Forfatter Emne: I er sq stride.... men hjælp mig lige.  (Læst 3465 gange)

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: I er sq stride.... men hjælp mig lige.
« Svar #60 Dato: Februar 08, 2018, 04:33:04 pm »
I har jo INGEN respekt for noget som helst?
Hvad skal alt det fis til for i denne tråd?
Og hvis I er så pjattede med at vide hvem der er bag diverse profiler, så bør I bruge et forum med validering af profiler eller Facebook, og ikke DD.
Men det er der nok ikke så mange der er interesserede i.
Jeg forstår simpelthen ikke at I vil være bekendt at opføre jer sådan overfor Gubbi der stiller forummet til rådighed for jer ganske gratis.

Bare for lige at slå det helt fast; du kan heller ikke stole på, at folk er dem, de giver sig ud for at være på FB.
Det vrimler med falske profiler - også der.

Sandt. Så derfor er der heller ikke nogen nem løsning på problemet med anonyme trolls og stalkers. Men man kan dog om ikke andet prøve at gøre adgangen for disse typer så kompliceret som mulig. Jeg ville selv overveje tiltag som:

- validering via sms/telefon
- godkendelse af profiler før de kan skrive (hvilket musenfryd midlertidigt har indført, kan jeg forstå)
- øget moderation. D.v.s. hvis jeg som ejer ikke selv havde tid til at moderere, så ville jeg hyre én til det
- politianmeldelse af ulovligheder. Som praksis er nu, bliver ulovligheder bare slettet uden anmeldelse. Jeg synes det bør have større konsekvenser at begå ulovligheder. Det er ikke rimeligt, at jungleloven bare gælder på nettet, så der er frit slag for trusler, postning af private billeder og informationer o.s.v.

Hvad du gør på dit domæne er op til dig, men denne sides er Gubbis, så der bestemmer han.

Brug du tid på din egen side, isterdet for på hans.

Offline Hr. Olsen

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #61 Dato: Februar 08, 2018, 04:33:59 pm »
Jeg mener også det skal meldes til Politiet prompte - eller evt. lokalpolitiet hvis det sker lokalt fx. i syd sjælland - hvis man ligger bedler ud af fx. sin tissemand eller andres tissemand. Det har jeg desværre set flere eksempler på herinde hvilket er stærk tobak.

vh. Hr. Olsen

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #62 Dato: Februar 08, 2018, 04:50:40 pm »
Hvad du gør på dit domæne er op til dig, men denne sides er Gubbis, så der bestemmer han.

På mit forum ville alle dobbelt- eller multiprofiler, der blev mistænkt for at anvendes til hardcore trolling og stalking af andre, blive bandlyst.

Dog ville harmløse dobbelt- og multiprofiler sikkert blive accepteret. D.v.s. Ieet´s profiler ville sikkert blive godkendt, fordi han ikke anvender dem til stalking. Men de mange PJ-stalkerprofiler ville blive slettet. :blum:

Jeg mener også det skal meldes til Politiet prompte - eller evt. lokalpolitiet hvis det sker lokalt fx. i syd sjælland - hvis man ligger bedler ud af fx. sin tissemand eller andres tissemand. Det har jeg desværre set flere eksempler på herinde hvilket er stærk tobak.

vh. Hr. Olsen

På mit forum ville jeg godkende den slags billeder - dog i en separat erotisk sektion uden adgang for gæster. Så der ville der da skam også være noget for dig. :yes:

De billeder af den karakter, jeg har set herinde, har vist heller ikke været ulovlige. Bare upassende.
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 04:59:04 pm af politisk ukorrekt »

Offline Hr. Olsen

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: Februar 08, 2018, 05:08:14 pm »

På mit forum ville alle dobbelt- eller multiprofiler, der blev mistænkt for at anvendes til hardcore trolling og stalking af andre, blive bandlyst.

Dog ville harmløse dobbelt- og multiprofiler sikkert blive accepteret. D.v.s. Ieet´s profiler ville sikkert blive godkendt, fordi han ikke anvender dem til stalking. Men de mange PJ-stalkerprofiler ville blive slettet. :blum:

vh. Hr. Olsen

På mit forum ville jeg godkende den slags billeder - dog i en separat erotisk sektion uden adgang for gæster. Så der ville der da skam også være noget for dig. :yes:

De billeder af den karakter, jeg har set herinde, har vist heller ikke været ulovlige. Bare upassende.

Hva så hvis en optræder i underbenklæder? Dét mener jeg nemlig også er stærk tobak! Der kunne jo være fruentimmere til stede eller det der var værre.

vh. Hr. Olsen

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #64 Dato: Februar 08, 2018, 05:10:26 pm »
Hva så hvis en optræder i underbenklæder? Dét mener jeg nemlig også er stærk tobak! Der kunne jo være fruentimmere til stede eller det der var værre.

vh. Hr. Olsen

Det ville jeg ikke slette. Jeg mener det er harmløst, så længe du beholder bukserne på.

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: Februar 08, 2018, 05:16:03 pm »

vh. Hr. Olsen

Ellers tak du, jeg er bliver her.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: Februar 08, 2018, 05:18:59 pm »
Stina

Citér
Jeg har ikke lagt billeder, så fat det dog.
Det jeg konfronterede Poul Jørgensen med er fra hans tidligere skriverier om sagen.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7522.msg102088#msg102088

Er det tilladt at lægge foto af en betjents  legitimationskort ved navn Morten Henningsen ?

Stina   Svar #172 Dato: Februar 06, 2018,

Citér
det er noget værre  piat det var almindebrandt stakkels poul skal da ikke mangle sin sav fordi ham faren og sønnen er langefingered poul fik jo aldrig svar på om han selv sjuvrage derhen vel
« Senest Redigeret: Februar 06, 2018, 11:22:43 pm af Stina »

Offline Hr. Olsen

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #67 Dato: Februar 08, 2018, 05:44:30 pm »
Stina

Citér
Jeg har ikke lagt billeder, så fat det dog.
Det jeg konfronterede Poul Jørgensen med er fra hans tidligere skriverier om sagen.

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=7522.msg102088#msg102088

Er det tilladt at lægge foto af en betjents  legitimationskort ved navn Morten Henningsen ?

Citér
det er noget værre  piat det var almindebrandt stakkels poul skal da ikke mangle sin sav fordi ham faren og sønnen er langefingered poul fik jo aldrig svar på om han selv sjuvrage derhen vel

Ja det er jo et ligitimatilnskort som kun bruges når det ses. Så derfor må man gerne se det. Men hvis man ikke må så syntes jeg det er stærk tobak! Der bør slås hårdt ned på delinkventen der har vist ligitimation mener jeg.

vh  Hr. Olsen

Offline musenfryd (OP)

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
« Svar #68 Dato: Februar 08, 2018, 05:55:20 pm »
 sagens kerne er, PU  og andre, at det ikke er op til jer at rode rundt i hvem der er hvem osv.
Hvis I finder nogle håbløse, så ignorer dem og anmeld deres indlæg.  Så er der ikke ævl og kævl offentligt, og hvis admin synes det skal gøres noget, så gør han noget.
Selvfølgelig er der brug for en admin, og det er et problem når mam er fraværende.  Som jeg var før og som Gubbi har været nu her.  Men come on... I ved da godt hvornår I puster til ilden, så det er meget simpelt: lad være!
Gubbi er snart tilbage, så er jeg sikker på at han nok skal få ryddet op, men siden her er hvad I gør den til, så det er nemt nok: opfør jer pænt og ignorer dem der ikke gør!
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Stina

• Gæst
« Svar #69 Dato: Februar 08, 2018, 06:04:59 pm »

Citér
[/quote]

En af hans egne historier. Det er muligt du ikke læste den, men det var vi mange der gjorde.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #70 Dato: Februar 08, 2018, 06:14:30 pm »
Musenfryd:

Nu tillader jeg mig at svare dig og indgå i diskussion. Fordi jeg regner med, at du i det citerede indlæg længere nede skriver som menigt medlem og ikke som moderator. Da du jo skrev i går, at du nu ville trække dig og overlade resten til GuBBi. Så derfor tager jeg din ytring ovenover for din mening som privatperson og som sådan er den at sidestille med, hvis Carlo, Anklageren, Ieet, Trådløse eller en hvilken som helst anden ytrede sig om emnet. Havde du nu skrevet som moderator, ville jeg selvfølgelig ikke indgå i en offentlig diskussion med dig derom. Fordi også når man er uenig, skal man jo bare tage med, at det er moderator, der i sidste ende lægger kursen for sitet.

I modsat fald må du jo lige sige til, hvis du faktisk stadig optræder som moderator, for så er det jo ikke høfligt at diskutere med dig offentligt. Men indtil det modsatte er tilkendegivet, tager jeg din ytring herunder for din personlige holdning som privatperson:

sagens kerne er, PU  og andre, at det ikke er op til jer at rode rundt i hvem der er hvem osv.

Som udgangspunkt nej. Så skal man anmelde og lade moderator reagere.  Men når Admin har været fraværende og derfor ikke har kunnet reagere på anmeldelserne, føler jeg bare, at det har været nødvendigt at sige fra overfor stalkerne og de ulovligheder, der også er foregået (efter min opfattelse i hvert fald). Mener du, at vi bare skal finde os i ulovligheder, mens moderator er væk? Det er jeg i så fald uenig med dig i, hvis det er hvad du mener. Da jeg blev truet i sidste uge, blev jeg selvfølgelig nødt til at sige fra og udstille personen, jeg mente truede mig. Ligeså er det da også rimeligt nok, at Poul Jørgensen sætter navne på de profiler, som han tydeligt kan se sidder og stalker ham. Det mener jeg er fuldstændigt fair, når moderator ikke er her til at skride ind. - Det kalder andre så for profilgætteri, men når jeg tydeligt kan fornemme, at én, der truer mig, sidder og kører sit show fra flere forskellige profiler, så er det da klart, at jeg italesætter det. Fordi jeg mener, at en sådan adfærd bør udstilles. Havde GuBBi været her, havde jeg selvfølgelig bare anmeldt det. Men den mulighed var der jo ikke. Og så tog jeg selv kampen op offentligt.

Og derfor skal du da også have tak for, at du fik ryddet lidt op, Musenfryd. I hvert fald i det værste møg.

Dog fornemmer jeg mellem linierne, at jeg nok har et andet syn på, hvordan man bør moderere end du og GuBBi har. I mener kun at man skal sanktionere de enkelte profiler - og det er vel derfor, I mener det er irrelevant om én person har 5-6-7 eller 50 forskellige profiler. Hvor JEG mener, at man bør se det hele i en større sammenhæng. Og sanktionere flere profiler ad gangen, når det er fuldstændigt åbenlyst, at 4-5 profiler sidder og logger in på skift for at mobbe og chikanere bestemte personer. Så mener jeg, at samtlige disse profiler bør sanktioneres, også dem, som måske ikke åbenlyst begår ulovligheder. F.eks. har jeg været klar over i månedsvis, at en bestemt stalker kører flere parallele profiler og var jeg moderator, smed jeg dem alle ud på stribe. Når man kun tager én ad gangen, er det som at hælde én spand vand i et stort badekar. Det rykker ikke rigtigt noget. Det er DERFOR, jeg mener, at det er hensigtsmæssigt at prøve at identificere dobbelt- og multiprofiler, som åbenlyst kun er her af ondsindede grunde. For det er den eneste måde at få bugt med dem på for alvor. Derfor mener jeg, at det er ret nyttesløst i det lange løb kun at fjerne én profil hist og her. Bare se, Musenfryd, du smed tre personer ud forleden. De to er allerede tilbage nu (Poul Jørgensen nåede så ikke at komme ind, inden lukketid, bad luck for ham). Så selvom det er prisværigt, at du reagerer, så ændrer det bare ikke så meget kun at banne en stalkers éne profil, hvis han har 5-10 andre.

Hvis I finder nogle håbløse, så ignorer dem og anmeld deres indlæg.  Så er der ikke ævl og kævl offentligt, og hvis admin synes det skal gøres noget, så gør han noget.

Se forklaring ovenover. Havde GuBBi været her, havde det meste lort været taget i opløbet og jeg havde ikke følt behov for at sætte ord på de ting. Forudsat selvfølgelig at moderator havde taget min henvendelse alvorligt.

Selvfølgelig er der brug for en admin, og det er et problem når mam er fraværende.  Som jeg var før og som Gubbi har været nu her.  Men come on... I ved da godt hvornår I puster til ilden, så det er meget simpelt: lad være!
Gubbi er snart tilbage, så er jeg sikker på at han nok skal få ryddet op, men siden her er hvad I gør den til, så det er nemt nok: opfør jer pænt og ignorer dem der ikke gør!

Enig, sådan set. Lad os håbe han snart er tilbage.

Er det i øvrigt hemmeligt, hvad hans fravær skyldes? Du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke må sige det...
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 06:45:13 pm af politisk ukorrekt »

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #71 Dato: Februar 08, 2018, 06:42:31 pm »
Stina... det undrer mig, at du er her endnu... jeg tænker.. hvad skal du nu finde på, når du ikke kan køre hetz mod Poul J.

Hvis man går ind på din profil, og læser dine indlæg, så handler de ikke om andet !

Jeg er faktisk ligeglad med, hvordan andre skriver, og hvor mange fejl - også når dine bogstaver zik zakker  .. det er også de svampe.. eller de bajere..  :blum:

Men debatten med Politisk ukorrekt gik på, hvem der var troll, og i de tilfælde, ser jeg på skriften !

Viggo Kurt og dig, er ikke samme person, men I lider - af den samme besættelse  :bad:

https://www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-ikke-offentliggoere/

Private oplysninger må kun offentliggøres, hvis personen giver lov
Vi har alle oplysninger, som ikke kommer andre ved. Det er oplysninger om vores private forhold.
F.eks. hvor meget gæld du har, at du har en bestemt sygdom, eller at du har fået en bøde.

Den slags oplysninger har man lov til at holde for sig selv.
Persondataloven beskytter den slags oplysninger. Det betyder, at du ikke bare må offentliggøre private og følsomme oplysninger om andre personer, uden at sørge for at spillereglerne i loven er opfyldt.
Du må normalt kun offentliggøre den slags oplysninger, hvis du har et klart samtykke fra den person, oplysningerne handler om.
Et samtykke er, når personen selv har sagt ja til offentliggørelsen. Det skal være klart og tydeligt, hvad der er sagt ja til. Og det skal være frivilligt. Du må altså ikke bruge tvang til at få samtykket.

Portrætbilleder

Du må ikke offentliggøre et portrætbillede af en anden person, uden først at indhente samtykke fra personen. Det samme gælder, hvis det er et portrætbillede af to personer.

I værste fald kan man komme i fængsel

Hvis det du skriver er meget krænkende kan det være, du overtræder straffeloven. Det samme gælder, hvis du offentliggør nøgenbilleder af en anden. Der risikerer du også straf efter straffeloven.

CITAT slut

Det du og din troll - makker, har gjort - her på Din Debat, er lige til en fængselsstraf !

Du skal ikke bryde hjernen om hvorfor jeg skriver her.
Jeg har samme ret til dette som dig.

Det jeg har skrevet om har altsammen været lagt ud af manden selv, at du ikke blev interesseret før i år, så du er uvidende om det kan man ikke gøre noget ved.

Du linker til portrætter taget hos en fotograf.
Her er hvad der gælder for

https://www.dr.dk/nyheder/indland/politi -tyveri-og-misbrug-af-facebook-billeder-er-lovligt

Hvis man vil sikre sig dette ikke sker, så sørger man for billederne ikke ligger offentlig.

Min IP er på ingen måde skjult, og det jeg har skrevet på ingen måde ulovligt.

Men du tror du ved bedre.
Og fred være med det.

Jeg holder fast i du burde holde dig til religionsdiskussioner, og jagte skrivefejl.

Vil du have hjælp til dit link?
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politi-tyveri-og-misbrug-af-facebook-billeder-er-lovligt

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #72 Dato: Februar 08, 2018, 07:04:29 pm »
Stina - dit link virker ikke, jeg er ikke sådan at narre !

De billeder og de oplysninger I har lagt herinde, er til fængselsstraf !!

https://www.onlinepartners.dk/blog/deling-pa-facebook-lovgivning-regler-og-andet/

https://www.datatilsynet.dk/borger/sociale-netvaerk/det-maa-du-ikke-offentliggoere/

Du bør slette det første link, da det gælder virksomheder.
Ikke så relevant her.

Offline Charlie

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #73 Dato: Februar 08, 2018, 07:19:36 pm »
Musenfryd:

Nu tillader jeg mig at svare dig og indgå i diskussion. Fordi jeg regner med, at du i det citerede indlæg længere nede skriver som menigt medlem og ikke som moderator. Da du jo skrev i går, at du nu ville trække dig og overlade resten til GuBBi. Så derfor tager jeg din ytring ovenover for din mening som privatperson og som sådan er den at sidestille med, hvis Carlo, Anklageren, Ieet, Trådløse eller en hvilken som helst anden ytrede sig om emnet. Havde du nu skrevet som moderator, ville jeg selvfølgelig ikke indgå i en offentlig diskussion med dig derom. Fordi også når man er uenig, skal man jo bare tage med, at det er moderator, der i sidste ende lægger kursen for sitet.

I modsat fald må du jo lige sige til, hvis du faktisk stadig optræder som moderator, for så er det jo ikke høfligt at diskutere med dig offentligt. Men indtil det modsatte er tilkendegivet, tager jeg din ytring herunder for din personlige holdning som privatperson:

Som udgangspunkt nej. Så skal man anmelde og lade moderator reagere.  Men når Admin har været fraværende og derfor ikke har kunnet reagere på anmeldelserne, føler jeg bare, at det har været nødvendigt at sige fra overfor stalkerne og de ulovligheder, der også er foregået (efter min opfattelse i hvert fald). Mener du, at vi bare skal finde os i ulovligheder, mens moderator er væk? Det er jeg i så fald uenig med dig i, hvis det er hvad du mener. Da jeg blev truet i sidste uge, blev jeg selvfølgelig nødt til at sige fra og udstille personen, jeg mente truede mig. Ligeså er det da også rimeligt nok, at Poul Jørgensen sætter navne på de profiler, som han tydeligt kan se sidder og stalker ham. Det mener jeg er fuldstændigt fair, når moderator ikke er her til at skride ind. - Det kalder andre så for profilgætteri, men når jeg tydeligt kan fornemme, at én, der truer mig, sidder og kører sit show fra flere forskellige profiler, så er det da klart, at jeg italesætter det. Fordi jeg mener, at en sådan adfærd bør udstilles. Havde GuBBi været her, havde jeg selvfølgelig bare anmeldt det. Men den mulighed var der jo ikke. Og så tog jeg selv kampen op offentligt.

Og derfor skal du da også have tak for, at du fik ryddet lidt op, Musenfryd. I hvert fald i det værste møg.

Dog fornemmer jeg mellem linierne, at jeg nok har et andet syn på, hvordan man bør moderere end du og GuBBi har. I mener kun at man skal sanktionere de enkelte profiler - og det er vel derfor, I mener det er irrelevant om én person har 5-6-7 eller 50 forskellige profiler. Hvor JEG mener, at man bør se det hele i en større sammenhæng. Og sanktionere flere profiler ad gangen, når det er fuldstændigt åbenlyst, at 4-5 profiler sidder og logger in på skift for at mobbe og chikanere bestemte personer. Så mener jeg, at samtlige disse profiler bør sanktioneres, også dem, som måske ikke åbenlyst begår ulovligheder. F.eks. har jeg været klar over i månedsvis, at en bestemt stalker kører flere parallele profiler og var jeg moderator, smed jeg dem alle ud på stribe. Når man kun tager én ad gangen, er det som at hælde én spand vand i et stort badekar. Det rykker ikke rigtigt noget. Det er DERFOR, jeg mener, at det er hensigtsmæssigt at prøve at identificere dobbelt- og multiprofiler, som åbenlyst kun er her af ondsindede grunde. For det er den eneste måde at få bugt med dem på for alvor. Derfor mener jeg, at det er ret nyttesløst i det lange løb kun at fjerne én profil hist og her. Bare se, Musenfryd, du smed tre personer ud forleden. De to er allerede tilbage nu (Poul Jørgensen nåede så ikke at komme ind, inden lukketid, bad luck for ham). Så selvom det er prisværigt, at du reagerer, så ændrer det bare ikke så meget kun at banne en stalkers éne profil, hvis han har 5-10 andre.

Se forklaring ovenover. Havde GuBBi været her, havde det meste lort været taget i opløbet og jeg havde ikke følt behov for at sætte ord på de ting. Forudsat selvfølgelig at moderator havde taget min henvendelse alvorligt.

Enig, sådan set. Lad os håbe han snart er tilbage.

Er det i øvrigt hemmeligt, hvad hans fravær skyldes? Du skal selvfølgelig ikke svare, hvis du ikke må sige det...

Det er uendelig ligegyldig, hvad du vil gøre.
Det er ikke din side.

Lad du bare Gubbi selv skrive det skal skal skrives om hans fravær.

Offline Hr. Olsen

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #74 Dato: Februar 08, 2018, 07:27:42 pm »
Nu mener jeg vi allesammen skal være søde og betragte et bedled af noget grønt som bringer sindene i ro uden så megen fjendskab. Betragt.... betragt mine grønne benklæder i 5min ... aaarghhh... grønne benklæder... PU forsvinder... puuuhaaa... aaarghh... træk vejret roooligt... aaargh.

vh. Hr. Olsen
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 07:29:51 pm af Hr. Olsen »