Forfatter Emne: Den videnskabelige debat-hjerne  (Læst 3371 gange)

Anklageren

• Gæst
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
« Svar #30 Dato: Maj 24, 2018, 11:56:28 am »
Det er ren og skær hjernespind, for det har aldrig fundet sted nogen steder.

Ligesom det multietniske utopia.

Og så sandheden:

De fleste kan ikke lide at tænke på det i dag, men at lyve og omskrive historiebøgerne er ikke vejen frem. De fleste store civilisationer - om ikke alle - har været multietniske.

Fra Tidlig Dynastisk tid i Egypten, 3000-2686 f.Kr. har Egypten været multietnisk - og så er historien om multietniske samfund i hvert fald 5.000 gammel.

Ifølge bibelen taltes alverdens tungemål i Babylonien, og her er vi 3.800 år tilbage i tiden.

Vi ved mere om Den Romerske republik og Romerriget, og her er vi 2.500 år tilbage i tiden. Romerriget var i hvert fald også multietnisk - så at påstå - at det ikke har været prøvet før, er da noget af det dummeste, der har været skrevet længe.

Anklageren

• Gæst
Efter disse sidespring, så kan vi gå tilbage til det væsentlige
« Svar #31 Dato: Maj 24, 2018, 12:04:25 pm »
Det er ren og skær hjernespind, at man kan lave en fredelig etnisk udrensning - for det har aldrig fundet sted nogen steder.

Offline Dommeren

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Country: no
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Den videnskabelige debat-hjerne
« Svar #32 Dato: Maj 24, 2018, 02:23:52 pm »
Hvor mange muslimer er der i Danmark?

Anklageren

• Gæst
Hvor mange muslimer er der i Danmark?

Man må tage det sure med det søde, så jeg glæder mig over, at du bringer budskabet op blandt kommentarerne:

Det er ren og skær hjernespind, at man kan lave en fredelig etnisk udrensning - for det tror jeg aldrig har fundet sted nogen steder.

Er der nogen andre, som nogen sinde har hørt om en fredelig etnisk udrensning?

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
« Svar #34 Dato: Maj 24, 2018, 04:45:10 pm »
Det er ren og skær hjernespind, for det har aldrig fundet sted nogen steder.

Ligesom det multietniske utopia.

Og så sandheden:

De fleste kan ikke lide at tænke på det i dag, men at lyve og omskrive historiebøgerne er ikke vejen frem. De fleste store civilisationer - om ikke alle - har været multietniske.

Fra Tidlig Dynastisk tid i Egypten, 3000-2686 f.Kr. har Egypten været multietnisk - og så er historien om multietniske samfund i hvert fald 5.000 gammel.

Ifølge bibelen taltes alverdens tungemål i Babylonien, og her er vi 3.800 år tilbage i tiden.

Vi ved mere om Den Romerske republik og Romerriget, og her er vi 2.500 år tilbage i tiden. Romerriget var i hvert fald også multietnisk - så at påstå - at det ikke har været prøvet før, er da noget af det dummeste, der har været skrevet længe.

Det er vist nok at tage munden for fuld, hvis dét der skulle være et argument for, hvorfor multikultur i dag bør efterstræbes.

Efter vores standarder var Romerriget et hierarkisk diktatur, hvor fremmed land blev vundet ved at indgå alliancer med lokale høvdinge - og med sværdet, når det andet ikke virkede.

Noget paradis har det næppe været for den jævne befolkning - multikulturelt eller ej.

At det så ikke er et multikulturelt samfund, vi er på vej imod her i Danmark er så en anden sag. Der er nærmere tale om et duokulturelt samfund med danskere på den ene side og muslimer på den anden.

En anden debattør nævner Australien og USA - det er lande, der aldrig har haft en stor muslimsk indvandring, og da slet ikke, da de lande blev etableret som stater. 

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Er der nogen andre, som nogen sinde har hørt om en fredelig etnisk udrensning?

Ja, udrensningen af tyskerne fra østområderne i 1945 - 48. Tyskerne hummede sig i betragtning af den knusende overmagt de stod overfor. Det her ser da meget fredeligt ud.

Du får ret og jeg får fred!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #36 Dato: Maj 24, 2018, 04:53:06 pm »
Det kan argumenteres om disse civilisationer var multietniske, men det er endnu sværere at påstå de var en succes, for alle disse gik under.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Anklageren

• Gæst
Jeg forstår dig slet ikke
« Svar #37 Dato: Maj 24, 2018, 04:57:26 pm »

Det er vist nok at tage munden for fuld, hvis dét der skulle være et argument for, hvorfor multikultur i dag bør efterstræbes.

Jeg er næsten helt sikker på, at der ikke er nogen her, som har argumenteret for at multikultur bør efterstræbes.

Jeg har i hvert fald ikke.

Jeg konstaterer bare, hvordan det er.

Anklageren

• Gæst
« Svar #38 Dato: Maj 24, 2018, 05:01:07 pm »
Det kan argumenteres om disse civilisationer var multietniske, men det er endnu sværere at påstå de var en succes, for alle disse gik under.

Alle civilisationer går under.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
« Svar #39 Dato: Maj 24, 2018, 05:11:39 pm »
At det så ikke er et multikulturelt samfund, vi er på vej imod her i Danmark er så en anden sag. Der er nærmere tale om et duokulturelt samfund med danskere på den ene side og muslimer på den anden.

Duokulturelt, er just det rigtige ord. På den ene side danskerne og andre der kan opføre sig nogenlunde ordentligt. På den anden side muslimerne og deres uanstændighed.

Citér
En anden debattør nævner Australien og USA - det er lande, der aldrig har haft en stor muslimsk indvandring, og da slet ikke, da de lande blev etableret som stater.

Underskrivelsen af den amerikanske forfatning. Ingen muslimer at se.

Offline Forn Siðr

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Jeg forstår dig slet ikke
« Svar #40 Dato: Maj 24, 2018, 05:15:25 pm »

Jeg er næsten helt sikker på, at der ikke er nogen her, som har argumenteret for at multikultur bør efterstræbes.

Jeg har i hvert fald ikke.

Jeg konstaterer bare, hvordan det er.

Du har ret i, at jeg skulle have nærlæst tråden, for det er rigtigt, at du ikke gør dig til direkte fortaler for multikulturen her.

Det er dog svært ikke at læse dine indlæg som en indirekte støtte til den muslimske indvandring. Altid henvises der til, at vi da ikke kan stoppe indvandringen eller udvise de mange muslimer, der trækker samfundet ned, på grund af love og konventioner. Nu er konventioner jo ikke Guds ord, og lovgivning kan godt ændres.

Du siger, du går ind for strammere indvandring - hvordan spiller det sammen med, at du hver gang snakken falder på emnet kaster dig flad ned og siger, at det kan vi sørme ikke gøre noget ved? Hvis du da ikke forsøger at lukke ned for debatten med henvisning til, at det er "kedeligt og trivielt"..

Eller lad mig spørge - hvis Anklager-partiet havde flertallet i Folketinget, hvordan så vores indvandrings- og integrationspolitik så ud?

Det paradoksale her er, at hvis de mennesker, som du beskytter med henvisning til Grundloven og internationale konventioner, fik lov til at bestemme, så ville du få lukket munden hurtigere, end du selv ville opdage.

Skal vi virkelig være tolerante over for intolerancen?

Anklageren

• Gæst
Sv: Jeg forstår dig slet ikke
« Svar #41 Dato: Maj 24, 2018, 05:27:03 pm »

Du har ret i, at jeg skulle have nærlæst tråden, for det er rigtigt, at du ikke gør dig til direkte fortaler for multikulturen her.

Det er dog svært ikke at læse dine indlæg som en indirekte støtte til den muslimske indvandring. Altid henvises der til, at vi da ikke kan stoppe indvandringen eller udvise de mange muslimer, der trækker samfundet ned, på grund af love og konventioner. Nu er konventioner jo ikke Guds ord, og lovgivning kan godt ændres.

Du siger, du går ind for strammere indvandring - hvordan spiller det sammen med, at du hver gang snakken falder på emnet kaster dig flad ned og siger, at det kan vi sørme ikke gøre noget ved? Hvis du da ikke forsøger at lukke ned for debatten med henvisning til, at det er "kedeligt og trivielt"..

Eller lad mig spørge - hvis Anklager-partiet havde flertallet i Folketinget, hvordan så vores indvandrings- og integrationspolitik så ud?

Det paradoksale her er, at hvis de mennesker, som du beskytter med henvisning til Grundloven og internationale konventioner, fik lov til at bestemme, så ville du få lukket munden hurtigere, end du selv ville opdage.

Skal vi virkelig være tolerante over for intolerancen?

Hvis jeg kunne bestemme - hvad jeg aldrig kommer til - så ville vi oprette flygtningelejre i Nordafrika med rimelige vilkår, hvor alle asylansøgere blev sendt til.

Anklageren

• Gæst
I har godt nok muslimer på hjernen
« Svar #42 Dato: Maj 24, 2018, 07:43:38 pm »

Duokulturelt, er just det rigtige ord. På den ene side danskerne og andre der kan opføre sig nogenlunde ordentligt. På den anden side muslimerne og deres uanstændighed.

Det minder jo meget om Dr. Joseph Goebbels  :yes:

Anklageren

• Gæst

Ja, udrensningen af tyskerne fra østområderne i 1945 - 48. Tyskerne hummede sig i betragtning af den knusende overmagt de stod overfor. Det her ser da meget fredeligt ud.

Det var ikke nogen etnisk udrensning.

http://polennu.dk/tysk-mindretal-i-polen-paa-vej-med-ny-radiokanal

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    49.8%
  • Kattemorder.
    • Vis profil

Det var ikke nogen etnisk udrensning.