Forfatter Emne: Rusland advarer USA  (Læst 1279 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    79.8%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Du kan ikke bestemme, hvad jeg mener PU
« Svar #105 Dato: April 17, 2018, 09:08:28 pm »
Lad mig udtrykke det lidt anderledes: Tror du stadig at Assad er ansvarlig for giftangrebet?  :smile1:

Som jeg forlængst har skrevet, så ved jeg ikke, om det syriske styre har udført giftgasangreb.

Sidste gang, jeg blev spurgt, skrev jeg, at sandheden er det første offer i en krig. Det skyldes jo, at der sideløbende foregår en propaganda krig, og det gør der altid. Jeg har ikke nogen problemer med, at jeg ikke ved det, for jeg føler ikke noget behov for at opdele verden i helte og skurke.

Når jeg ikke ved det, så kan syrerne have gjort det. Russerne og syrerne deltager selvfølgelig også i propagandakrigen.

Du må bare acceptere, at vi er forskellige på det punkt, for jeg har på den anden side ikke svært ved at finde ud af, hvem jeg holder med.

De er så heldigt, at det er den samme side, som Danmark er på, og det er ikke en selvfølge.

Jeg føler dog nok, at du og Licensnægteren er en slags forrædere imod Danmark og Danmarks allierede i NATO - som I sjældent holder med.

« Senest Redigeret: April 17, 2018, 09:25:30 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    79.8%
    • Vis profil
Sv: Rusland advarer USA
« Svar #106 Dato: April 17, 2018, 09:10:30 pm »
Saudiarabien

Det er også et Sharia-styre, men jeg tror umiddelbart og uden at kontrollere det, at Iran er størst

Online PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
  • Country: 00
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #107 Dato: April 17, 2018, 09:41:22 pm »
Jeg ville skifte holdning den dag jeg ved præcis, hvad Danmarks geopolitiske og strategiske interesse er i området.

Jeg synes bare vi skulle holdes os langt væk, og sige at vi skal have alt materiale fokuseret på forsvar af Bornholm (Glistrups hjemstavn), som de farlige russere er ude efter  :blum: Så derfor kan vi ikke hjælpe udenlands.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    79.8%
    • Vis profil
« Svar #108 Dato: April 17, 2018, 09:52:09 pm »
Jeg ville skifte holdning den dag jeg ved præcis, hvad Danmarks geopolitiske og strategiske interesse er i området.

Jeg synes bare vi skulle holdes os langt væk, og sige at vi skal have alt materiale fokuseret på forsvar af Bornholm (Glistrups hjemstavn), som de farlige russere er ude efter  :blum: Så derfor kan vi ikke hjælpe udenlands.

Her tror jeg også, at vi er helt forskellige, for jeg mener, at krige blot er realpolitik med andre midler.

Det indebærer, at der ikke er forskel på rød og blå stue, og at der f.eks. ikke er religionskrige.

Det skal du ikke misforstå, for soldaterne kan da godt føle, at de kriges på grund af religion.

De der beslutter krigene gør det bare af andre (realpolitiske) årsager,

Det er meget summarisk, men vi kan jo ikke skrive en bog hver gang.

Online PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #109 Dato: April 22, 2018, 04:36:45 pm »
"US and Saudi Arabia arms significantly enhanced Isis’ military capabilities, report reveals
Number of US and Saudi supplied weapons in Isis’ hands goes 'far beyond those that would have been available through battle capture alone'"

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/isis-us-saudi-arabia-arms-fighters-jihadis-military-capability-enhanced-weapons-syria-terrorism-a8112076.html

Hurra for USA, de har virkelig styr på det.

Online PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    21.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #110 Dato: April 22, 2018, 04:39:55 pm »
Maria Krarups bog er virkelig interessant og begavet læsning.  :yes:

Kan nu lånes på bibliotekerne.