Forfatter Emne: Norge: Universitet i Oslo tilbyder imam uddannelse betalt af skatteyderne  (Læst 2672 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Norge: Universitet i Oslo tilbyder imam uddannelse betalt af skatteyderne
« Svar #45 Dato: Februar 24, 2018, 02:38:58 pm »
Nej, frelse findes ikke i islam. Der findes heller ikke et ord på arabisk tilsvarende frelse. Du kan godt kalde dommen om Helvede og Paradis for frelse, ................

Nu er jeg opvokset med kristen kultur og i kristendommen er der en belønning i efterlivet for at være en god kristen. Det er det jeg mener "frelse" betyder og den tankegang kan jeg ikke frigøre mig fra. Mærkeligt at der ikke skulle være en belønning i efterlivet for at være en god muslim.

Kristne knepper selvfølgelig meget rundt i, om man bliver frelst ved tro eller ved gerninger. Men hold lige det udenfor.
HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sludder
« Svar #46 Dato: Februar 24, 2018, 03:02:51 pm »
Nej, frelse findes ikke i islam. Der findes heller ikke et ord på arabisk tilsvarende frelse. Du kan godt kalde dommen om Helvede og Paradis for frelse, ................

Nu er jeg opvokset med kristen kultur og i kristendommen er der en belønning i efterlivet for at være en god kristen. Det er det jeg mener "frelse" betyder og den tankegang kan jeg ikke frigøre mig fra. Mærkeligt at der ikke skulle være en belønning i efterlivet for at være en god muslim.

Kristne knepper selvfølgelig meget rundt i, om man bliver frelst ved tro eller ved gerninger. Men hold lige det udenfor.

Frelse betyder ikke, at man har gjort sig fortjent til at komme i himlen gennem gode gerninger

Nogen Indre Missionske må møjsommelig tage trin op af en himmelstige, ved at gøre gode gerninger og hvis de synder undervejs, så mister de frelsen, selvom de ellers er kravlet langt op af himmelstigen.

Derimod bliver grundtvigianere med at slag frelst bare ved at tro på Jesus, og så længe de tror på Jesus kommer de i himlen - også selvom de synder undervejs.

Det bygger på "For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv."

Frelse er altså troen på, at Jesus på korset betalte vores regning hos Gud, når vi synder.

Sådan var det jo ikke før Jesus blev korsfæstet. Ifølge de kristne sendte Gud ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham.

« Senest Redigeret: Februar 24, 2018, 03:32:13 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.4%
    • Vis profil
Sv: Norge: Universitet i Oslo tilbyder imam uddannelse betalt af skatteyderne
« Svar #47 Dato: Februar 24, 2018, 03:12:30 pm »

Man så kan jeg jo spørge, hvorfor kristne skal frelses, hvis de er født uden synd - det er de jo nemmelig ikke i kristendommen. Og hvorfor døber man spædbørn? Det er jo det, der danner grundlag for kristendommen som den er udformet efter de første kirkefædres tolkning. Synd og fortabelse spiller en væsentlig rolle i kristendommen. Det gør den ikke i islam. Mennesker er i følge islam ikke født med et åg over hovedet, men står kun til ansvar overfor deres handlinger. Der er sikkert nogle muslimer, der taler om belønning, men der er generelt enighed om, at muslimers synder bliver tilgivet lige med undtagelse af flerguderi og de kommer i Paradis.
Men hvor stor en rolle spiller det for de enkelte muslimer, kristne og andre religiøse, når det kommet til stykket. Det er jo det, der er problemet med tanken om en religiøs dommer, at hvis man selv tror på, at man bliver tilgivet, kan man gøre som det passer en.
Jeg synes ofte, at det er blandt de mere fanatisk grupper, at der tales om paradis og belønning, hvis der bliver truet med bål og brand efter døden.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Lad os nu sige at vi får en dansk imamuddannelse. Men at den ikke resulterer i at der bliver færre udenlandske imamer. Hvis der ikke bliver færre, vil de så blive udvist, eller ................????

Så vil vi bare have fået en yderligere islamisk dødvægt at slæbe på. Så vil islam sige

Æv, bæv bussemand.
Sure tæer i saftevand

Til os. For der tog de os godt og grundigt ved røven.

HVAD RAGER DET OS, hvad Reformskifteren mener. Der bliver ingen dialog, imødekommenhed eller kompromiser.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Spørgsmål til den afsluttende eksamen for imamer:

"Når det islamiske tørklæde er et udtryk for kyskhed og renhed, hvordan kan det så være at de muslimske hanner er så optagede af at komme i lag med lyse, frie kvinder?"

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.4%
    • Vis profil
Lad os nu sige at vi får en dansk imamuddannelse. Men at den ikke resulterer i at der bliver færre udenlandske imamer. Hvis der ikke bliver færre, vil de så blive udvist, eller ................????

Så vil vi bare have fået en yderligere islamisk dødvægt at slæbe på. Så vil islam sige

Æv, bæv bussemand.
Sure tæer i saftevand

Til os. For der tog de os godt og grundigt ved røven.

Den afdøde imam i moskeen på Rovsinggade Jehad Al-Farra var praktiserende læge og hans kone Gina Al-Farra er overlæge i dag.
Sådan noget gider medierne bare ikke skrive om, når de skal snakke om moskeer og imamer.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Islams fangarme er nu også nået ind i svenske domstole.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/kontroversiel-dom-vaekker-opsigt-i-sverige-mand-blev-frikendt-hustruvold-paa-grund-af

Men OK, så bliver sagerne ikke afgjort med 299 onklers og fætres næver.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Den afdøde imam i moskeen på Rovsinggade Jehad Al-Farra var praktiserende læge og hans kone Gina Al-Farra er overlæge i dag.

Og hvad så? Muslimer er muslimer og han er nøjagtigt lige så halalslagtende, omskærende og tvangsgiftende som alle de andre.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.8%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
Citér
Sådan noget gider medierne bare ikke skrive om, når de skal snakke om moskeer og imamer.

Jehad AL-Farra er imod homoseksuelle og mener at de skal styrtes ud fra høje bygninger eller hænges, at holocaust var Allahs straf til jøderne og at selv stenene en dag vil sige: der er en jøde bag mig, kom og dræb ham. Han mener også, at alle der er frafaldne muslimer – altså frasiger sig islam – skal dræbes lige så hurtigt som en pil forlader buen og ønsker samtidig sharialov indført i Danmark.

Vi er flove over at han boede i Danmark, derfor bliver han ikke nævt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4518269.ece
« Senest Redigeret: Marts 07, 2018, 10:53:54 am af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.4%
    • Vis profil
Citér

Jehad AL-Farra er imod homoseksuelle og mener at de skal styrtes ud fra høje bygninger eller hænges, at holocaust var Allahs straf til jøderne og at selv stenene en dag vil sige: der er en jøde bag mig, kom og dræb ham. Han mener også, at alle der er frafaldne muslimer – altså frasiger sig islam – skal dræbes lige så hurtigt som en pil forlader buen og ønsker samtidig sharialov indført i Danmark.

Vi er flove over at han boede i Danmark, derfor bliver han ikke nævt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4518269.ece
Jeg holder mig langt væk fra artikler i EB om moskeer. Desuden kendte jeg ham og ved, det er løgn. Der var slet ikke kød på den artikel andet end at han havde været der en eller to gange.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sagen om de muslimske svenske domsmænd breder sig. Nu viser det sig at den ene af de to domsmænd tidligere har arbejdet med asylsager. Og der har hun afvist asyl til nogen der havde forladt islam.

Islams vimpel fejer gennem vor institutioner.

https://nyheteridag.se/islamisten-aldebe-c-nekade-asyl-till-flera-kristna-konvertiter/

Føj, hvor er hun grim.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
CARLO - det er de fleste sorte sække med kulørt snøvs - ser mange af dem her i mit område, og, - ja man bliver sq helt impotent af at se på dem!!
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
GYSE GYSE
« Svar #57 Dato: Marts 09, 2018, 11:59:22 am »
Det er vel nok skrækindjagende, at de ikke fik opholdstilladelse

Sagen om de muslimske svenske domsmænd breder sig. Nu viser det sig at den ene af de to domsmænd tidligere har arbejdet med asylsager. Og der har hun afvist asyl til nogen der havde forladt islam.

Islams vimpel fejer gennem vor institutioner.

(du ligner også en svensker)
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Desuden kendte jeg ham og ved, det er løgn.

Kors i hytten! Han fortæller sq da ikke dig at han er en del af dem der har dødspatruljer ude efter Sara Omar.

https://www.femina.dk/kultur/kendte/sara-omar-jeg-risikerer-mit-liv-jeg-kan-gaa-ud-paa-gaden-lige-efter-det-her-interview

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: GYSE GYSE
« Svar #59 Dato: Marts 09, 2018, 02:14:21 pm »
Det er vel nok skrækindjagende, at de ikke fik opholdstilladelse

Det er det faktisk. Skrækindjagende. De får ikke opholdstilladelse og sendes derfor retur til deres muslimske hjemlande. Alle de tre afviste er fra Afghanistan hvor det er forbudt at frafalde islam, så tortur og henrettelse venter dem.

Kors i hytten, at du bifalder sådan noget!

Men noget andet. Se hende på billedet. Føj, for satan. Hvordan får de muslimske hanner pikken op at stå overfor det hæslige hyl?

Ikke underligt hvis nogen går ud i stalden for at finde noget mere spændende at kopulere.