Forfatter Emne: Jordan Peterson er en falsk profet  (Læst 4081 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Jordan Peterson er en falsk profet
« Svar #75 Dato: Marts 09, 2018, 04:25:17 pm »
Den verden du foreslår indholder mere lidelse end den verden vi har idag.
Og jeg kan sige præcis det modsatte  :yes:

Det er også ulige, fordi dit samfund foreløbig er et fantasifoster, så vi ikke kan sammenligne.

Eller?
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Country: 00
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #76 Dato: Marts 09, 2018, 04:33:56 pm »
Det multietniske kaos vi idag ser med ufattelige lidelser for europæerne, er igen ting i forhold til hvad det vil ende med. Ja, det er naturligvis en hypotetisk diskussion. Men man har vel lov til at bruge sin hjerne.  :smile1:
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
    • Vis profil
idealist eller begge ben på jorden?
« Svar #77 Dato: Marts 09, 2018, 04:45:24 pm »
Det multietniske kaos vi idag ser med ufattelige lidelser for europæerne, er igen ting i forhold til hvad det vil ende med. Ja, det er naturligvis en hypotetisk diskussion. Men man har vel lov til at bruge sin hjerne.  :smile1:

Jeg havde nær glemt profeterne, fordi DerRudi ikke er her længere  :smile1:

Alle drastiske samfunds omvæltninger er endt dårligt på trods af de smukke intentioner.

Offline Licensnægteren

• Hyper medlem
  • Activity:
    30.6%
  • Foragter NWOeliten, løgnemedierne og multikulturen
    • Vis profil
Sv: idealist eller begge ben på jorden?
« Svar #78 Dato: Marts 09, 2018, 05:03:08 pm »

Jeg havde nær glemt profeterne, fordi DerRudi ikke er her længere  :smile1:

Alle drastiske samfunds omvæltninger er endt dårligt på trods af de smukke intentioner.

Som masseindvandringen?
Afmeld DDRlicensen her https://www.dr.dk/om-dr/licens/selvbetjening/afmeld-medielicens-0 du bliver 2600 kroner rigere hvert år og du slipper for at betale til løgnepropagandaen (Husk nem-id)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #79 Dato: Marts 09, 2018, 05:04:21 pm »

Revolutionerne af 1848 er vel en del af dette?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: Marts 09, 2018, 05:38:18 pm »

Revolutionerne af 1848 er vel en del af dette?

Det tog lang tid, inden det blev (forholdsvis) godt.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #81 Dato: Marts 09, 2018, 05:44:20 pm »
 :big_grin:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: Marts 09, 2018, 05:54:17 pm »

Jeg kan godt genkende noget af kritikken af det repræsentative demokrati, men nu har menneskeheden efterhånden nogen tusinde års erfaringer, så der har været mange forsøg på at skabe "det gode samfund".

Det har været gjort af mennesker, der har brændt for sagen, så det taler ikke for at gøre drastiske eksperimenter med samfundet - med mindre du kender en solstråle historie, som jeg ikke kender til.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #83 Dato: Marts 09, 2018, 06:15:40 pm »

Jeg kan godt genkende noget af kritikken af det repræsentative demokrati, men nu har menneskeheden efterhånden nogen tusinde års erfaringer, så der har været mange forsøg på at skabe "det gode samfund".

Det har været gjort af mennesker, der har brændt for sagen, så det taler ikke for at gøre drastiske eksperimenter med samfundet - med mindre du kender en solstråle historie, som jeg ikke kender til.

Vi lever i en mikroskopisk lille periode, hvor folk kan stemme på deres magthavere. I al den øvrige tid har vi været underlagt en despot. Jeg vil gerne beholde demokrati, men ikke det liberale demokrati, som har vist sig ikke at kunne skabe løsninger. Vi kan selvfølgelig fortsætte, men så overgår vi til et pseudodemokrati eller desideret diktatur. Jeg synes de havde nogle interessante betragtninger over styreformer i Romeriget, men de må have valgt en forkert styreform, for det endte desværre.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
    • Vis profil
Du forestiller vel dig selv som plebejer :-)
« Svar #84 Dato: Marts 09, 2018, 06:36:18 pm »

Vi lever i en mikroskopisk lille periode, hvor folk kan stemme på deres magthavere. I al den øvrige tid har vi været underlagt en despot. Jeg vil gerne beholde demokrati, men ikke det liberale demokrati, som har vist sig ikke at kunne skabe løsninger. Vi kan selvfølgelig fortsætte, men så overgår vi til et pseudodemokrati eller desideret diktatur. Jeg synes de havde nogle interessante betragtninger over styreformer i Romeriget, men de må have valgt en forkert styreform, for det endte desværre.

NMR taler om det oldgræske demokrati, men det er tåget, hvad det går ud på.

Kan du udbygge det, så det er til at forstå, hvilke ændringer det vil medføre i en moderne sammenhæng.

Ønsker du en "slavestand" uden stemmeret ligesom i Rom?

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #85 Dato: Marts 09, 2018, 06:52:19 pm »
Efter veludført militærtjeneste opnås stemmeret til førstekammeret, Kvinder opnår stemmeret til førstekammeret efter den tredje fødsel, men kun hvis manden har stemmeret.. Stemmeret til andetkammeret har jeg ikke udvalgt en procedure, men det skal langt sværere. Monarken eller præsidentens magt er også et åbent spørgsmål. Men vigtigst af alt er medierne, og her er den største udfordring for at få et styre til at blive efter mine ønsker, det er helt uholdbart at 80% af journalisterne stemmer rødt.

Og kun stemmeret til folk af europæisk herkomst. Naturligvis.
« Senest Redigeret: Marts 09, 2018, 06:56:24 pm af PU »

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #86 Dato: Marts 09, 2018, 06:59:23 pm »
Efter veludført militærtjeneste opnås stemmeret til førstekammeret, Kvinder opnår stemmeret til førstekammeret efter den tredje fødsel, men kun hvis manden har stemmeret.. Stemmeret til andetkammeret har jeg ikke udvalgt en procedure, men det skal langt sværere. Monarken eller præsidentens magt er også et åbent spørgsmål. Men vigtigst af alt er medierne, og her er den største udfordring for at få et styre til at blive efter mine ønsker, det er helt uholdbart at 80% af journalisterne stemmer rødt.

:MG_216:

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: Marts 09, 2018, 07:20:27 pm »

Hvad hvis kvinden ikke er blevet gift eller er blevet kunstigt befrugtet? Eller det er med tre forskellige mænd?

Selv om man godt kan fornemme, at det er med en vis ironi du skriver det, kan du vel godt se, at det jo aldrig bliver til noget.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    73.2%
    • Vis profil
Der har vel været en form for demokrati i den danske oldtid
« Svar #88 Dato: Marts 09, 2018, 08:38:01 pm »
Det er småt med skriftlige vidnesbyrd, men Tacitus undrer sig over, at de danske konger skulle spørge folket, inden de drog i krig.

Med den viden vi har, så må det vel være blevet besluttet på tinge.

Vi kender jo mere til Altinget (Alþingi) på Island, som blev grundlagt i 930 på Þingvellir.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #89 Dato: Marts 09, 2018, 08:38:06 pm »

Du ville virkelig føle dig bedre hjemme i andre lande end her...

Vores hader du vestlig kultur?