Forfatter Emne: Jeg ved snart ikke  (Læst 547 gange)

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.2%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Jeg ved snart ikke
« Svar #15 Dato: Marts 02, 2018, 08:55:39 pm »
Ifølge forslaget må kommunerne heller ikke henvise kontanthjælpsmodtagere til en bolig i områderne.

Jeg synes egentlig en god del af dette er fine idéer. Der SKAL altså bruges nogle midler så de her områder bliver opløst som ghettoer. Mener også det er fornuftigt at rive bygninger ned. Det der sociale boligbyggeri fra 60'erne er forfejlet på alle måder.

Det primære jeg er imod i ghettoudspillet er angrebet på lighed for loven. Men det er til gengæld så katastrofalt at det overskygger alt andet for mig.

Men det er en merudgift for kommunerne, så der skal følge penge med. Og jeg kalder den allerede nu: Folk kommer til at brokke sig over at indvandrerfamilier nu bliver henvist til almene boliger i dyrere kvarterer...

Der følger skam også penge med,nemlig 12 milliarder fra Landsbyggefonden til renovering af ghettoer, der bruges til alment byggeri.

Samtidig er må der i Mjølnerparken tillige med 15 andre boligområder højst være 40% almene boliger.
http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-03-01-regeringen-vil-skabe-et-danmark-helt-uden-ghettoer-se-de-22-forslag-her

Det er ikke første gang en borgerlig regering forgriber sig på Landsbyggefondens midler, penge som er betalt af lejerne i almennyttigt byggeri.
Gad vide om det også indebærer, at lejerne skal betale for opførelsen af ejerboliger i disse såkaldte ghettoer.
Det er simpelthen tyveri ved højly dag  :negative:
I'm a Troll

Offline Marius, the giraffe

• Fuld medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Jeg ved snart ikke
« Svar #16 Dato: Marts 03, 2018, 11:10:24 am »
De virkelige tyveknægte ved højlys dag, er de politikere der tillod Danmark at havne i denne situation.

Det er dem der har affundet sig med at vi nu skal strides med disse uløselige problemer indtil solen brænder ud.
Politikerne kunne havde gjort noget, men undlod det.
De fik massere af advarsler, og masser af lignende eksempler at høste erfaring af…
Alligevel fandt de folkevalgte der rimeligt at påligne Danmark umådelige sociale problemer, samt kolossale økonomiske byrder, hver år, til evig tid.

Det vi sker nu omkring ghettopakken er blot symptombehandling og en spredning af problemet.

Alle ved hvad der virkelig skal til, men ingen tør gøre det…

På ét eller andet niveau er det jo sådan set ikke politikerne, men deres vælgere der er problemet.
Jeg synes blot at der i mange år ikke har været noget alternativ til DF, hvis man ønskede virksom aktion mod vores udfordring.

Desværre…
//MTG