Forfatter Emne: musbruger tv2  (Læst 502 gange)

Offline Mak (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    3.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
musbruger tv2
« Dato: Februar 23, 2018, 02:43:46 pm »
har i set musbruger på tv2? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-02-22-den-stille-dreng-i-det-forkerte-toej-blev-misbruger-nu-er-han-taet-paa-at-doe det er vigtigt at der bliver sat fokus på os taberm,nd jeg var selv som philip før jeg stoppede ema at drikke i starten af januar

jeg lider stadig under mit lange mis brug jeg har fået at vide at jeg har brgyndende tehn på alkohol demens jeg havde det man kalder en våd hjerne. det er vitgigt med fokus på problæemet og at vi kan snakke om det, tør snakke o mdet

jeg har det stadig a helverds til min mor of far gider mig staduig ikke så jeg ved ikke om jeg kommetr tyil at tale med dem iden? Bitten skal føde mit barn men jeg ser hende ikke, huin har fået en ny kæreste der også drikker så det bliver et helvede det barn skal vokse op i

jeg ved ikke vad vej mit liv skal for der er ingen hjælp at hente. hvorfor vil i ikke hjælpe mig? Hvad skal jeg gøre nu?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
Sv: musbruger tv2
« Svar #1 Dato: Februar 23, 2018, 04:22:26 pm »
Hej Mak

Der er stadig håb, selvom du har fået at vide, du har begyndende tegn på skader, efter dit misbrug.

Jeg vidste ikke hvad "våd hjerne" var, så jeg søgte:

https://www.information.dk/2007/07/svaereste-forsone

Artiklen er fra 27. juni 2006

Helt slut blev det 13. juli ’89.

"Jeg forstod det til sidst, i al ydmyghed: At alkoholen altid vil være større end jeg. Alkohol er for mig en dødelig sygdom, og jeg er simpelthen ikke i stand til at drikke med måde. Det tog mig flere år at blive seriøst clean, hvor jeg kæmpede med de samme dæmoner dag ud og dag ind."

Læs den artikel, og se, du skal ikke give op, og du skal prøve at snakke - med dine forældre, de skal tro på dig nu !

Er du fri - kan du få indflydelse på, det barn, måske kommer det i familie-pleje, ellers må du gå til myndighederne.

Held og lykke  :smile1:

Offline Henrijette

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Februar 23, 2018, 06:17:30 pm »
Hej Mak

Der er stadig håb, selvom du har fået at vide, du har begyndende tegn på skader, efter dit misbrug.

"Jeg forstod det til sidst, i al ydmyghed: At alkoholen altid vil være større end jeg. Alkohol er for mig en dødelig sygdom, og jeg er simpelthen ikke i stand til at drikke med måde. Det tog mig flere år at blive seriøst clean, hvor jeg kæmpede med de samme dæmoner dag ud og dag ind."

Læs den artikel, og se, du skal ikke give op, og du skal prøve at snakke - med dine forældre, de skal tro på dig nu !

Er du fri - kan du få indflydelse på, det barn, måske kommer det i familie-pleje, ellers må du gå til myndighederne.

Du er sær, nu sidder du og pudse nusset en trolls, det er ikke længe siden du sprede galde ud over debatten og dem du mente drak :ohmy:

Offline genuine Troll

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Køn: Kvinde
  • Trolle-rit, trolle-rut-
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Februar 23, 2018, 06:42:50 pm »
Man har et standpunket til man tar et andet, er der nogen der mener,  :girl_smile:
Fake profil, :girl_blum2:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 23, 2018, 10:21:43 pm »
Henrijette ... jeg troede du var banned, så håber jeg - Gubbi finder dig, så vi kan blive fri, for dit SPAM  :bad:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7413.msg99786#msg99786

Jeg har ikke noget imod, at folk drikker, men jeg har noget imod, at de ikke kan styre deres brandert -  sidder og spammer på debatten, mens de kører en led hetz mod en person !!

Nu blev der ellers ryddet op, og debatterne kørte igen.. du må da kede dig, nu du ikke har Poul J. herinde...  :bee:

Mak har aldrig kørt hetz mod nogen, han har bare brug for lidt støtte, og det har jeg forsøgt, at give ham.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Februar 24, 2018, 02:17:20 am »
.................. jeg stoppede ema at drikke i starten af januar

Skulderklap her fra. Fortsæt den flotte stil. Men vær klar over at der ligger en hård tid foran dig. Men jeg er sikker på du allerede nu kan mærke forbedringer i kroppen, allerde nu efter en alkoholfri periode.

Men husk at gå nogle ture, hvor du får pulsen op og blodomløbet i gang.

Citér
jeg har det stadig a helverds til min mor of far gider mig staduig ikke så jeg ved ikke om jeg kommetr tyil at tale med dem iden?

Giv tid og vær tålmodig. Dine forældre er forlængst holdt op med at stole på dig, og det tager tid at genvinde tilliden. Kom selv til kræfter først.

Citér
Bitten skal føde mit barn men jeg ser hende ikke, huin har fået en ny kæreste der også drikker så det bliver et helvede det barn skal vokse op i

Ja, men du vil intet være i stand til at gøre for barnet alligevel. Få styr på dig selv først.

Citér
hvorfor vil i ikke hjælpe mig? Hvad skal jeg gøre nu?

Der er ingen der kan hjælpe dig. Vi er dog et par stykker her på debatten der accepterer dig og forstår dit problem.

Du skal alligevel gå hen på dit kommunale misbrugscenter. Dels for at snakke om tilbagefald. Dels for at se hvad de kan gøre for din social- og helbredsmæssige situation.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Mak (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 04, 2018, 10:07:28 am »
Hej Mak

jeg ved heller ikke hvad en våd hjerne er for min læge ville ikke gå i detaljer med et? så jeg ved at jeg har det men ikke hvad det betyder

Ved du hvad det betyder lyse? Det lyder ikke så rart det medn en våg herjene men måske klan det gå i orden igen? det håber jeg

jeg vil så gerne have et godt liv den stund jeg har ilbage her på jorden. Allerhelst ville jeg at minde forælddre og gamilie ville tale med mig igen? Men min søæster vil ikke lade mig se dem på grund af hendes to døtre?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 04, 2018, 10:27:34 pm »
Hej Mak

Du skrev:

Citér
Ved du hvad det betyder lyse? Det lyder ikke så rart det medn en våg herjene men måske klan det gå i orden igen? det håber jeg

Det link jeg lagde til dig viser - at der er håb, selvom du har fået at vide, du har "våd hjerne" - jeg fandt dette :

http://www.zajacperrone.com/YqOpNQZq/

Wet hjerne, også kendt som Wernicke-Korsakoff syndrom er forårsaget når kroppen har en mangel på thiamin, også kendt som vitamin B1. Uden tilstrækkelige niveauer af thiamin, kan hjernen ikke fungere normalt. Personer, der lider af våd hjerne kan udvise en bred vifte af symptomer: de kan synes forvirret; har ataksi, eller mangel på muskel koordination; eller endda oplever hallucinationer og confabulations.

Citat slut

Og så skal du selvfølgelig have Thiamin (Super B1-vitamin)

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=6010/sprog=1/grp=8/menu=2/

Thiamin var det første B-vitamin, man fandt frem til - deraf betegnelsen B1-vitamin. Alvorlig man­gel på thiamin giver et syndrom, der går under navnet beriberi. Symptomerne omfatter mental for­virring, muskelsvækkelse (tør beriberi), væskeophobning (våd beriberi), forhøjet blodtryk, gangbe­svær og forstyrrelser i hjerterytmen.

Citat slut

Læger ved ikke meget om vitaminer og mineraler .. får du en vitamintablet dagligt ?

Det skal du ha'- ved siden af  - tager du alle B vitaminer -  husk  B1

Jeg tager denne :

Nu skal du være god ved dig selv Mak, og se at få det godt  :smile1: