Forfatter Emne: Ny socialdemokratisk løgn og propaganda  (Læst 2407 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Ha ha ha ha
« Svar #45 Dato: Februar 07, 2018, 02:18:31 pm »
Du får det til, at lyde som om han tjener på panten.

Nej, han tjener ved at snylte på det danske pantsystem. Helt lovligt og gennemført med hjælp fra Landdagen i Kiel.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
Sv: Ha ha ha ha
« Svar #46 Dato: Februar 07, 2018, 02:21:22 pm »
Du får det til, at lyde som om han tjener på panten.

Nej, han tjener ved at snylte på det danske pantsystem. Helt lovligt og gennemført med hjælp fra Landdagen i Kiel.

Nå ja, men så ser jeg ingen problemer i det.
Man bestemmer selv om man vil deltage.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
Sv: Det gør du ikke bare
« Svar #47 Dato: Februar 08, 2018, 04:00:03 am »
Der står ikke noget som helst i artiklen i Kristelig Dagblad om, at landene i Nordafrika har sagt nej til at huse en flygtningelejr.

I artiklen fra DR fremgår det udtrykkeligt, at det kun er Tunesien, som har sagt nej.

Det er en ommer.

I artiklen i KD nævnes Ægypten, Libyen og Tunesien som mulige lande. Tunesien vil ikke og de to andre lande kan man nok vente at de afviser, med nogenlunde samme begrundelser som Tunesien.

Hvor skal den så ligge? Underforstået: den skal være så stor at den effektivt opsuger de flygtninge der ellers ville komme til Europa.

Tyrkiet er bebyrdet med 2- 3 millioner syriske flygtninge. Mon ikke Tyrkiet vil benytte lejligheden til at sende deres flygtninge over til en sådan lejr.

Men lad os nu se de næste måneder, hvor meget nærmere virkeligheden Mette Frederiksens tanker kommer.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Februar 08, 2018, 10:26:14 am »

I artiklen i KD nævnes Ægypten, Libyen og Tunesien som mulige lande. Tunesien vil ikke og de to andre lande kan man nok vente at de afviser, med nogenlunde samme begrundelser som Tunesien.

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil anerkende, at man ikke ved det.

Nu nævner jeg Tyrkiet, og det er ikke et forslag, men det skyldes bare, at jeg ved mere om situationen i Tyrkiet. I starten havde Tyrkiet overraskende gode lejre, som det var menneskeværdigt og sikkert at bo i - men nu er der kommet så mange flygtninge, at en stor del af dem lever, som de nu bedst kan - og det er ikke ret godt.

Andre lande, hvor situationen ligner, kan da godt have en interesse i at EU aflaster dem i den økonomiske byrde, som det er at modtage flygtninge. Der er jo mange flere flygtninge i de lande, end der er i Europa.

Hvor skal pengene så komme fra?

Der har været tal fremme om, at indvandrerbyrden koster Danmark 33 milliarder - og nye flygtninge, der lige ankommer, er de dyreste. Det må være billigere at drive en lejr i lande, hvor det er billigere at bo.

Vi skal bare have nogen af de store lande i EU med som Tyskland og Frankrig - som også kan spare på at modtage flygtninge.

Jeg taler egentlig ikke om besparelser. Jeg peger bare på finansieringen.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: Februar 08, 2018, 03:21:07 pm »
Nu nævner jeg Tyrkiet, og det er ikke et forslag, men det skyldes bare, at jeg ved mere om situationen i Tyrkiet. I starten havde Tyrkiet overraskende gode lejre, som det var menneskeværdigt og sikkert at bo i - ..............

Ja, og de lejre gav surhed blandt lokalbefolkningen, fordi flygtninge fik bedre levestandard end tyrkerne selv

Citér
Andre lande, hvor situationen ligner, kan da godt have en interesse i at EU aflaster dem i den økonomiske byrde, som det er at modtage flygtninge. Der er jo mange flere flygtninge i de lande, end der er i Europa.

Det er forsøgt før Gadaffi fik mange penge for at holde flygtninge tilbage. Artikel fra 2015.

http://refugees.dk/fokus/2015/juni/europaeisk-asylkolonialisme-martin-lemberg-pedersen/

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Februar 08, 2018, 03:34:27 pm »

Ja, og de lejre gav surhed blandt lokalbefolkningen, fordi flygtninge fik bedre levestandard end tyrkerne selv

Jeg har aldrig været i Tyrkiet og snakke med nogen om det, så det ved jeg ikke noget om.

Citér

Det er forsøgt før Gadaffi fik mange penge for at holde flygtninge tilbage. Artikel fra 2015.

Det forstår jeg slet ikke, kan være det samme.

Indgik Gadaffi en aftale om at flyve flygtninge fra Danmark ned til en flygtningelejr i Afrika ???

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
Sv: Ny socialdemokratisk løgn og propaganda
« Svar #51 Dato: Februar 08, 2018, 04:51:31 pm »
OK, vi lader denne tråd ligge. Jeg bogmærker den og ser om et halvt år hvordan det er gået med de flygtningebyer.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: Februar 08, 2018, 04:58:00 pm »
OK, vi lader denne tråd ligge. Jeg bogmærker den og ser om et halvt år hvordan det er gået med de flygtningebyer.

Det tager længere tid.

Kun en regering kan forhandle om det.
« Senest Redigeret: Februar 08, 2018, 04:59:48 pm af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: Februar 09, 2018, 03:31:57 am »

Det tager længere tid.

Hvis Mette Frederiksens oplæg skulle have fast grund under fødderne, vil man kunne konstatere fremskridt i løbet af et halvt år. F eks i form af lande der er med på ideen om at huse en flygtningeby.

Men OK, jeg bogmærker emnet og tager det op med et halvt års mellemrum og ser hvordan det udvikler sig.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: Februar 09, 2018, 07:22:30 am »
Hvorfor har Mette Frederiksen ikke spurgt i de afrikanske lande, der kunne komme på tale, før hun fremsætter sin politik? Om der er nogen der kunne tænke sig at være med og på hvilke betingelser.

Det er kolonialisme, hvor vi bare skalter og valter med afrikanske lande.

Hvorfor kan lejren ikke ligge i Danmark? Her har vi dog suværenitet.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: Februar 09, 2018, 09:14:52 am »

Det tager længere tid.

Hvis Mette Frederiksens oplæg skulle have fast grund under fødderne, vil man kunne konstatere fremskridt i løbet af et halvt år. F eks i form af lande der er med på ideen om at huse en flygtningeby.

Men OK, jeg bogmærker emnet og tager det op med et halvt års mellemrum og ser hvordan det udvikler sig.

Det tror jeg slet ikke på.

For det første tror jeg ikke på, at man kan forhandle gennem pressen.

Jeg tror heller ikke på, at et politisk parti i opposition kan forhandle flygtningelejre med en regering.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    34%
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: Februar 09, 2018, 09:59:45 am »
Det tror jeg slet ikke på.

Nej, men flygtningene strømmer stadigt over Middelhavet. Der skal snart ske noget.

Citér
For det første tror jeg ikke på, at man kan forhandle gennem pressen.

Det kan man nemlig ikke. Tænk hvis Tunis Times, eller andre, begyndte at skrive om en flygtningeby i Danmark. Til alle de flygtninge der er i Tunis, og nabolande.

Citér
Jeg tror heller ikke på, at et politisk parti i opposition kan forhandle flygtningelejre med en regering.

Nej, men Mette Frederiksens kunne f eks have spurgt de pågældende landes ambassader, hvad deres regeringer synes.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    85.4%
    • Vis profil
Der kan jo ikke ske noget i sagen, før S kommer i regering
« Svar #57 Dato: Februar 09, 2018, 10:47:06 am »
Der er foreløbig ikke andet end presse snak.

Du har f.eks. alligevel udelukket permanent, at Tunesien vil huse en flygtningelejr - men det ved vi ikke noget om.

Til næste år er der både præsidentvalg og parlamentsvalg i Tunesien - og der skal også være valg i Danmark før Socialdemokratiet evt. kommer i regering, og får adgang til regeringens embedsmænd.

Så tag det nu roligt, og tag tingene som de kommer.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.2%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
« Svar #58 Dato: Februar 09, 2018, 04:58:45 pm »
https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10289026/socialdemokratiet-er-paa-en-aegte-ny-kurs-i-udlaendingepolitikken/

Danmark står nu til at blive et rigtigt hardliner land, nu kan vi kun håbe at de andre eu-lande følger med. Jeg er dog ikke optimistisk.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Massey

• Senior medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: Februar 09, 2018, 05:04:02 pm »
https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE10289026/socialdemokratiet-er-paa-en-aegte-ny-kurs-i-udlaendingepolitikken/

Danmark står nu til at blive et rigtigt hardliner land, nu kan vi kun håbe at de andre eu-lande følger med. Jeg er dog ikke optimistisk.

Jeg tror ikke en gang,  hendes egne vælgere tror på det.