Forfatter Emne: TV2 guider: Sådan bør du tiltale hijabis  (Læst 336 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
TV2 guider: Sådan bør du tiltale hijabis
« Dato: Marts 03, 2018, 11:28:33 am »
Har I set, at TV2 har været så elskværdige at give en guide til, hvordan man bør tiltale hijabis? Hijabis er det, vi kalder de succesfulde, veluddannede, smukke, velhavende Islamiske kvinder, der bærer det traditionelle Islamiske slør, hijabben. For manges vedkommende er de i gang med at uddanne sig til læger, tandlæger, ingeniører og jurister. Dem kommer vi til at se meget til i toppen af af dansk erhvervsliv fremover, det kan I være sikre på.

Det er nok ikke nogen hemmelighed, at de fleste danske mænd ser på disse kvinder med et vist begær og også en usikkerhed, der bunder i, at de ikke ved, hvordan man bør tiltale sådanne kvinder, der jo i mange tilfælde vil være dem overlegne hvad angår rigdom, uddannelse og – ja – almen dannelse.

Disse fantastiske unge kvinder viser også, hvordan man sagtens kan kombinere traditionel Islam med det danske samfund. Som en af pigerne eksempelvis svarer, da hun bliver spurgt, om hun går ind for ligestilling: ”Nej” - og derefter ”Sharia i danmark”. Det viser jo, at man sagtens kan være tilhænger af Islam, samtidig med at man er en velintegreret del af det danske samfund.

Jeg synes, det viser, at TV2 tager et samfundsansvar, som er meget, meget vigtigt.

Og husk nu: Det er TV2, I skal blive sure på – og ikke mig – hvis I ikke bryder jer om indslaget.

http://nyheder.tv2.dk/video/VFNTS1N2b1Y0N3JKMWNRbWk5WmJveXdpZXhfU2FoTGM
Jeg er Muslim og Kommunist.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: TV2 guider: Sådan bør du tiltale hijabis
« Svar #1 Dato: Marts 04, 2018, 01:42:13 am »

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Sv: TV2 guider: Sådan bør du tiltale hijabis
« Svar #2 Dato: Marts 04, 2018, 09:00:36 am »
Selvom vi to burde være på samme side - så må du altså kontakte TV2 og meddele dem, at du mener, deres indslag er trolling.  :aww: :Cherna_29:
Jeg er Muslim og Kommunist.