Forfatter Emne: Har nogen prøvet at være "hjemsøgt" ?  (Læst 4882 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
Har nogen prøvet at være "hjemsøgt" ?
« Dato: Januar 04, 2015, 04:23:02 pm »
Jeg læste denne artikel:

Spøgelser hjemsøger fladskærmen

http://videnskab.dk/kultur-samfund/spogelser-hjemsoger-fladskaermen

Glem alt om gamle, støvede slotte med aflåste værelser. I dag oplever folk fra alle sociale lag spøgelser i deres huse og lejligheder. Sådan lyder beskrivelserne i ny dansk forskning, som undersøger, hvad oplevelserne gør ved vores forhold til hus og hjem.

Citat slut

Jeg vil anbefale at læse artiklen.

I vores familie har vi oplevet lidt af hvert, det begyndte da vi flyttede for ca. 25 år siden - før den tid, kendte jeg ikke til den slags.

Vi fik hjælp af en kristen over telefonen, og der gik ca. 15 år, hvor vi ikke oplevede noget, men det kom igen for ca. 2 år siden... hvor jeg selv fik jaget ånden væk.

Så i dag, skete der det, at jeg hørte noget falde på gulvet, min mand sad i stuen, og jeg i et værelse - i  den anden ende af huset.

Lyden kom fra gangen af.. min mand hørte ikke noget.. jeg gik derud, og ser min mands kasket er faldet ned fra øverste hylde  :bb: det er umuligt, at den falder ned af sig selv, så nu er ånden kommet tilbage.

Og jeg har bedt den om at forsvinde - igen.

Jeg har aldrig se noget "spøgelse" !

Citat:

Ny dansk forskning viser, at oplevelser af spøgelser i vores moderne verden sætter ind i mange andre slags rum end gamle herregårde eller i kælderen og på loftet. Danskere ser eller hører spøgelser både i havestuen i det nybyggede hus tæt på København, i soveværelset i den gamle lejlighed i Århus og såmænd også på en køretur i bilen.

Citat slut

Offline Albert Johansen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
Sv: Har nogen prøvet at være "hjemsøgt" ?
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2015, 08:04:30 am »
Jeg har da skam engang været ude for noget lignende. Det er fandme uhyggeligt! Jeg fortalte historien ovre på SOL, og det lød sådan her:

Ja, jeg har efterhånden brugt mange, mange dagse på at se OL fra den der russiske by, ja det er lige til at få firkantede øjne af. Jeg har kigget i lang tid. I går aftes, da jeg har brugt hele dagen på at sidde foran tos'kassen, mens jeg havde drukket en kasse elefantøl og da også smagt på nogle små calvados - ja så begyndte fjernsynet sgu at snakke til mig, efter jeg havde slukket det! Det var godt nok beskidt i mundtøjet, kan jeg sige jer! Det råbte efter mig og kaldte mig "dumme unge"! Jeg troede ej mine egne ører! Det lød jo som noget fra skolegården, dengang. Jeg hældte en elefantøl ud over fjernsynet, fordi jeg tænkte, at det måske var tørstige - det var det ikke. Tværtom fik jeg en ny svada, fordi det nu skulle ind og skifte tøj som det sagde. Men nu kommer det mest underlige; TV'et ANGREB mig sgu! Det fløj lige i ansigtet på mig og ramte mig lige i kyssetøjet! Jeg gav det nogle lige højrehooks, så den heldigvis gik i gulvet! Jeg har aldrig oplevet noget lignende! Jeg vaklede ind i seng, efter jeg lige havde styrket mig på et par snaps. Men det mest mærkelige er dog, at da jeg stod op, var der ingenting at se! TV'et står nok så fint på sin plads. Men jeg synes, det griner af mig. Jeg må lige have en cognac at styrke mig på. Min kone griner bare af mig, og siger jeg larmede som en krig, da jeg kom i seng i nat. Men det tror da fa'en - jeg var blevet angrebet af et TV!

Kærlig hilsen Albert Johansen

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 05, 2015, 11:19:55 am »
Albert .. jeg tror du har en livlig fantasi - jeg kan ikke tage dig alvorligt.

Offline Albert Johansen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
« Svar #3 Dato: Januar 05, 2015, 01:12:16 pm »
Nå, det må du da skam også selv om!!

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 05, 2015, 02:12:10 pm »
Måske du skulle holde lidt igen med de elefantøl.
Danmark frit for marmorkrebs.

Offline Albert Johansen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
« Svar #5 Dato: Januar 05, 2015, 02:19:27 pm »
Torsten, gamle dreng, det tænker jeg da skam ej, at der måtte være grund til. Men vi får se, nu skal jeg da skam til mit årlige lægetjek i morgen, så må vi da skam se, hvordan det måtte stå til med den gamle krop, jeg har fået tildelt.  :w00t: :w00t: :w00t:

Joakim

• Gæst
Nej,aldrig de tør nok ikke komme her
« Svar #6 Dato: Januar 05, 2015, 03:39:03 pm »
Jeg læste en interessant artikel for mange år siden ,kan selvfølgelig ikke finde den igen, at spøgelser kun opsøger psykisk svage individer, det passer også med erfaringerne fra det virkelige liv, dem der tror de har set spøgelser har en sprød psyke.

Og her er endda et par stykker der har sluppet håndtaget i den tid huset har ligget her.

Vi har lige indleveret et strandfund på den lokale station, noget der lignede bækkenet, men det er sgu nok bare en fugl eller noget.
Det må de rette instanser selv opklare, men hvis nogen savnede den, så har de lidt de kan begrave.

Hvis det ikke kan få lidt gang i spøgelser her, så er her nok ingen.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 05, 2015, 04:13:34 pm »
Hej Joakim

Jeg tror  grunden til, at mange ikke tør "tale højt om det"  f.eks. skyldes din opfattelse...

Men nu har videnskaben jo erkendt, at det ikke handler om folk er tossede - eller psykisk syge !

Jeg vil sige.. man skal netop ikke være psykisk svag, hvis man oplever den slags, for det kan være en hård prøvelse, at blive generet af ånder.

Vores familie er ikke psykisk svage, vi har aldrig spist en nervepille - men vi har taget det i "stiv arm" - i første tilfælde ved hjælp af et telefonopkald - og så gik der ca. 15 år, med fred i huset, før det kom igen.

Jeg lægger lige en artikel:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/2014-07-17/%E2%80%9Dvi-turde-ikke-bo-i-det-hus-mere%E2%80%9D

Citat:

Lydene blev ved i nogle uger, måske en måned. Noget var helt galt, tænkte Andrea Jankovic, men måske var det hende, den var gal med. En aften blev det for meget.

Hun havde lagt børnene i seng og var på vej ind i sit soveværelse. Der var ro i huset. Så hørte hun fjernsynet blive tændt inde i stuen. Lyden blev skruet op og ned, og kanalerne skiftede. Andrea Jankovic løb ind i stuen, greb fjernbetjeningen og slukkede, løb tilbage på værelset og låste døren.

Citat slut

Vi har oplevet noget lign. flere gange.

Vi sad i køkkenet og spiste morgenmad - min mand gik ud og hentede post.
Jeg hørte der blev slukket for radioen.. og undrede mig ... min mand spurgte mig, hvorfor jeg havde slukket ???

Det skete flere gange, at vi kom hjem fra arbejde, og troede der var fest i hjemmet, for man kunne høre musikken spille  -med fuld styrke, inden man fik låst op.

Citat:

Hændelsen med fjernsynet gentog sig to gange. Andrea Jankovic og børnene flyttede ind på samme soveværelse. En god ven af huset kom og overnattede, fordi hun var for bange for at være alene med børnene. Vennen fortalte, at der var en præst i Aabenraa, som gerne kom på besøg, hvis man oplevede ubehagelige ting i hjemmet.

Citat slut

Jeg bad selv ånden om at forsvinde i Jesu navn, og det tror jeg også den er - vi har ikke oplevet noget siden.

Joakim

• Gæst
« Svar #8 Dato: Januar 05, 2015, 04:54:58 pm »
Dem jeg har kendskab til i min omgangskreds, der tror de har set spøgelser, er ikke stærke psykisk, din psyke har jeg ikke udtalt mig om.

Mon ikke også at, det i tror der er liv efter døden spiller ind, jeg derimod kan godt affinde mig med at jeg en dag bare dør, jeg tror ikke på man kommer nogen steder hen.
Man dør bare.

Jeg kan godt forstå man kan bruge det som nødløgn for at skærme f.eks børn fra realiteterne, men vokse burde kunne kapere sandheden.

Jeg er i øvrigt ikke hverken troende eller overtroisk.

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.2%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Januar 05, 2015, 05:34:13 pm »
Dem jeg har kendskab til i min omgangskreds, der tror de har set spøgelser, er ikke stærke psykisk, din psyke har jeg ikke udtalt mig om.

Mon ikke også at, det i tror der er liv efter døden spiller ind, jeg derimod kan godt affinde mig med at jeg en dag bare dør, jeg tror ikke på man kommer nogen steder hen.
Man dør bare.

Jeg kan godt forstå man kan bruge det som nødløgn for at skærme f.eks børn fra realiteterne, men vokse burde kunne kapere sandheden.

Jeg er i øvrigt ikke hverken troende eller overtroisk.

Nu interesserer jeg mig en lille smule for bevidsthedsforskning og der hældes i dag til flere andre teorier end "Godnat Olsen", det er nok den MINDST sandsynlige.
Du mener man dør bare, - godnat,- lyset slukket, - færdig, og derefter intet ?
Måske ville det være det mest ønskværdige, men desværre nok ikke det mest realistiske.
For at gøre en lang historie kort, er der mere der tyder på at bevidsthed er en universel egenskab, et felt, i lighed med og dermed lige så uendelig som tid og rum. Selvom det er svært for os at forestille os bevidsthed eksistere uden en krop.
Det vil nok være på et plan uden hukommelse, uden ræsonnement og nok også uden at være knyttet til et ego. Atomerne i din krop holder jo heller ikke op med at eksistere fordi du dør. Det gør bevidstheden heller ikke, det er lige så umuligt, det kan simpelthen ikke lade sig gøre, lige så lidt som kroppens atomer eller tid og rum holder op med at eksistere bare fordi du dør.
Vi er bare indrettet så vi kan opfatte en ganske lille del bevidsthed, præcis som vor øjne opfatter en lille del af spektret og vore ører en anden del. Der er vi jo ikke i tvivl om vi opfatter og sanser noget udefra kommende, hvorfor så tro det er anderledes med bevidsthed ?
Vi tror jo ikke at det vi ser og hører er noget vi skaber, vi ved godt det også eksisterer uden for vore sanser, - hvorfor skulle det være anderledes med bevidsthed ?
Nogle forskere er endda inde på at bevidsthed nødvendigvis må have eksisteret før big bang.
Det er næsten mere skræmmende at tænke sig bevidstheden eksister for altid, - for evigt - og der er intet du kan gøre ved det ?
Men dermed kommer vi også ind på string teorien og det holografiske univers og det er jo et større emne.
Skulle teorien om det holografiske univers vise sig at være rigtig, forklarer det også hvad spøgelser er og hvorfor nogle "ser" dem og andre ikke, lige som det vil kunne forklare mange andre parapsykologiske fænomener helt logisk.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Januar 05, 2015, 06:50:44 pm »
Hej Phil

Tak for dit svar, du har da haft nogen oplevelser i livet, må man sige :-)

Du skrev:

Citér
Selvom det er svært for os at forestille os bevidsthed eksistere uden en krop.
Det vil nok være på et plan uden hukommelse, uden ræsonnement og nok også uden at være knyttet til et ego. Atomerne i din krop holder jo heller ikke op med at eksistere fordi du dør. Det gør bevidstheden heller ikke, det er lige så umuligt, det kan simpelthen ikke lade sig gøre, lige så lidt som kroppens atomer eller tid og rum holder op med at eksistere bare fordi du dør.

Det må være det kristne kalder sjælen, som forlader legemet ved døden.

Jeg ved ikke, hvad det er, der er årsagen til  -at folk bliver hjemsøgt, jeg tror ikke det er en død person, som har boet i huset... men jeg tror på en åndelig verden - som består af både det gode og det onde.

Hvis ånden er irriterende - ødelægger hverdagen for os - gør livet mere besværligt, er det ikke en god ånd.

Da mine børn var små, flyttede vi ind i et hus, hvor vi vidste manden havde hængt sig, i et af værelserne.

Jeg ville ikke há -  det skulle komme til, at påvirke vores liv, og jeg ville ikke há et værelse stående, som vi ikke skulle benytte.

Vi brugte hele huset, og på et tidspunkt var værelset også børneværelse, og vi mærkede intet til nogen ånder, eller spøgelser !

Jeg var fast besluttet på, at det ikke skulle styre vores liv, selvom der kom bemærkninger fra pårørende, som forsøgte at ændre vores opfattelse.

Det var først flere år efter, da vi flyttede, til et andet hus - at der begyndte at komme ånder, der generede os, på det groveste.
Og der skulle jo gå lang tid før, det gik op for os, hvad der var årsagen til alt det, uforklarlige som foregik, for næsen af os.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 06, 2015, 08:12:30 am »
Joakim skrev:

Nu har jeg jo aldrig set et spøgelse, eller noget der ligner  :happy:

Men ting har flyttet sig / "kastet" hen af gulvet, ca. 2 m fra, hvor jeg har opholdt mig, men ikke i samme værelse.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.8%
  • Country: aq
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 06, 2015, 01:44:00 pm »
Torsten, gamle dreng, det tænker jeg da skam ej, at der måtte være grund til. Men vi får se, nu skal jeg da skam til mit årlige lægetjek i morgen, så må vi da skam se, hvordan det måtte stå til med den gamle krop, jeg har fået tildelt.  :w00t: :w00t: :w00t:

Nå, hvordan gik det med dit lægetjek?
Danmark frit for marmorkrebs.

Offline Albert Johansen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Altid Amarone
    • Vis profil
    • FUQ
« Svar #13 Dato: Januar 06, 2015, 03:51:52 pm »
Torsten, gamle swinger, det gik faktisk rigtig skønt!

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=773.msg5587#msg5587

« Senest Redigeret: Januar 06, 2015, 04:22:01 pm af Albert Johansen »

Floridor

• Gæst
« Svar #14 Dato: Januar 06, 2015, 04:19:11 pm »
Herhjemme har især soveværelset været hjemsøgt i en god måneds tid....

- hvad det end måtte være for nogle væsener der pusler rundt, så er det i hvert fald pænt irriterende..!

Det der sker er, at disse banditter hver eneste nat siden starten af December har sneget sig ind i vores klædeskabe - lige så ubemærket har tyveknægtene snuppet omkring en milimeter pr. døgn....

Det er udelukkende tøjet de er gået efter - de bæster...!

- mit tøj er hovedsagligt blevet 'spøget' i bukselinningerne, det lykkedes fandme de røvere at snuppe næsten 3 centimeter..!!

- Fruens tøj er blevet troldet både omkring livet og i de dele der hidtil har passede nogenlunde omkring hendes sædeparti....

Min teori er at disse mystiske skabninger normalt lever af chokolade, rødvin, opbagt sovs, desserter, slik og kager - MEN, i den omtalte periode har det åbenbart været særdeles svært for ånderne at finde nogen som helst rester af den slags i huset...

Det sjove i hele denne historie er - at efter vi har prøvet at lade alle de lækre sager være i skjul for os mennesker herhjemme - men tilgængeligt for spøgelserne - så er de til gengæld så småt begyndt at aflevere lidt af buksestoffet tilbage til os.....

- så de er til at snakke med... :Laie_76A:

Floridor - nu på jagt efter de forsvundne tommer...! :JC_moon:

:Laie_48: 
« Senest Redigeret: Januar 06, 2015, 04:20:55 pm af Floridor »