Forfatter Emne: Vore politikere - vorherre bevares!  (Læst 3060 gange)

Walthermanden

• Gæst
Sv: Vore politikere - vorherre bevares!
« Svar #15 Dato: Januar 09, 2015, 07:14:33 pm »
Citér
Hvis hele islam var denne onde ideologi du mener, ville samtlige, eller i det mindste det store flertal, af muslimer støtte op om terroren. Det gør de ikke, så dit argument falder igen til jorden.
Og islam er IKKE den eneste religion der har opereret med hellig krig. Læs en historiebog.

Jamen "hele islam" er den onde ideologi, GuBBi, for det er jo navnet på ideologien, som også har en religiøs side. Så er der nogle små mennesker rundt om, som siger, at de stadig er muslimer, selv om de ikke kan lide terroren og alt det blodbesudlede, islam også står for. De må have det svært. Måske kender nogle af dem lige så lidt til de opfordringer til drab og krig mod vantro, som koranen og hadith er fyldt med, som du gør. Du er nemlig én af disse kulturradikale ateister, som altid er klar til at gå i forsvar for islam - uden at vide, hvad det egentlig er, I derved forsvarer.
Synes du for resten, at det store flertal af muslimer tager afstand, når islams angreb på vesten finder sted?

Jeg gider ikke høre om korstog for 1000 år siden, for at du kan lave en mere end søgt sammenligning med islam 2015. Det er bare for langt ude!

"Læs en historiebog."   :yes:
Jeg vil så nødig lyde pralende, men GuBBi - vurderet ud fra hvad jeg læser herinde, siger et og andet mig altså, at der næppe er to til blandt de aktive, der har læst så mange af slagsen som jeg. Og jeg er HELT sikker på, at jeg har læst mange flere end dig!

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    11.8%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Januar 09, 2015, 07:59:45 pm »
Det der skete for 1000 år siden er jo netop ikke ligegyldigt, når det netop er selve religionerne vi diskuterer. Du ville bare ønske du kunne afskrive det, for hvis det kun var i islams navn at der blev begået grusomheder, og ikke kristendommen, ville du lettere kunne sige at problemet er selve religionen, og ikke fortolkningen af den.
For (knap) 1000 år siden ville en muslim nemlig kunne lave argumentet at kristendommen var en ond totalitær ideologi, præcis som du siger om islam nu. Dette vil du ikke argumenterer imod hvis du er så historiedannet som du påstår at du er.

Idag ville du nok ikke argumenterer for at kristendommen stadig er en ond totalitær ideologi, og det må betyde at noget har ændret sig. Bibelen er stadig den samme (godt nok oversat), så det der må være sket er altså en genfortolkningen af religionen. Når det kan ske for kristendommen, kan det også ske for islam, men det er dette faktum du forsøger at holde skjult for at du kan retfærdiggøre en religionsforfølgelse. For det beviser at fortolkningen af religionen er alfa omega.

Dette forklarer iøvrigt også det store flertal af muslimer der IKKE ønsker at slå os alle sammen ihjel. Det gør din hypotese ikke.

Men jeg forsvarer IKKE islam. Jeg synes islam er noget forbandet rod, ligesom jeg synes kristendommen og jødedommen er det. Men jeg vil gøre mit for at beskytte folks rettigheder til at tro på hvad de vil. Og jeg vil rette fejlargumenter når jeg ser dem.

El_Nino

• Gæst
« Svar #17 Dato: Januar 09, 2015, 08:51:19 pm »
 :gamer
Det er da i det mindste noget, at vores folkevalgte er klar over, at Islam ikke er problemet. Nej, det er sociale forhold, der kan kritiseres - ikke religiøse.

Hvorfor kravler du ikke ned til ""Kalifatet"" i Syrien  :drinks: :ireful1: og, jo Islam ER netop PROBLEMET :JC_OMG_sign:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Du prædiker en dansk form for Jihad
« Svar #18 Dato: Januar 09, 2015, 09:21:32 pm »
Citér
Det er paradoksalt, at du ikke finder dine allierede blandt de danske politikere, men blandt de fundamentalistiske imamer.
Muslimernes Jihad er det samme som du vil, for det kan groft sagt oversættes: TIL KAMP!

Jow, jow. Og de tidlige jernbanesabotører i Jylland i sin tid var i virkeligheden pot og pande med Gestapo.
Med hensyn til, hvis jeg snart råber "til kamp" - hm, der er vist den bette - for dig næsten usynlige - forskel, at min kamp så er for mit fædrelands frihed og dermed af-islamisering. Fundamentalistiske imamers råb går på, at erobre det de kalder Dar-al-Harb (Krigens Hus) dvs der, hvor islam endnu ikke bestemmer.

Det kan man vist godt kalde med modsat rettet mål?

Jeg mener da ikke, at de er dine kammerater, for jeg er da godt klar over, hvem der vil slå hinanden ihjel - jeg mener bare, at I begge har kampen som mål - mens det store flertal helst ser verden udvikle sig fredeligt.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor