Forfatter Emne: Interessante citater  (Læst 399 gange)

Walthermanden

• Gæst
Interessante citater
« Dato: Januar 08, 2015, 08:56:51 pm »
Nu har alle skriverka'lene travlt. De falder over hinandens ben for at råbe om, at ytringsfriheden er truet, og nogle af dem holder koket en pen i vejret.
Men de har det fandeme svært i dag! Nu skal jeg ikke slå dem sammen i ét hyklerbundt, men jeg kunne godt forestille mig om et par stykker af dem, at de i deres skjulte, dunkle journalistiske sind har tænkt: "Fandens, at det ikke var højrenationalister!" (Eller hvad de nu benævner dem, de hader mest af alle.)

Måske er det tid til at minde hinanden om, hvad der sådan siges og skrives.
Jeg følger med i, hvad gode nationalsindede nordmænd skriver på Folkebevægelsen mod Indvandringens side, og der er i dag et kort men rammende indlæg af en flittig skribent ved navn Norvald Aasen. Han stiler det til Raymond Johansen *) :

"Jeg synes at huske, at du skal have udtalt ved en anledning, at et angreb på muslimer er et angreb på dig.
Hvis gårdagens terroraktion i Paris er udført af muslimer, finder jeg det naturligt at spørge dig, om et angreb fra muslimer også er et angreb fra dig? Altså et angreb fra dig og muslimerne mod os?"
Han mener tillige, at Johansen bør holde sig lidt tilbage fra at deltage i de kommende dages ordorgier om ytringsfrihed.
*) Raymond Johansen er partisekretær i Arbeiderpartiet og tidligere generalsekretær i Flygtningehjælpen (svarer til Dansk Flygtningehjælp) 2002-2005.

http://fmi.no/index.php/1445-raymond-johansen-080115.html

Sådan har vi jo også vore minder.

"Politiken har indgået forlig med profeten Muhammeds efterfølgere og undskylder for de krænkelser, tegningerne har forårsaget."  Kan I huske den?
Eller:
"Der er ikke en særlig islamisk trussel mod ytringsfriheden. (Zenia Stampe, 21/2 2013 i Politiken.)
http://politiken.dk/debat/profiler/zenia-stampe/ECE1904710/der-er-ikke-en-saerlig-islamisk-trussel-mod-ytringsfriheden/

Måske kan I erindre andre "guldkorn", som dukker op, når nu travlheden antagelig fortsætter nogle dage - for så at falde ned. Indtil det næste angreb!
« Senest Redigeret: Januar 08, 2015, 09:01:19 pm af Walthermanden »