Forfatter Emne: "Ingen troede, at det kunne ske!"  (Læst 1528 gange)

Walthermanden

• Gæst
"Ingen troede, at det kunne ske!"
« Dato: Januar 07, 2015, 03:12:31 pm »
Efter dagens islamiske terrorangreb på det satiriske magasin Charlie Hebdo i Paris med mindst 12 døde og et ukendt antal sårede, var der en overskrift på Jyllands-Posten, som blev ved med at irritere mine øjne. Der stod:

"Ingen havde troet, at det kunne ske."

Ingen?
Det minder mig lidt om noget, dr. jur. Ole Hasselbalch engang fortalte, om da han mødte sine kolleger ved morgenbordet på arbejdspladsen - det var morgenen efter 11. september 2001. Da Hasselbalch siger, at terrorangrebet på World Trade Center nærmest var forudsigeligt, hvis man ved noget om islamismen, svarer en kvindelig ansat: "Jamen jeg vidste det jo ikke!"
Professoren skriver derefter de kloge ord:

"Vidste ikke???? Reaktionen er karakteristisk. Pigen "vidste" ikke. For hun interesserede sig ikke for at vide.
Det, der "vidstes", var et glansbillede skabt med beredvillige menneskevenners og en ukritisk presses hjælp båret af den vildfarelse, at folk fra andre dele af verden tænker på samme måde, som vi selv gør, og at de har samme forudsætninger.
Dette er en livsfarlig fejltagelse - sådan som verdenshistorien igen og igen har vist. Det er den såkaldte "spejlbilled"fejl, som diplomater for enhver pris må undgå at begå: Den fejl der består i, at man bedømmer andre ud fra ens egen og ikke ud fra deres tankegang."  (O. Hasselbalch: "Opgøret med indvandringspolitikken", 2003. s. 28.)

Det samme får åbenbart endnu nogle til at udtale sig som nævnt. "..troede ikke." Altså, det tager islamiske terrorister ikke hensyn til. Og desuden virker det tæt på det dorsk-stupide at udtale, at man "troede ikke, det kunne ske". Hvorfor ikke, om man må spørge? Charlie Hebdos bygning har været angrebet før - så vidt jeg husker, da magasinet havde bragt nogle af Muhammed-tegningerne. Været brændt ned til grunden.

Men alt det med "jeg troede da ikke" og "jeg vidste da ikke", dur bare ikke længere. Alle kan få at vide, hvad islam er og alle kan med egne øjne se, hvad der foregår. Hvor længe er det siden, at en enmands-jihadsatan i bil pløjede ind i en menneskemængde? Godt to uger. Det var også i Frankrig, og "Allahu Akbar" var også på hans læber.

I de kommende dage vil alle sø- og bortforklaringerne danse can-can. Vi vil få smidt i hovedet, at "det er jo slet ikke islam", og "disse terrorister har intet med troen islam at gøre, de er bare terrorister - ligesom Breivik" etc.etc. Alt det vi kender og som vi ikke orker at brække os over mere.

Til hver enkelt der læser dette, kan jeg kun på mine vegne sige:
Lyt ikke til mere af det, men vær beredt på, at vesten - også Danmark - igen og igen vil blive angrebet med islam-terror. Det er den nærmeste fremtid, det du ser i Paris. Og det er vore politikeres skyld!
« Senest Redigeret: Januar 07, 2015, 03:19:40 pm af Walthermanden »

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: "Ingen troede, at det kunne ske!"
« Svar #1 Dato: Januar 07, 2015, 03:49:56 pm »
Ja " Ingen" så skal man sku da leve og ånde i en osteklokke, kun fordi vi har effektive efterretningstjenster i demokratierne, er det ikke kommet til civilistationernes sammenstød endnu, vi er konstant under angreb fra Mellemøstens pest, og dette vil forsætte indtil point of no return, desværre kan muslimske terrorangreb ikke fuldstændig forhindres, men vores politikker må forstå at dette her ikke er noget der går over om et par dage, og så er det business as usual, der er blevet leget med ilden i mange år nu, og den der sår splid, kommer også til at høste storm, og det burde politikkerne også kunne forstå og handle der efter.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 07, 2015, 03:53:14 pm »
Walthermanden skrev:

I de kommende dage vil alle sø- og bortforklaringerne danse can-can. Vi vil få smidt i hovedet, at "det er jo slet ikke islam", og "disse terrorister har intet med troen islam at gøre, de er bare terrorister - ligesom Breivik" etc.etc. Alt det vi kender og som vi ikke orker at brække os over mere.

Citat slut

Moskeformanden Oussama El-Saadi  siger jo, at hvis Danmark bekæmper IS, er vi også i krig med danske muslimer..så jo, det er islam !

Walthermanden

• Gæst
« Svar #3 Dato: Januar 07, 2015, 10:26:26 pm »
Med alle forbehold:
Måske er de identificeret. Se:

http://www.zerohedge.com/news/2015-01-07/three-paris-terrorists-identified

Har ikke set det på danske medier endnu.

Rollo

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 07, 2015, 11:07:33 pm »
Walthermanden skrev:
Citat slut.
Moskeformanden Oussama El-Saadi  siger jo, at hvis Danmark bekæmper IS, er vi også i krig med danske muslimer..så jo, det er islam !

Lyjse, jeg begynder at sætte mere og mere pris på dine svar.
Du har ret: Jo, det vi ser, ER islam.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Country: aq
  • Køn: Mand
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2015, 04:22:00 pm »
Walthermanden skrev:
Citat slut.

Nu har de ellers fundet en "islam-professor", som siger, at det IKKE er islam:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/islam-professor-angrebet-har-intet-med-islam-at-goere/5388366
 :wacko2:
Danmark frit for marmorkrebs.

Walthermanden

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2015, 08:01:42 pm »
Ja, den er stensikker hver eneste gang.
Men vi andre må videre - i virkelighedens til tider barske verden.   :LaieA_018:

Rollo

• Gæst
Helmængder og delmængder
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2015, 08:57:50 pm »
Nu har de ellers fundet en "islam-professor", som siger, at det IKKE er islam:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/terror/islam-professor-angrebet-har-intet-med-islam-at-goere/5388366
 :wacko2:

Den lærde professor er et eksempel på, at man godt kan være idiot på et højt niveau. Han modsiger jo åbenlyst sig selv.

Historisk set begyndte islam med at være ekstrem. Det begydte som en røverbande, der blev mere organiseret og overgik til regulær "hellig" krig.

Som årene er gået er islam blevet til mange ting. Især i Det Osmanniske Rige har islam ændret sig i en sekulær retning, specielt i begyndelsen af 1900-tallet. Efter at præstestyret kom til magten i Iran, har islam visse steder gået tilbage til - skal vi sige - en mere oprindelig form for islam. Seneste skud på den stamme er som bekendt IS/ISIS/ISIL.

Jo, ekstrem islam og muslimsk terror er en del af islam.

Man kan lave en lille sproglig øvelse, med nogle sætninger der er åbenlyst forkerte:
"kogende vand har intet med vand at gøre"
"dræbersnegle har intet med snegle at gøre"
"ekstrem islam har intet med islam at gøre".
Alle sætninger er falske.

Jeg bringer lige en lille præcisering: jeg skrev længere oppe i tråden at "det er islam", men for at være helt korrekt, så var terrorhandlingen igår "en del af islam", hvis man nu skal være ordkløver. Altså ikke "lig med islam".