene får det lært tidligt.

Citér
Sidste år blev jeg ramt af en knægt, men jeg fik heldigvis fat i kraven af ham og råbte ham ind i hovedet, at han for fanden skulle se sig for. Jeg tror, han sked i bukserne af skræk.

Jeg var ved at blive ramt af en Pogomonspillende unge på syggel i Tyskland.

Hoppeborg for syglister.

https://hovding.com/?gclid=EAIaIQobChMImqba0p6k3gIVEeR3Ch15WghmEAAYAiAAEgJRwvD_BwE

Effektic, men, ifølge reviews, er den ubehagelig at have om halsen.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: November 04, 2018, 05:34:56 pm »
En bølge der bryder ind i en italiensk resaturant.

https://youtu.be/IqmwPJR8EFE

Og ja, jeg ved godt at man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelt værre vejr.

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #41 Dato: November 04, 2018, 05:45:40 pm »

Og ja, jeg ved godt at man kan ikke slutte fra enkelte vejrhændelser til generelt værre vejr.

VI gider ikke se dine videoer. :JC_doubledown:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    26.2%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: November 04, 2018, 05:50:35 pm »

Du får ret! Jeg får fred!

Friluftsbøssen

• Gæst
« Svar #43 Dato: November 04, 2018, 05:54:08 pm »

Du får ret! Jeg får fred!

Prøv at argumentere sagligt i stedet for at trolle.

(Ja, jeg trollede dig også ovenover - men det er bare pædagogik for at vise dig, hvordan du selv troller mig...)

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    21.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: November 05, 2018, 04:57:18 pm »

Hvorfor må Carlo vise YouTube videoer, når han lige har skrevet til mig, at YouTube gider han ikke se. Drikker Carlo for meget, så han ikke husker hvad han skriver?  :yes:
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende