Forfatter Emne: Endnu en somalisk bedrager  (Læst 2011 gange)

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Endnu en somalisk bedrager
« Svar #45 Dato: Marts 01, 2018, 07:06:56 pm »
(Jeg læser somme tider udskriften af dommen i retsprotokollen, fordi jeg ikke stoler ret meget på løgnepressen).
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Marts 02, 2018, 02:51:59 am »
Det er da ligegyldigt. Det er stadigvæk ikke dig og mig, der skal betale. Det er institutionen. Det er jo ikke midler, der vil komme dig til gode.

Nåja, det er også rigtigt. Institutionen har et pengetræ.

Citér
Der er masser af elever, der får dispensation for bestemte ting.

Måske, men de dispensationer er på saglige grundlag.
HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Mere om dit forældede oplæg
« Svar #47 Dato: Marts 02, 2018, 04:34:22 am »

Hvorfor den sære snak om dispensationer?

Der er ingen regler om, at elever skal smage på maden - og det er slået fast i retten, at det ikke er lovligt.

Det virker næsten sadomasochistisk at stå og styre eleverne ned i detaljen.

Der er helt klart forskel på, om det er naturligt at smage på maden - og på - om det er naturligt at kræve, at andre skal smage på maden. Det er to forskellige ting.

Jeg har tit undervist i madlavning i faget "husgerning" - fordi både jeg og eleverne godt kan lide faget - og jeg synes ikke, det er naturligt at kræve, at eleverne skal smage på maden. Jeg har heller aldrig hørt nogen af mine kolleger kræve det. Det må eleverne selv styre. Der er jo ingen elever, der er så dumme, at de ikke selv kan regne ud, hvorfor læreren står og smager på maden. Det er ikke den højere raketvidenskab, som kræver instruktioner.

Man kan måske opdrage sine egne børn som hunde, men det er ikke godt i en skole. Hvis eleverne ikke selv får lov til at gøre erfaringer, så lærer de ikke meget. Det er altså hverken normalt eller naturligt at kræve, de skal smage på maden.

"Nu gør du lige præcist som læreren siger" - er ikke speciel god pædagogik - og står i modsætning til "learning by doing" pædagogik - der giver bedre læring i praktiske fag.

Hvad du også burde have skrevet om i dit dybt forældede link og oplæg

Siden dit link ankede skolen sagen til byretten i 2013, hvor bøden blev sat ned fra de 75.000 kroner til 40.000 kroner, men hvor retten gav Ligebehandlingsnævnet ret i at Uddannelsescenter Holstebro optrådte diskriminerende.

https://folkebladetlemvig.dk/holstebro/UCH-taber-svinekoeds-sag-Boeden-halveret/artikel/107290

Du burde også have nævnt, at i 2015 kom sagen for højesteret, hvor skolen også tabte.

https://politiken.dk/indland/uddannelse/art5575783/Vestjysk-skole-tvang-muslimsk-elev-til-at-smage-svinek%C3%B8d

Skolen blev også dømt til at betale sagens omkostninger.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.2%
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Marts 02, 2018, 10:23:21 am »
Det er da ligegyldigt. Det er stadigvæk ikke dig og mig, der skal betale. Det er institutionen. Det er jo ikke midler, der vil komme dig til gode.

Nåja, det er også rigtigt. Institutionen har et pengetræ.
Nej, pointen er, at de jo netop ikke har. Jeg kan ikke se, hvorfor det er så vigtigt, hvor pengene kommer fra. Det er skolen, der taber pengene og ikke dig.

Citér
Der er masser af elever, der får dispensation for bestemte ting.

En kok skal kunne meget mere end at smage maden. Hvis en kok bliver forkølet og mister lugtesansen, kan han jo sagtens arbejde alligevel - man kan godt stå og røre i en gryde eller sammensætte en menu, anrette eller være køkkenchef. Smag er også meget individuelt. Han kan også få en kollega eller tjener til at smage på maden. Jeg kan for eksempel ikke lide løg og derfor heller ikke løgsuppe, men derfor kan jeg godt lave det så andre synes, det er godt.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: Marts 02, 2018, 01:07:27 pm »
Nej, pointen er, at de jo netop ikke har. Jeg kan ikke se, hvorfor det er så vigtigt, hvor pengene kommer fra. Det er skolen, der taber pengene og ikke dig.

Skolen er financieret af offentlige midler, så det er skatteydernd der taber pengene.
HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.2%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Marts 02, 2018, 01:21:46 pm »
" Hvis en kok bliver forkølet og mister lugtesansen, kan han jo sagtens arbejde alligevel."

Nej det kan den kok ikke - han spytter og nyser ud over det hele og smitter  - meget normalt blandt muslimer.

Man går naturligvis ikke syg på arbejde, men tab af smags- og lugtesans er ofte en følgevirkning af forkølelse.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    45.2%
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: Marts 02, 2018, 01:26:44 pm »

Skolen er financieret af offentlige midler, så det er skatteydernd der taber pengene.

Hvordan kan skatteyderne mærke forskel på, at skolen betaler en erstatning til en tidligere elev eller køber et nyt komfur eller busk for de samme penge?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: Marts 02, 2018, 02:01:53 pm »
Hvordan kan skatteyderne mærke forskel på, at skolen betaler en erstatning til en tidligere elev eller køber et nyt komfur eller busk for de samme penge?

Kors i hytten!

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
............... der går ikke skår af nogen ved at tage lidt hensyn.

Nej, der skal ikke vises nogen form for hensyn til muslimer. De skal mødes med total afvisning og intolerance. Ingen imødekommenhed.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
............... der går ikke skår af nogen ved at tage lidt hensyn.

Nej, der skal ikke vises nogen form for hensyn til muslimer. De skal mødes med total afvisning og intolerance. Ingen imødekommenhed.

Der vil altid være tilhængere af mobning - men jeg tror hverken på - at sådan nogen som dig - eller som DerRudi - kommer til at styre landet.

Selv anti-rød mener ikke, at man bør provokere muslimer uden grund.